WEBCAST.rsm.nl Arthur Oink.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
OOF webcolleges Pilot lab & practicum video over werking en bediening van de goniometer Luc Vanden Abeele (docent lab fysica)
Advertisements

Digitale leermiddelen
Multifunctionele kering Science Park Amsterdam
Voorbeelden van innoverende toekomstige techniek bij C-Leren?
Utrecht Innovatie & Veiligheid Paul Koot & Frits Neijgh van Lier.
Op een nieuwe manier bestellen, betalen en leveren van leermateriaal
Workshop2. Binden door te boeien Workshop over vrijheid in leren en onderwijs Oliva Peeters.
Uw boeken van klassiek naar digitaal
Studeren = e-leren Stap 1: inloggen studentenportal
Wat kan 10voorBiologie? Hoe kun je 10voorBiologie gebruiken?
ECC Educatieve ContentCatalogus
DSLR camera Digital Single Lens Reflex camera. Digital Single Lens Reflex camera.
Welkom Katja Goertz, commercieel adviseur Ascom Nederland.
Werken met ICT in het onderwijs Annemie Borremans, april 2005.
Intro Interactieproces Soorten edusoft Van COO tot CBO Open of gesloten Spelen of leren Online of offline Beoordeling Criteria Organisatie Aan de slag.
IPad WIO Waregem - 15 jan 14. Overzicht 1.Vergelijking tablet - laptop 2.iPad - evolutie 3.Het toestel 4.Basishandelingen 5.Standaardapps 6.App Store.
AGP => sub therapeutic levels / over a prolonged period in time
Digitale leermiddelen in het mbo
Henk te Ronde ICT coördinator CSV. Inleiding  Onderwijs concept “Levensecht leren” Meer zelfwerkzaamheid minder doceren Samenwerken van leerlingen Combinatie.
Onderwijsevaluaties nieuwe stijl
Nieuwe media! Beter onderwijs?
Webcolleges voor multicampus onderwijs
Manufacturing 4 D. Lutters; T. Vaneker. Onderwerpen Tom  Kwaliteit algemeen  QFD / House of Quality  FMEA  Gastcollege sensata over kwaliteit, QFD.
Mobiele unit: Prototype 1 Carlo Van den Bunder. Waarom? Video-opnames – Lesopnames – Gastdocenten – Labo’s Vroeger – Omslachtig – Twee videosignalen.
Prikkel: leren is leuk Mediamatic • Cidi Davidse •
Belangrijke onderzoeksgegevens uit het DUO-onderzoek van VNCI/RGC Jan Apotheker and Gerard van Koten Stuurgroep Nieuwe Scheikunde RGC;17.
Is ict alleen maar enabler? Darco Jansen. Gezamenlijke verkenningstocht Welke ict wordt ingezet in het onderwijs? Hoe wordt ict (didactisch) gebruikt.
Workshop ICT-dag Amsterdam Arena Karel Kats
1212 /b Ontwerpen en Presenteren met ICT dr.ir. Jos van Leeuwen Faculteit Bouwkunde cap.groep Ontwerp Systemen.

