Digi(bord)boek project <titel project>

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Werken met My-Mate Handleiding.
Advertisements

DIA-OPMAAK (1) Dia-indeling H van Breugel A van der Coelen.
Waar plaats je deze fasen van het
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Lesgeven en begeleiden
Hoe werkt een powerpoint?
Al doende leren training docenten
Een presentatie maken Les 2
Handleiding Interactieve versie mbv DSB Onderwerp 8 – Quiz.
Presentatie resultaten monitor INFORMATIEVAARDIGHEDEN landelijk versus lokaal maart 2014.
Woordenschat Groep 5 Thema 4, les 2
Stappenplan Samenvatten
Samenvatten Klas 4A de Foorakker.
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
“Slootje springen, een vuurtje stoken of fruit plukken van de boom… Veel kinderen hebben dat nog nooit gedaan! Is het belangrijk om te doen? Ja! Want.
Pemprl.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Invullen van de tevredenheidspeiling door ouders via het Ouderportaal.
Titel Ondertitel datum Probusclub Jan Adriaenszn Leeghwater.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Differentiëren & klassenmanagement
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
Welkom Voorstellen De vakken Zelfstandig werken Mededelingen Rondvraag Afsluiting.
SCHIJN EN WERKELIJKHEID ZIJN DROMEN BEDROG?. INTRO
MasterPeace Creating peace. Together.. SKILLZZ Les 1.
Ogo op de Achthoek Klik bij elke dia om verder te gaan!
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Informatie over Vanzelfsprekend voor een deelnemer en/of naastbetrokkene bij een zorgboerderij.
Via TEGELS | ZETTEN is de tegel Browser te openen. ( B )
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 BK Lesweek 5
deze workshop maakt gebruik van audio-instructies
Mediawijsheid Les – samenwerken in office 365
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
3F maken van een verslag.
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 KGT Lesweek 5
Training: Cliëntsessies
ME, YOU: KUNSTCREW! KUNSTPROJECT MET MUSEUM KRANENBURGH IN BERGEN
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Spreekbeurt in groep 4 en 5
Van Opdracht tot Website
Politieke Bingo Openingsdia Beeld op de positie van dit grijze kader.
Kiezen voor keuzedelen
Instructie om een afspraken te plannen
Aan de slag met Moodle Les 1. Kennismaking Schermonderdelen en navigatie Voorkeuren aanpassen: profiel, wachtwoord Cursusbeheer: cursusinstellingen en.
Training: Cliëntsessies
Bedrijfsnaam Producten en services
Spreekbeurt in groep 4 en 5
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Verzin een korte opvallende titel
Hoofdstuk 4 Oefeningen Sjablonen en hoofddia’s Thema’s Hoofddia
Welke rol speelt de EU bij de vrijmaking van de internationale handel?
Van leerdoel tot les Door Femke Loos.
Uw bedrijfsbrochure Dit is een uitstekende plek voor een missieverklaring U kunt deze nieuwe professionele brochure gebruiken zoals hij nu is of u kunt.
Didactiek Lesformulier.
Film: Nederland is een democratie
Het aanpassen van Microsoft SharePoint Onlinewebsite
Workshop 2 Technische tips voor gevorderden
Schrijven 2.1 en 2.2 Formuleren en Stijl 2.1
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Wetenschapsbeursproject
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
IS EEN WALVIS WEL EENS BANG IN HET DONKER? LES 7 : DIEPSTE PLEK.
FILOSOFEREN LES: LEEFT AARDE?.
De leesstrategie voor begrijpend lezen
Opdracht PowerPoint Maak een PowerPoint over jezelf.
Laat de vragen eerst even aan de docent zien!!
volgende bladzijde terug
Transcript van de presentatie:

Digi(bord)boek project <titel project> In dit blanco digi(bord)boek zijn alvast een aantal pagina's gegeven volgens de structuur die in het voorbeeldproject is gebruikt. In een wit kader als dit vind je steeds een korte toelichting over de betreffende pagina. Verwijder deze kaders als je aan de hand van dit blanco boek je eigen digi(bord)boek gaat opzetten. Achtergronden en indelingen zijn naar wens te wijzigen. <Verwijder dit kader> <school> <groep> <datum> <ruimte voor afbeelding>

