Naam: Jana Van Wijmeersch 1 BaOc

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Massamedia en cultuur Normen Specifieke regels in groep / samenleving
Advertisements

Samen opvoeden; ouders en pedagogisch medewerkers
Altijd heen en weer. Het wereldbeeld van kinderen met gescheiden ouders. Machteld Reynaert.
Ouders en Kinderen Centraal
We willen allemaal een rustige fijne tijd op school…
Welkom 1 aan het bestuur en de leden van OXO aan alle (plus)ouders en (plus)grootouders aan alle aanwezigen.
Workshop Knallende ruzie
Kans of complicatie? Het reformatorisch onderwijs en maatschappelijke ontwikkelingen op het terrein van opvoeding en zorg Ridderkerk 2 oktober 2009.
1.Stoffen leren herkennen door ze systematisch op geschikte eigenschappen te testen. 2.Door logisch redeneren voor een groep stoffen een geschikte determineersleutel.
Workshop Relationele en seksuele vorming
Paragraaf 5 Hollandse huisvrede.
Vrije Tijd Opvoedingsbeleving, sociale vaardigheden en vriendschapsrelaties van adolescenten.
Zes uitgangspunten voor een goed pedagogisch klimaat
De rol van het Centrum voor Jeugd en Gezin Praktijkervaringen met versterken van informele netwerken bij opvoeden. Pieter Paul Bakker, Nederlands Jeugdinstituut.
Anders kijken naar zorgsignalen. Het is pas zorg als
Cultuur en Identiteit 4.1 Wat is cultuur?
Identiteit VBG Enkhuizen
Van harte welkom bij de workshop veilig een brug bouwen terwijl je er op loopt! Zzocon Zorg voor rendement Zzocon Zorg voor rendement.
 Algemene informatie * Artikel * Auteurs  Inhoud artikel * Inhoudsopgave * Korte schets.
MENSELIJKE ONTWIKKELING OUDER-KIND RELATIE 0 – 3 JAAR
Inleiding In deze diavoorstelling kan je meer lezen over de inhoud van het boek ‘Mama, mijn buik doet pijn! Kinderen met buikpijn helpen.’ Alle besproken.
straffen en belonen vanuit de montessori visie
2.1 Jong geleerd, oud gedaan
Morele ontwikkeling en opvoeding
DIGITALE COLLAGE ESTHER
1e gebod Ben ik echt de belangrijkste voor jou, elke dag van je leven?
Prof.dr. Micha de Winter Universiteit Utrecht
Presentatie Vreedzame school Woensdag 3 december 2014 Door mediatoren/ speelcoaches van basisschool Natuurlijk!
Doel en taak van de hulpverlening
Waarom? Alle ouders willen dat hun kind de beste kansen krijgt om goed te ontwikkelen in deze samenleving. Een goede ontwikkeling start al van bij de geboorte.
Basisschool Het Vogelnest
Ouderbetrokkenheid.
JONGEREN Pagina 24 t/m 50.
UITGAAN & ZINLOOS GEWELD
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Geestkracht Verbondenheid Gegroeid vanuit geestkracht samen met het CAW, SOMA, CAD, CGG Groei Uitbreiding naar andere organisaties toe zoals het OCMW…
Week 3: Jeugdcriminaliteit Docent: Irina Nojoredjo Opvoedrelaties onder spanning A.
De kracht van positief opvoeden
Wijs met media: Deze workshop geeft ouders de gelegenheid ideeën en ervaringen uit te wisselen over het onderwerp “Wijs met media”. De drie kernthema’s.
Janny van de Velden, Consulent veiligheid en gezondheid.
Visie spel en ontmoeting Samenkomst vrijwilligers 10 december 2013
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
MEDIATOR INHOUD Wat is een mediator? Hoe kan je mediator worden? Wat moet een mediator kunnen? Wat doet een mediator? Gesprek met de kinderen die een.
De collecte is voor Red een Kind. Red een Kind geeft toekomst aan kinderen in armoede een verbindt hen met mensen in Nederland Helpt kwetsbare kinderen.
Hoe pedagogisch handelen?
OPVOEDEN IN ESSENTIE Het leven zoals het is? Vanbiervliet Febe 1BaOC3.
Wie en wat? Professor Caroline werkt aan de universiteit. Samen met andere onderzoekers wil zij graag onderzoeken of de kinderen die in Deinze naar school.
Morele opvoeding en fatsoen. Fatsoen en moraliteit Onderscheid tussen morele normen (grote waarden bv. rechtvaardigheid) en conventionele gedragsregels.
Leidinggeven Hoofdstuk 6 Betrokkenheid en werkdruk.
Koffieochtend 3 november 2016 REGELS EN GRENZEN IN DE OPVOEDING
België 3 Gewesten het Waalse Gewest het Vlaamse Gewest
Interculturele klassen, ouders en buurten
Pedagogiek als beroep.
HANGJONGEREN IN GEMEENTEN
Autoritair vs autoritatief
H2 Hoe maken we keuzes?.
Alliantie GenderDiversiteit
Vriendschap & Relaties
Persoonlijk Leiderschap
Nog veel meer foto’s zijn de downloaden op de site
Een visie gebaseerd op feiten en meningen,
RÜYA Bijeenkomst 2 Meiden.
Kinderen vragen OM DUIDELIJKHEID
Een beetje menselijk doen, graag!
De collecte is voor Red een Kind.
Socialisatie H 1 Communicatie TA.
Aangeboren of aangeleerd?
Aangeboren of aangeleerd?
Methodisch handelen Week 6 les 5. Methodisch handelen Week 6 les 5.
Transcript van de presentatie:

Naam: Jana Van Wijmeersch 1 BaOc Hoezo Pedagogisch? Naam: Jana Van Wijmeersch 1 BaOc

Auteurs Drik Willem Postma Paul Smeyers Bruno Vanobbergen

Opvoeden Iedereen heeft: Andere visie Andere interpretatie Verschillend van cultuur nu leven we in multiculturele samenleving

Gedogen Moeilijk om een betekenis te geven Niemand kent de betekenis Men zegt wel dat gedogen tolleren

Begeleider/opvoeder Als begeleider/opvoeder is het belangrijk: Om regels op te stellen om ze toe te passen Waarden en normen leren Rechtvaardig te zijn

Jops Plek waar jongeren elkaar kunnen ontmoeten buurtbewoners voelen zich daardoor niet veilig Gaan veel politie bellen -> opstellen van gedoogbeleid

Gedoogbeleid Is er om ruimte te geven Respecteren van de gevoelens, problemen en verlangens Kan ook aanspreken op de verantwoordelijkheid van de jongeren

Opvoeding binnen gezin Pedagogen stellen geen autoritaire opvoeding voor -> werkt meestal niet Jongeren willen experimenteren -> bied hen vrijheid Wanneer dit niet kan -> jeugdcriminaliteit -> schoolverzuim -> zinloos geweld

Tips van pedagogen Vertrouw je kind Beloon het af en toe Laat hen ook helpen in het huishouden Einde