En wat kan je ermee in het onderwijs? Presentatie Onderwijsdag /12 Wat is podcasting?
Stercollecties van VO-content
Stercollecties van VO-content. Vooraf Wie gebruikt er al digitaal leermateriaal in zijn lessen? Verwachten jullie dat het gebruik van digitaal leermateriaal.
Video in het onderwijs 9 maart Doel workshop Op weg helpen en ondersteunen bij gebruik van video in eigen onderwijs Nieuwe ideeën opdoen Inzicht.
Anita Lohman & Bert Bouwhuis
Video toepassen in het onderwijs
Augmented Reality Kans voor het onderwijs?. Wat is Augmented Reality (AR)? De wereld om je heen verrijken door er extra digitale informatie (lagen) aan.
NIEUW van TeleComFactory 1.0 Online Bewaken Overal via internet uw bewakingsbeelden bekijken: op uw computer, smartphone of tablet-pc.
Weblectures Inholland
Meer aandacht voor zorg van studenten? Wij zijn er al mee begonnen! Online platformdag passend onderwijs, 22 mei 2014 Lilian Zuiderwijk.
Padlet Brecht Lathouwers 2LSX Aardrijkskunde - PAV.
Opdracht 4 Video invoegen Gebruik deze presentatie om de opdracht te maken en zet hier je naam:.
Hogeschool Rotterdam, Opleiding Vastgoed & Makelaardij drs. ing. M.M.A. Scheepers Collegejaar college.
Flipping the Classroom Principe: Studenten doen het huiswerk op school en volgen de colleges thuis Doel workshop: Ervaren hoe Flipping the Classroom werkt.
Niels-Jasper van den Berg, Steven van Duijne, en Alexander van Brakel Woudschouten Natuurkunde Didactiek 2010.
Hoe beheer je efficiënt computers op school? Linux Terminal Server Project (LTSP)in de praktijk Rob Burggraaf Bovenschoolse ICT coördinator VPCO.
Multimediale technieken Banners en Buttons Elize Diepeveen, Annika Timmer en Kim Ellerman.
Snel en eenvoudig nakijken en feedback geven met Turnitin
Welkom op de Lentiz | Dalton
Wat gaan we vandaag doen?
Bijeenkomst ‘Blended Learning’ 22 maart 2016
Docentvaardigheden ICT
Gameprogrammeren: Introductie
Arjan Egges & Paul Bergervoet
Digitale methode activeren
BDO Basisdocentschap Tamar Clasquin
Best Practice van conceptueel onderwijsmateriaal Techport 2017
Pilot computers in examenzalen Eerste resultaten
Grassrootsproject IMPULS digitaal.
Richard West University of Georgia
Olafur Eliasson, Boijmans
Innovate-IT Enkele toepassingen
Grassroot: maart 2006 – juni 2006
Leven Lang Leren Gids Digitale wegwijzer
INSTRUCTIE SPELER VOLG SYSTEEM SDCP
Prikkelpresentatie Kunnen goede vertalingen ook gratis worden gemaakt?
Daar is heel veel mee mogelijk
E-learning in het onderwijs
Inspelen op Innovaties
Het E-depot van Rotterdam
Transcript van de presentatie:

WEBCAST.rsm.nl Arthur Oink

Jaar geleden begonnen met webcast-sommen voor Corporate Finance Geschiedenis Jaar geleden begonnen met webcast-sommen voor Corporate Finance Doel: minder sommen behandelen tijdens responsie college’s waardoor er meer tijd over blijft om in te gaan op de stof Oplossing: Smartboard in combinatie met geluid  streaming video Evaluatie: 217 respondenten, uiterst positief… Webcast

Demo… Webcast

Evaluatie Webcast

Evaluatie Webcast

Evaluatie Webcast

Webcast-Sommen ideaal voor kwantitatieve vakken Verder… Webcast-Sommen ideaal voor kwantitatieve vakken Andere mogelijkheden verkennen… Microsoft Producer: Video van de docent met synchroon daaraan de gebruikte PowerPoint-slides Webcast

Demo… Webcast

Techniek is al voorhanden Zeer toegankelijk voor de docent Nadelen Voordelen Relatief lage kosten Techniek is al voorhanden Zeer toegankelijk voor de docent Nadelen PowerPoint-gebonden Strakke regie gewenst Webcast

Smartboard (portable) Laptop Video-Webcast: Camera & Statief Benodigdheden Webcast-Sommen: Smartboard (portable) Laptop Video-Webcast: Camera & Statief & Student Assistent Webcast

Webcast & Onderwijs Statistsiche Methoden & Technieken is het eerste college dat volledig digitaal te volgen is Video-Webcast’s worden nu gebruikt als naslagwerk, maar kunnen echter ook ter vervanging dienen  modulaire oplossing Content kan beschermd worden met een wachtwoord… toekomst: koppeling met ERNA Verkoop van cursussen Webcast