En dit zijn onze titels voor dit project <Lijst met mogelijke titels> Als je met de kinderen over het project hebt gesproken, kun je iedereen een titel laten bedenken. Hier komt dan die lijst. Kies samen de titel die op de startpagina van dit digi(bord)boek komt. De tekst tussen de tekens < en > geeft aan wat er moet komen te staan. Verwijder deze tekst bij het invullen! <Verwijder dit kader>

Basisgegevens Thema: Titel: Doelgroep: Doelen: Methode: Aandachtspunten: <geef hier een korte omschrijving van het thema> <de titel van het thema> <de groep waarmee je dit boek maakt> Kunstzinnige oriëntatie: <doel(en) op dit gebied waaraan je met het thema wilt werken> Wereldoriëntatie: Taal: <methodenaam en hoofdstuk waarop het thema aansluit of waarvoor het leerstofvervangend is> <eventuele andere punten waar je op moet letten bij het werken aan dit thema in de klas> Geef op deze pagina de basisinformatie over dit project zoals je die in de voorbereiding van dit project hebt opgeschreven. Dit geeft het kader waaruit de activiteiten tijdens dit project voortkomen. En achteraf geeft het een beeld van de samenhang en inbedding van de uitgevoerde activiteiten. <Verwijder dit kader>

Gebruikte elementen op de pagina's donkere achtergrond = pagina's door de leerkracht toegevoegd voor instructie bij de lessen Deze pagina geeft een legenda van de elementen die je in dit digi(bord)boek gebruikt. Werk met deze voorbeelden of wijzig de pagina naar wens. Bekijk het digi(bord)boek 'Harlings blauw' voor voorbeelden van deze elementen <Verwijder dit kader> lichte achtergrond = pagina's toegevoegd met reacties, resultaten, foto's, etc. knop met koppeling naar een bijbehorend pdf-document knop met koppeling naar een toelichting knop met koppeling naar een bijbehorend worddocument knop met koppeling naar een relevante website knop om opdrachtkaartje te tonen 'kaartje' met door kinderen uit te voeren opdracht notitieveld met toelichting/reflectie van leerkracht en kinderen

START We gaan beginnen... Je ziet dingen die je misschien wel kent. Maar ken je ze echt? Achter alle dingen zit een verhaal. Kijk, praat, voel, ruik, lees en ontdek het! Dit is de eerste pagina van de fase: START <Verwijder dit kader> START

START Dit is de beginpagina van een activiteit. Tijdens het project worden verschillende activiteiten uitgevoerd. Afhankelijk van de duur van activiteiten en de beschikbare tijdsduur, vormen één of enkele activiteiten samen een 'les' of een 'werkmiddag'. Geef de activiteiten voor de duidelijkheid een nummer! Kopieer deze en de volgende twee pagina's voor alle andere activiteiten bij deze fase. <Verwijder dit kader> Activiteit … START

<Titel van de activiteit> START <Titel van de activiteit> <Inhoud van de activiteit. Voeg naar wens meer pagina's toe> Elke activiteit heeft één of meer pagina's waarop je deze beschrijft en toelicht met afbeeldingen, animaties en/of video. Deze pagina's gebruik je ook op het digibord tijdens de les. <Verwijder dit kader> START

<Titel van de activiteit> START <Titel van de activiteit> <Uitwerkingen van kinderen. Voeg naar wens meer paginga's toe> Elke activiteit heeft één of meer pagina's waarop je de uitwerkingen van de activiteit toevoegd. Dit kunnen de antwoorden op vragen zijn, een opdracht of verslag. Teksten van kinderen worden hier aangevuld met foto's en/of een videofragment. Deze pagina's voeg je samen met de kinderen tijdens en na het uitvoeren van de activiteit toe. <Verwijder dit kader> START

ONDERZOEKEN EN ONTDEKKEN We gaan op onderzoek. Wat ontdek je allemaal over tegels? Verzamel al je ontdekkingen en antwoorden. Dit is de eerste pagina van de fase: ONDERZOEKEN EN ONTDEKKEN <Verwijder dit kader> ONDERZOEKEN EN ONTDEKKEN

Activiteit … ONDERZOEKEN EN ONTDEKKEN Dit is de beginpagina van de eerste activiteit bij deze fase. Nummer de activiteiten voor de duidelijkheid! Kopieer deze en de volgende twee pagina's voor alle andere activiteiten bij deze fase. <Verwijder dit kader> Activiteit … ONDERZOEKEN EN ONTDEKKEN

