Center for e-Learning, RSM

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Feedback • Wat – Feedback betekent "terugkoppelen" en is onlosmakelijk verbonden aan leerprocessen: het is bedoeld om cursisten inzicht in hun eigen leerproces.
Advertisements

Handicap + studie nieuwe stijl Congres OCW Studeren met een functiebeperking Utrecht, 24 november 2011.
2C1’s Excellent Vision. Mission: 2C1’s Excellent Vision wil in de markt opvallen doordat onze klanten hogere rendementen behalen dan die bedrijven waarvoor.
Michel Visser Founder EesySoft
Een strakke workflow als hulpmiddel voor online samenwerking. Jikke de Groot Universiteitsbibliotheek/ Universiteit Utrecht Sector Innovatie & Ontwikkeling.
Blariacumcollege Conferentie Inductie. Missie en visie Persoonlijke aandacht Sportactief zijn Kwaliteit leveren Onderzoekende houding.
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
Militaire beroep Divers voor wat betreft de functies
Algemeen didactische principes van e-leren Wouter Hustinx Coördinator ICTO-expertisecel
Bij ons leer je de wereld kennen ICT&Onderwijs Programma universiteit Leiden Portfolio van projecten en activiteiten die optimaal bijdragen aan het behalen.
Onderwijsvraagstuk Kennisnet
Ervaringen en ontwikkelingen Utrecht 15 februari 2011.
De zelflerende student
“Ontmoetingsprojecten” 20 januari 2011 LEA-congres “Ontmoetingsprojecten” 20 januari 2011 LEA-congres.
Hoe kunnen we een lerende eigenaar maken van zijn eigen ontwikkeling?
1212 /b Ontwerpen en Presenteren met ICT dr.ir. Jos van Leeuwen Faculteit Bouwkunde cap.groep Ontwerp Systemen.
ICT in het Onderwijs bij TBM
Ervaringen en enige kritische kanttekeningen L.M.F. Dejong
Opzet Pop toetst flexibel en competent  Onderwijsconcept Academie voor Popcultuur  Flexibel onderwijsprogramma  Competentiegericht beoordelen Hanzehogeschool.
ICTO-contactpersonen 7 juni 2007 Vrije Universiteit Universiteit Utrecht Technische Universiteit Delft.
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
Professie & Hoger Onderwijs 2013 Centraal staat het verder ontwikkelen en uitdragen van projectmanagement als vak Dit doen we door: het stimuleren van.
Studiebegeleidingen huisvestingdentenfinanciën en
Ontwerp van constructivistische leeromgevingen met ICT
Biologie/Bio-medische wetenschappen Blackboard Natasa Brouwer, AMSTEL Instituut.
Feedback Wat Soorten Door wie
Studiedag ‘Should I stay or should I go ?’ Begeleiden naar remediëren of heroriënteren Diepenbeek, donderdag 26 maart 2015.
We hebben de tools en de kennis! En nu naar een hogere effectiviteit en didactisch verantwoorde inzet! AudioVisueel Centrum | ICT Services.
Faculteit Economie en Management. FEM Smart Business Center Van lerende organisaties naar lerende combinaties April 2015.
EEN GRENSVERLEGGENDE HOGESCHOOL VOOR IEDEREEN.
Where innovation starts TAAKOMSCHRIJVING WENDY VERHOEVEN.
Introductiebijeenkomst Waardigheid & trots
Het betrekken van studenten bij de toetscyclus
Implementatie Office 365, “Kwestie” van loslaten Pieter Vorstenbosch Senior adviseur Onderwijs&ICT 9 december 2015.
Honoursprogramma BML Februari Een verzameling activiteiten om je verder te ontwikkelen bovenop je bachelor-opleiding. In ieder geval ontwikkeling.
Universiteit Maastricht Blackboard CS Elektronische leeromgeving Universiteit Maastricht (eleUM)
Luci-platform. Online hulp bij je studiekeuze Maart 2015: Luci-test = oriënteringstest Oktober 2015: Uitbreiding naar het Luci-platform Vragen?
Ontwikkeling en uitvoer MOOC bij de Hanzehogeschool Groningen Workshop - Open en online onderwijs is meer dan MOOC's.
Mid-market servercampagne – Thru Partner- presentatie: Dia voor presentator: niet laten zien Spreker: Partner Titel van de presentatie: We geven u het.
Etalagebijeenkomst 9 maart Werkende studenten, didactiek en de kracht van een online learning community.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
De WKR in de zorg: zorg voor belastingvoordeel Datum:6 juni 2014 Door:Martijn Thissen – Commercieel Manager.
DOCENTENKAMER 1 APRIL 2014 MOOC´S: WAT IS HET EN WAT MOETEN WE ERMEE? De Haagse Hogeschool Dienst Onderwijs en Studentenzaken Unit OB&A.
DOCENTENKAMER 1 APRIL 2014 MOOC´S: WAT IS HET EN WAT MOETEN WE ERMEE?
De effecten van de lerende opleidingsschool Twente Uitkomsten & Werkplan MSc Loreta Vaicaityte Dr Sjoerd de Vries.
Functional Web Applications Implementation and Use of Client-Side Interpreters Jan Martin Jansen.
Amsterdam Airport Schiphol 1 Anne Helsdingen Saskia Brand-Gruwel CELSTEC, OUNL Jeroen van Merriënboer Universiteit Maastricht 26 juni 2009 Project Outreach.
Blackboard Nataša Brouwer, AMSTEL Instituut
Visie Blended leren Blended leren is een doordachte integratie van face-to-face onderwijs met e-leren.
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
WELKOM!. Wat is infocyclus? Infocyclus binnen BTC en link met DGD Infocyclus = Algemene inleiding over actuele mondiale vraagstukken en uitdagingen gelinkt.
Krachtige STEM-leraren vormen: naar een multidisciplinair didactiektraject als OPO binnen de lerarenopleiding Heleen Bossuyt & Nele Vandamme.
EEN BLENDED LEARNING MINOR INFORMATIEVAARDIGHEDEN
ICT Informeren, Communiceren en Technologie “Technologie inzetten om ons maximaal bezig kunnen houden met wat we leuk vinden, namelijk informeren en communiceren”
Transitiepaden AFL Van school  Naar kenniscentrum AFL Van werken binnen teams in opleidingen  Naar samenwerken binnen en tussen domeinen en met de 5.
Programma Opzet MKO-traject Leerdoelen Canvas Coaches
Workshop COC met een missie! Begeleiders Marian Mourits, gynaecoloog
If it doesn’t spread……it’s dead
Science2Design4Society Wat is … DesignLab? Het DesignLab is een platform voor multidisciplinaire samenwerking, innovatie en creativiteit, waar ‘design.
Talent management Personeelpunt
Leren op de werkvloer Leren gebeurt niet vanzelf Wij ondersteunen deelnemers daarom in hun eigen praktijk. Hiervoor hebben wij een innovatieve methodiek.
HIVE-pilot: van LCMS naar Onderwijsrepository
Sieberdam/ROCS & KODOS
Innovate-IT Peter van Baalen en Ruud Smit
Bedenkingen over beroepsgeheim en ambtsgeheim (discretieplicht)
Brandveiligheidproject woningcorporaties
SURF-Tender 2010 : Toetsing en toetsgestuurd leren
Visie Team VZ Onderwijs op maat.
Flexibel programmeren van onderwijs en toetsen
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

