De waterwisselkoepel Door Maartje, Floortje, Joik en Sophie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
ons idee is een aquaduct in een nieuw jasje
Advertisements

Warme Truiendag quiz 2013.
Transport van warmte-energie
Water verwarming door aarde
Hoofdstuk 2 Temperatuur en warmte.
Energiebesparing in het huishouden
Aardrijkskunde Thema 1 water.
Voorwoord Waarom op water is de hoofdvraag. Het land raakt vol en als we op water bouwen houden meer ruimte over om de voedsel productie te verhogen voor.
Energie in een zwembad.
Zwemmergie.
Door: Charlot Zwerink, Lisa Stensen en Veerle Schreuder
Waddenzee of Noordzee?.
GOED OF FOUT - QUIZ.
§2.1 Kennismaken met Middellandse Zeegebied
De dywaterbak.
Gemaakt door Noah en Siddhart
Aardrijkskunde Thema 2 Werk en energie
Door Stijn Kustermans en Robbe Van Doren
Energieomzettingen in technische toepassingen
§3.1 Kennismaken met Middellandse Zeegebied
§2.1 Kennismaken met Middellandse Zeegebied
Faseovergangen Modeloplossingen.
Emma, Sophie, Wessel en Stijn.
Gemaakt door Alicia,Merel,Max,Bas
Zwemmergie. Hoe wek je energie op in een zwembad?
Faseovergang van stoffen Gemaakt door: Jeffrey & Guido H2C.
Zoutoplossingen bij elkaar brengen
Energie.
Gemaakt door Willem, Elise, Sebastiaan, Bart, Thomas, Zide, Guusje, wouter, Stan en Jon.
Aquacity Gemaakt door: Lindy Groenewold, Marijke Boersma,
Zonne-Energie.
Project Zwemmergie Renzo. Noah. Annette. Sofie.
Quiz Quiz Energie Quiz Lars en Daan.
WINA.
Nusret 3G1 Inhoud Hoofdstuk 1: Wat is een wolk ?
Aardrijkskunde Aardrijkskunde powerpoint van Tess en Ashley Thema 1.
2 TH Hoofdstuk 4 Water § 2-4 Wereld. Grootste deel van het aardoppervlak = zee = zout Geschikt / Ongeschikt als drinkwater? Water Geschikt / Ongeschikt.
AARDRIJKSKUNDE HOOFDSTUK 1 WATER
Sience project milieuvriendelijk gebouw Door: Ilse Bosch, Fé Bracco Gartner en Jennifer Murphy.
Sam, Silken, Lien, Nick, Warre, Bernt, Diet, Sidhart DE GOUDEN LEGO EENDJES.
Het houten huis. Door: Emma Flinsenberg Ilse Strijbosch Julie Leeuwis Annemieke Thijsene Michelle Pelzer.
Aardolie, aardgas, bruinkool en steenkool worden ook ‘fossiele brandstoffen’ genoemd. De fossiele brandstoffen zijn in de loop van miljoenen jaren ontstaan.
ARTCADIA DOOR MART ALBLAS EN HUGO KOSTER A2C. HET ONDERWERP Wij hebben gekozen voor het onderwerp mobiliteit, omdat we het autoprobleem zeer belangrijk.
Thema 2 Werk en Energie.
Gemaakt door: Nienke, Frederieke, Esmé, Joa, Lucas, Mees, Silas, Yvet
Ons idee heet The Green Car, dit is de auto van de toekomst die voor zijn eigen energie zorgt. In deze auto zijn dingen verwerkt die al een keer zijn bedacht,
Beco Original Een duurzame basisschool
Inhoud Project Artcadia -- Inleiding
Gemaakt door Evy, Odeke en Amy
Regenwolk In het verhaal van vandaag gaat het over twee huizen. Het lijkt erop of dat ze allebei stevig staan, maar dan komen er dikke wolken aan met.
Wie wij zijn Het idee Hoe het werkt Filmpje Wat het oplevert
Gebouwen PP Artcadia. Door Kim, Lisette , Bob, Levi, Tristan en Pepijn.
Groene energie platformen
The ground live Ellen, Sascha, Luna.
Kakkepismil Milieu en ruimte Sooike Charlotte Rik Sebastiaan.
Zoet water te kort en zout water te veel
Magnetisch flexibel leven
Door Yassine, Jonas, Ertugrul en Lukas
FDC-ball Dinand van de Krol, Jeroen van de Vliert,
School made by Fardau, Mare, Sudarnangai , Jiske
Zaquino.
Groep 11 | Chayenne, Charity, Sheetal en Jayani
Artcadia gebouw Quinten Kobe Stinus.
Door Timo, Twan en Rutger
Met woorden in de weer In het hooggebergte.
Herhalingspowerpoint bs 2 t/m 4
Het waterspel
Wat gaan we vandaag doen
Hoofdstuk 3 Wat gaan we doen? Terugblik Doel van vandaag Nieuwe stof
Transcript van de presentatie:

De waterwisselkoepel Door Maartje, Floortje, Joik en Sophie. Artcadia 2017 De waterwisselkoepel Door Maartje, Floortje, Joik en Sophie.

inleiding Wij zijn Maartje, Floortje, Joik en Sophie van het St. Bonifatiuscollege. We hebben voor het project het onderwerp ‘water’ gekozen.

ons probleem In Nederland is er een zoetwatertekort. We hebben hiervoor een oplossing bedacht: het omzetten van zoutwater in zoetwater. Dit doen we in een koepel: de waterwisselkoepel.

De waterwisselkoepel We zetten een koepel langs de kust van Nederland. We laten zoutwater in de koepel lopen via een sluis. In de koepel is het heel warm door lampen op zonne- energie. Het water warmt op, stijgt op en gaat condenseren. Daardoor verdampt het water en er ontstaan druppels aan de binnenkant van de koepel. Het zout verdampt niet en blijft daardoor op de bodem liggen. Door de ronding van de koepel glijdt het water naar de afvoerbuis. Via de afvoerbuis gaat het water naar een waterzuiveringssysteem en daarna naar de huizen.

Wat gebeurt er met het zout? Het overgebleven zout wordt om de week opgehaald en gebruikt als keukenzout en strooizout. Zo zijn er minder zoutfabrieken nodig.

Onderdelen van de koepel De koepel zelf is van glas, op de koepel staan lampen die op zonnepanelen werken. De sluis waar het water in stroomt is van dik plastic. In de koepel zijn de afvoerbuizen ook van dik plastic. Onderdelen van de koepel

Wat is er goed aan deze oplossing? Doordat de koepel op zonne-energie werkt, is het milieuvriendelijk. Door het condenseren gaat het zout er vanzelf uit en heb je zoetwater.

Einde !