<Titel van de activiteit> ONDERZOEKEN EN ONTDEKKEN <Titel van de activiteit> <Inhoud van de activiteit. Voeg naar wens meer pagina's toe> Elke activiteit heeft één of meer pagina's waarop je deze beschrijft en toelicht met afbeeldingen, animaties en/of video. Deze pagina's gebruik je ook op het digibord tijdens de les. <Verwijder dit kader> ONDERZOEKEN EN ONTDEKKEN

<Titel van de activiteit> ONDERZOEKEN EN ONTDEKKEN <Titel van de activiteit> <Inhoud van de activiteit. Voeg naar wens meer pagina's toe> Elke activiteit heeft één of meer pagina's waarop je de uitwerkingen van de activiteit toevoegd. Dit kunnen de antwoorden op vragen zijn, een opdracht of verslag. Teksten van kinderen worden hier aangevuld met foto's en/of een videofragment. Deze pagina's voeg je samen met de kinderen tijdens en na het uitvoeren van de activiteit toe. <Verwijder dit kader> ONDERZOEKEN EN ONTDEKKEN

Je antwoorden verzamelen en er iets moois van maken. EIGEN WERK Je antwoorden verzamelen en er iets moois van maken. Dit is de eerste pagina van de fase: EIGEN WERK <Verwijder dit kader> EIGEN WERK

Activiteit … EIGEN WERK Dit is de beginpagina van de eerste activiteit bij deze fase. Nummer de activiteiten voor de duidelijkheid! Kopieer deze en de volgende twee pagina's voor alle andere activiteiten bij deze fase. <Verwijder dit kader> Activiteit … EIGEN WERK

<Titel van de activiteit> EIGEN WERK <Titel van de activiteit> <Inhoud van de activiteit. Voeg naar wens meer pagina's toe> Elke activiteit heeft één of meer pagina's waarop je deze beschrijft en toelicht met afbeeldingen, animaties en/of video. Deze pagina's gebruik je ook op het digibord tijdens de les. <Verwijder dit kader> EIGEN WERK

<Titel van de activiteit> EIGEN WERK <Titel van de activiteit> <Inhoud van de activiteit. Voeg naar wens meer pagina's toe> Elke activiteit heeft één of meer pagina's waarop je de uitwerkingen van de activiteit toevoegd. Dit kunnen de antwoorden op vragen zijn, een opdracht of verslag. Teksten van kinderen worden hier aangevuld met foto's en/of een videofragment. Deze pagina's voeg je samen met de kinderen tijdens en na het uitvoeren van de activiteit toe. <Verwijder dit kader> EIGEN WERK

Wat vind je belangrijk? Wat wil je graag bewaren? PRESENTATIE Wat vind je belangrijk? Wat wil je graag bewaren? Dit is de eerste pagina van de fase: EIGEN WERK <Verwijder dit kader> PRESENTATIE

Activiteit … PRESENTATIE Dit is de beginpagina van de eerste activiteit bij deze fase. Nummer de activiteiten voor de duidelijkheid! Kopieer deze en de volgende twee pagina's voor alle andere activiteiten bij deze fase. <Verwijder dit kader> Activiteit … PRESENTATIE

<Titel van de activiteit> PRESENTATIE <Titel van de activiteit> <Inhoud van de activiteit. Voeg naar wens meer pagina's toe> Elke activiteit heeft één of meer pagina's waarop je deze beschrijft en toelicht met afbeeldingen, animaties en/of video. Deze pagina's gebruik je ook op het digibord tijdens de les. <Verwijder dit kader> PRESENTATIE

<Titel van de activiteit> PRESENTATIE <Titel van de activiteit> <Inhoud van de activiteit. Voeg naar wens meer pagina's toe> Elke activiteit heeft één of meer pagina's waarop je de uitwerkingen van de activiteit toevoegd. Dit kunnen de antwoorden op vragen zijn, een opdracht of verslag. Teksten van kinderen worden hier aangevuld met foto's en/of een videofragment. Deze pagina's voeg je samen met de kinderen tijdens en na het uitvoeren van de activiteit toe. <Verwijder dit kader> PRESENTATIE

Door wie is dit digi(bord)boek gemaakt? Op deze laatste pagina zet je de namen van iedereen die aan dit digi(bord)boek heeft gewerkt. <Verwijder dit kader> <namen van de kinderen en juf of meester> <datum> <groep> <school> sluiten