De Kwaliteit Verbetercyclus

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Gebruik van enquête voor teamleiders binnen Scouting Academy
Advertisements

Door goede gesprekken groeien
Wat roept kwaliteitsmanagement bij u op? Alleen steekwoorden!
WSNS Passend Onderwijs Stappenplan
Scholing NPZE 6 maart 2014 Omgaan met rouw en verlies
om deze presentatie uit te voeren
Meer bewegen via internet 28 juni 2011 – OU Open Kennisavond Denise Peels Stijn Friederichs.
Welkom bij de dialoogbijeenkomst
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
Denise Goessens-Nix, ketencoördinator CVA keten Parkstad Utrecht, 7 oktober 2015.
Solliciteren: wat wil ik?
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
De nieuwe studente krijgen in hun opleiding te maken met keuzedelen. Hoe ziet het keuzeproces van de student eruit? Wat zijn belangrijke momenten in het.
Een enquête maken met Google Docs Je gaat leren hoe je een enquête kunt maken in Google Docs met een Formulier. De link kun je vespreiden zodat de vragenlijst.
U bevindt zich op de website gbkwaliteit.nl. U kunt hier uw project beoordelen met de digitale scoreformulieren van Preffi 2.0 of het EKI. Maar: hoe werkt.
Hervorming Langdurige Zorg Transitie Vivent Thuiszorg Terug naar de Bedoeling.
1 Onze cliënten aan het woord – onderzoek naar cliëntervaringen Leekerweide en Ipso Facto Ipso Facto beleidsonderzoek Postbus AG Gouda T:
Digitalisering Les 3: wat betekent de digitalisering van de maatschappij voor onze doelgroepen?
OSR onderzoek Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten.
Informatie over Vanzelfsprekend voor een deelnemer en/of naastbetrokkene bij een zorgboerderij.
Organisaties helpen beter te presteren door inzicht te geven in essentiële feedback van hun medewerkers, cliënten, hun ouders/ vertegenwoordigers en vrijwilligers.
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Anders kijken, anders doen
Professionalisering Sociaal Werk
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Verbeterdialoog bijeenkomst Team
Gebruik van Video en het Prospectrapport
Werkstuk nask In de week van 23 januari 2017 (week 04) voor vrijdag 27 januari 12:15, inleveren Daarna: elke werkdag te laat: 5 punten (van de 100) van.
communicatie van activiteiten via Stad Hasselt
Persoonsgerichte zorg
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Passend onderwijs.
ADL 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Ouderen met dementie & behandelwensen
Teambarometer.
Zelfstandige teams Een zelfstandig team:
Kwaliteit Verbetercyclus
KVC en naam organisatie
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Digi(bord)boek project <titel project>
De Kwaliteit Verbetercyclus
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
De Kwaliteit Verbetercyclus
Kwaliteit Verbetercyclus
(week 045) voor vrijdag 02 januari 12:15, inleveren
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Duurzame inzetbaarheid
Cliënttevredenheid Harmonisatie metingen cliënttevredenheid in het jeugdstelsel Sessie 2 - d.d. 11 mei 2017.
Wij willen als gemeente/organisatie X onze klanten centraal stellen
Samen op weg naar een rookvrij terrein
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Uitdagingen Meten: welke informatie, hoe doe je dat op een slimme manier? Hoe organiseer je reflectie en de vervolgstappen in de verbetercyclus? Verantwoorden.
Duurzame inzetbaarheid
Gesprekstechnieken Les 5.
Onderzoek Indoor Comfort Index © ICI
We gaan vernieuwen! KWT en VO verdwijnen
VTH3 (verpleegtechnisch handelen) "postoperatieve zorg" VP16
ASVZ Samen doen van A tot Z
ADL Les 1.
ZiensWijzer.
Uitkomst Quickscan Kampen
KUN JE BOOSHEID ALTIJD ZIEN?
Actieleren.
Doel en programma Doel: samen vaststellen in hoeverre op deze locatie zorg en ondersteuning wordt geboden conform het Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg.
Welkom in Leuven Noord Ga op zoek naar het blad van jouw partnergroep (lokale besturen, beroepsbeoefenaars, diensten en centra, ggz-partners, erkende verenigingen.
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Leerhuis WBC Aan de Pas Start
Transcript van de presentatie:

De Kwaliteit Verbetercyclus Verbeterdialoog Bewoners/cliënten/mantelzorgers

Wat gaan we doen? Waarom deze bijeenkomst? Wat waren uw ervaringen? Uitleg resultaten Keuze van uw thema’s Waar zetten de teams op in? Wanneer ben u tevreden? Verbetertool Afspraken en sluiting

1. De KVC Stap 2: Verbeterdialoog in de teams Stap 3: Vragen bedenken voor de tool De Kwaliteit Verbetercyclus: hoe werkt het? Wat is het? Stap 1: Wordt door alle doelgroepen gedaan (is deels nog bezig)/Iedereen heeft eigen vragenlijst (aangepast aan doelgroep)/gebeurt ….keer in het jaar (volgende is in …..) Stap 2: Verbeterdialogen – daar zijn we nu mee bezig  Stap 3: Vragen bedenken voor de Verbetertool: start vandaag, maar echte invulling hiervan in …..– kom je later op terug Stap 4: Het heet een cyclus: dit betekent continu (korte duur) leren en verbeteren en weer naar een ander thema/vraag Stap 1: Vragenlijst ingevuld door: Medewerkers Bewoners Mantelzorgers/Vertegenwoordiger/Familie Vrijwilligers Behandelaren Management Stap 4: Continu leren en verbeteren

2. Uitleg resultaten: Respons dit plak en knip je uit je eigen resultaten! Organisatie totaal Team totaal

3. Resultaat per thema Organisatie medewerkers Cliënten <naam> dit plak en knip je uit je eigen resultaten! Organisatie medewerkers Cliënten <naam> VRAAG Wat valt jullie hier op?

