De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Etalagebijeenkomst 9 maart Werkende studenten, didactiek en de kracht van een online learning community.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Etalagebijeenkomst 9 maart Werkende studenten, didactiek en de kracht van een online learning community."— Transcript van de presentatie:

1 Etalagebijeenkomst 9 maart Werkende studenten, didactiek en de kracht van een online learning community

2 Inhoud 1 1Welkom 2 Ervaringen uitwisselen online bijeenkomst 3 Sociale studies deeltijd & blended learning 4 Doelen van modereren 5 Onze ervaringen en centrale vragen

3 2 Terugkoppeling online bijeenkomst

4 3 In subgroepen van ongeveer 6 personen bespreken Wat is je opgevallen aan het online leren? Welke tops en tips heb je voor ons? Formuleer de twee belangrijkste vragen over het online leren

5 4 Sociale Studies Deeltijd

6 5 Blended-learning Optimale mix van: -Werkplekleren -Contacttijd en -Online leren

7 6 Hoe geven wij vorm aan het online leren? Virtual Learning Community (VLC) – Bron van studiematerialen – Uitwisselingsplatform: vragen, discussie, stellingen, berichten – Peerfeedback – Valideren van feedback door docent/moderator

8 7 Doelen van modereren Bewaken van het proces en studenten via VLC samen laten leren door de online communicatie en online leerinteractie op VLC te monitoren en vervolgens actief te stimuleren. Bijdragen aan de motivatie van de student door ervoor te zorgen dat de student zich online gezien en erkend voelt; de studenten moeten voelen dat zij online worden gevolgd door de docent. De student leren begrijpen / zicht krijgen op de inhoudelijke voortgang door de mogelijkheden van de online leeromgeving meer/beter te benutten om zicht te krijgen op hoe studenten denken, wat ze makkelijk/moeilijk vinden, hun niveau/kwaliteit te achterhalen, etc. om daarop vervolgens weer in te spelen in de les bijvoorbeeld.

9 8 Wat zijn onze ervaringen met modereren? Randvoorwaarden? Welke activiteiten, waar en wanneer? Lessons learned Voortdurend leerproces

10 9

11 10 Centrale vragen Hoe volg je het leren van een deeltijd student buiten de lesdag? Hoe stimuleer je dat deze studenten onderling van elkaar leren op afstand? Welke rol speel je daarbinnen als docent?

12 11 Bronnen Baeten, J.J.M. (2004). Virtual Action Learning: een opleidingsconcept over samenlerend produceren met ICT. Taakomschrijving voor de moderator, geschreven door Niels Maes.

13 Vragen, tips? Sociale Studies Deeltijd www.han.nl/socialestudies-deeltijd


Download ppt "Etalagebijeenkomst 9 maart Werkende studenten, didactiek en de kracht van een online learning community."

Verwante presentaties


Ads door Google