Thema 4 : wat voor een type ben jij?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Doe jij ook mee? de samenleving dat ben jij,
Advertisements

Mijn stage bij Wijkenstein Naam: Amanda van de Nieuwegiessen Klas: Grijs Jaar: 4e Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas.
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Een lessenserie van drie lessen
Les 3 Deze les duurt 90 minuten
Welke leerstijl past het best bij jou!
Begeleiden, hoe doe je dat?
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
De oplossing optellen oefenen doorwerken verbeteren de oefening het huiswerk verkeerd.
Vernieuwing van het bovenbouwonderwijs zonder kwaliteitsverlies
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Basisschool Op De Horst
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
Flip de Proef Hoofdstuk 4 maar dan anders…. Wat is dat? Hoofdstuk 4 gaat over handig tellen. Dat gaan we proberen 's op een andere manier te doen. Ik.
Inleiding in de (ped)agogiek werkcollege 3 Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hro.nl/vrije
Psychologieles 10 lesweek 10
Sleutels, codes en aanwijzingen
Kiezen voor keuzedelen
Powerpoint presentatie.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
Het maken van een toets. Inleiding Voordat je aan de toets gaat beginnen doe je er verstandig aan om aan de volgende tips te denken: 1.Goed lezen Goed.
Volgende dia Taalgebruik ( schelden) (respect). volgende dia zoek de betekenis van “schelden” schelden = ……..
Op wie lijk jij het meest?
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Mediawijsheid Les – samenwerken in office 365
De vraag is je beste vriend
Help, mijn kind gaat naar de brugklas
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Psychologieles 10 lesweek 10
Moleculen Mo eculen Les 5 Zoek het uit! deel 1.
Welkom! Neem plaats in de kring.
Breinleren.
Bepaal jouw SuperPowers!
Natuurlijk leert de Koninklijke EHBO je helpen
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
Cursus 1.3 Reis door de tijd Klas 1 KGT Lesweek 3
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
LOB 13. Goede en slechte ervaringen
De lente.
Pictionary 1 Korintiërs 12:19-20 Opdracht:
Covey trainingsavond.
Groepsdynamica Introductie
© UNIEK IN DE KLAS.
H1 Media en communicatie
Thema 6 : Vreemde talen leren
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
Thema 4: Zo bereik je meer
Studie vaardigheden Thema 2 : Plannen.
Duurzame inzetbaarheid
Uitleg bij de vragenlijst ZIEN. Leerling 5-8 Leer- en leefklimaat ZIEN
Eventmanager: Gerdine Teerhuis
Coachtraining DOEN?! DAG 2
blok 2 les 2: taal thuis en op school
Voel je wel in je vel !.
Welkom!.
Nee-zeggen Footer Text 12/30/2018.
Oorcheck op het mbo 1 Over gehoor en gehoorschade
De praktijk: kinderen van 9 – 12 jaar
Natuurlijk leert de Koninklijke EHBO je helpen
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Feedback Reinier Geurts.
Social media Wat deel je wel en niet?.
Wat de leerling doet Wat de docent doet
Presentatievormen.
Project gamemarket Les 1.
Procedures aan begin van het jaar
Doel van oefening - het klinkt als en lijkt op
Wat leer je allemaal op school?
Transcript van de presentatie:

Thema 4 : wat voor een type ben jij? Studie vaardigheden Thema 4 : wat voor een type ben jij?

Oefening : horen Leerstijlentest: http://www.mb-salto.nl/wp-content/uploads/2013/09/Leerstijlentest.pdf Woorden: zelf woorden bedenken

Oefening : zien

Oefening : doen

Oefening: Horen, zien & doen

Controleren

Controleren

Discussie Maak groepjes van 5 à 6 leerlingen. Bespreek de volgende vragen in 5 minuten: Hoe kun je leren door middel van horen? Hoe kun je leren door middel van zien? Hoe kun je lerend door middel van doen?

Wordweb Wordweb op het bord met daarbij antwoorden op de vragen: Hoe kun je leren door middel van horen? Hoe kun je leren door middel van zien? Hoe kun je lerend door middel van doen?

Les 2

Wat past bij jou? Zo doe ik mijn huiswerk: Op de dag dat ik het krijg. Op de dag voordat ik het af moet hebben. Op school al kijken wat ik die dag al aan hw moet doen en wanneer ik het beste kan beginnen. Als ik thuis ben, kijk ik wat ik moet doen. Pas als ik alle leuke dingen heb gedaan. Als ik thuis kom, begin ik meteen. Ik begin na het sporten. Ik ga eerst buitenspelen. Ik ga eerst even slapen. Ik ga eerst even ontspannen.

Wat past bij jou? Zo doe ik mijn huiswerk: Als ik fit en helder ben. Ik begin met de moeilijkste vakken. Ik begin met de makkelijkste vakken. Ik begin met leerwerk. Ik begin met maakwerk. Ik werk alleen op mijn kamer. Ik werk thuis in de huiskamer. Ik werk ergens waar ik niet afgeleid word. Ergens waar ook een tv en pc staat: met muziek op en social media in de buurt. Ik doe mijn telefoon weg.

Wat is (on)handig? Overleg met je buurman of buurvrouw welke dingen uit de voorgaande dia’s jou goed lijken of juist niet bij het maken van je huiswerk. Nummer 1 t/ m 20 onder elkaar. Welke manieren zijn “handig” ( en welke zijn “onhandig”? Leg uit waarom jij dit vindt.

Doe eens iets anders dan gewoon Ga in groepjes van 4 zitten. Bespreek met 3 klasgenoten welke dingen zij regelmatig doen en waar zij veel van hebben geleerd. Wat lijkt jou interessant om ook eens te doen? Wat kun je van een ander leren? Ga jij komende week iets anders doen? Zo ja, wat dan?

Reflectie Hoe vond je het om met je klasgenoten te praten over dingen die zij doen? Waarom is het belangrijk om na te denken over hoe jij het liefst leert? Waarom is het belangrijk dat je niet altijd hetzelfde doet, maar ook eens iets anders? Wat ga je meteen vandaag inzetten?