3. Wat vindt u al heel goed gaan? Een top 5 KOPIEER DEZE SLIDE EEN AANTAL KEER Dit zijn complimenten aan jezelf! Er gaat dus veel ook heel goed! We zoomen zo in op de toelichtingen die jullie jezelf geven. dit plak en knip je uit je eigen resultaten! KOPIEER DEZE SLIDE EEN AANTAL KEER VOORDAT JE TOELICHTINGEN GAAT TOEVOEGEN

3. Wat vindt u al heel goed gaan? Een top 5 dit plak en knip je uit je eigen resultaten! . VOEG TOELICHTINGEN IN PER SUBTHEMA

3. Wat vindt u al heel goed gaan? Een top 5 dit plak en knip je uit je eigen resultaten! .  KAN OOK ZO EN ZO

3. Welke aandachtspunten ziet u? dit plak en knip je uit je eigen resultaten! KOPIEER DEZE SLIDE EEN AANTAL KEER VOORDAT JE TOELICHTINGEN GAAT TOEVOEGEN

3. Welke aandachtspunten ziet u? dit plak en knip je uit je eigen resultaten! 3. Welke aandachtspunten ziet u? VOEG TOELICHTINGEN IN PER SUBTHEMA

3. Welke aandachtspunten vindt u écht belangrijk? dit plak en knip je uit je eigen resultaten! KOPIEER DEZE SLIDE EEN AANTAL KEER VOORDAT JE TOELICHTINGEN GAAT TOEVOEGEN

3. Welke aandachtspunten vindt u écht belangrijk? dit plak en knip je uit je eigen resultaten! 3. Welke aandachtspunten vindt u écht belangrijk? VOEG TOELICHTINGEN IN PER SUBTHEMA VOEG TOELICHTINGEN IN PER SUBTHEMA VOEG TOELICHTINGEN IN PER SUBTHEMA

4. Keuze van uw thema’s dit plak en knip je uit je eigen resultaten! Verbeterthema Stemmen * Werken volgens richtlijnen en protocollen * Melden en leren van incidenten * Opvolging en inventarisatie gezondheidsrisico’s Rekening houden met privacy Voldoende tijd en ruimte voor de cliënt Aandacht voor cliënten Heldere afspraken Feedback geven Leren en verbeteren in de zorg Samenwerking met vrijwilligers Cliënten hebben inspraak in de zorg Zinvolle tijdbesteding en dagbesteding Schoon en verzorgd lichaam plus verzorgende kleding Participatie familie en naaste(n) Hier staat een optelsom van de 5 aandachtspunten en de 5 punten die de cliënten het belangrijkste vinden. Ook in A4 uitdraaien – is als bijlage bijgevoegd als laatste sheet, zodat hij direct uitgeprint kan worden. Kan eventueel doorgegeven worden in de groep, waarbij iedereen twee vinkjes (of stickertjes) geeft. 9 stuks, omdat er een dubbele is, die zowel bij aandachtspunten als belang terug komt.

5. Waar zetten de teams op in? delen van de thema’s die de teams gekozen hebben

6. Wanneer bent u tevreden? normen? concrete wensen?

6. Kennismaking met de Verbetertool Wat is de Verbetertool? Wie gaat ermee werken? Vanaf DATUM wordt de Verbertool ingezet in het team! Er kunnen maximaal 9 vragen worden bedacht voor in de app. Er zijn twee routes: een route voor vragen voor de medewerkers zelf en een route voor cliënten/ familieleden. Door op een tegel te drukken komt men bij de vraag. De vragen kunnen weer worden beantwoord met smileys.

6. Kennismaking met de Verbeterapp II Hoe ziet het eruit? Maximaal 9 thema’s Tablet of PC Direct feedback! De Verbetertool is een tool om extra vragen mee te stellen, zodat je een nog beter inzicht krijgt in hoe de thema’s ervaren worden door de verschillende doelgroepen: je kan echt inzoomen op iets dat je wilt verbeteren of behouden. Je krijgt zo direct de feedback en daar kan je weer wat mee doen!

Afronding Hoe houden we u op de hoogte? Bij wie kunt u terecht met vragen? Zijn er nog vragen? Bedankt voor uw aandacht en inbreng!

BIJLAGEN (om uit te printen)

dit plak en knip je uit je eigen resultaten! Verbeterthema Stemmen * Werken volgens richtlijnen en protocollen * Melden en leren van incidenten * Opvolging en inventarisatie gezondheidsrisico’s Rekening houden met privacy Voldoende tijd en ruimte voor de cliënt Aandacht voor cliënten Heldere afspraken Feedback geven Leren en verbeteren in de zorg Samenwerking met vrijwilligers Cliënten hebben inspraak in de zorg Zinvolle tijdbesteding en dagbesteding Schoon en verzorgd lichaam plus verzorgende kleding Participatie familie en naaste(n)