Center for e-Learning, RSM Livelink Collaboration Tool 23-9-2004 Center for e-Learning, RSM

Center for e-Learning, RSM Achtergrond De faculteit Bedrijfskunde staat voor de uitdaging het hoofd te bieden aan de gevolgen van massaliteit voor de kwaliteit van het onderwijs en het studierendement. Het grootste gevaar dat massaliteit met zich mee kan brengen is het gebrek aan persoonlijke aandacht, die er wel is bij kleinschalig onderwijs. 23-9-2004 Center for e-Learning, RSM

Bachelor’s thesis traject Begeleiding van grote aantallen studenten door een team van docenten vereist een strakke coördinatie van diverse activiteiten van zowel studenten als docenten over een lange periode. De begeleiding bestaat uit het toepassen van gelijksoortige onderwijsprocessen met 250 teams van studenten en 35 docenten. 23-9-2004 Center for e-Learning, RSM

Beheersing van leer- en onderwijsprocessen Naast flexibiliteit in leerpaden is er de noodzaak van beheersing en handhaving van leer- en onderwijsprocessen, in het bijzonder met betrekking tot leerdoelen, studiebelasting, beoordelingscriteria, docent-student interactietijd, enzovoort. 23-9-2004 Center for e-Learning, RSM

Center for e-Learning, RSM Sleutelfactoren Sleutelfactoren voor het behalen van een goed studierendement zijn: Efficiënte bewaking van de studievoortgang Efficiënte “just-in-time” toelevering van ondersteunend studiemateriaal Snelle, op de persoon toegesneden feedback 23-9-2004 Center for e-Learning, RSM

Center for e-Learning, RSM De oplossing? De oplossing waar in dit project voor gekozen is ligt in de toepassing van een collaboration tool met workflow technologie, waarmee optimale ondersteuning wordt geboden aan de samenwerking en communicatie tussen programma management, onderwijsstaf en studenten. 23-9-2004 Center for e-Learning, RSM

Center for e-Learning, RSM Livelink Livelink is een platform waar studenten en docenten onderling documenten kunnen uitwisselen en samen kunnen werken aan projecten. Livelink wordt vanaf oktober 2004 ter beschikking gesteld aan staf en studenten van het Leeronderzoek. 23-9-2004 Center for e-Learning, RSM

Center for e-Learning, RSM Doelstellingen Stimuleren en bevorderen van interactie tussen onderwijsstaf en studenten. Studenten stimuleren hun eigen werkomgeving in te richten. Beheren en bewaken van onderwijs- en leerprocessen 23-9-2004 Center for e-Learning, RSM

Center for e-Learning, RSM Workflow tool Workflow tools hebben als taak processen of delen daarvan te automatiseren Informatie of taken worden doorgegeven van de ene deelnemer naar de andere deelnemer volgens vaste procedures. Voorbeelden De afhandeling van verzekeringszaken Hypotheek-aanvragen Postverzending En bij onderwijsprocessen, in het bijzonder bij het inleveren en becommentariëren van groepsproducten. 23-9-2004 Center for e-Learning, RSM

Center for e-Learning, RSM 23-9-2004 Center for e-Learning, RSM

Rol van Livelink t.o.v. andere platforms SIN-online: programmamanagement Blackboard: onderwijsstaf Livelink: student 23-9-2004 Center for e-Learning, RSM