Workshop 26 januari 2017, Utrecht

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Waterketen / Rioolgebruik Landelijke en regionale aanpak
Advertisements

Workshop Duurzame Ketenzorg
Economische Benutting van Forten
Workshop 7 Rens. OGW = CS(P)E-SE
Jaar van transport en veiligheid
Stichting Dijk van een Kust
Fiets filevrij Een activerend thema in communicatie.
Achtergronden & Opzet April De chemische industrie in de media:
In samenwerking met 13 maart 2014.
Campagne Nederland leeft met Water 2009
Water op de Kaart in de Drechtsteden 20 mei 2009.
Marc Verbeeten Uitgangspunten Het realiseren van een maatschappelijke versterking door de energierekening, op een duurzame manier, omlaag.
Korte toelichting “Plan voor de toerusting van regionale en lokale belangenbehartigers” ALV januari 2012.
Incidentscenario transport gevaarlijke stoffen
Jaar van transport en veiligheid Risico & Crisisbeheersing Deelproject risicocommunicatie en zelfredzaamheid.
1 MPZ Project Veilig werken met gevaarlijke stoffen in de zorg.
Goed rioolgebruik: de lokale campagnes van gemeenten en waterschappen Isabelle Wasmus, projectmanager.
DENK VOORUIT de nieuwe rampencampagne
© Stratix 2007 Overview Plan van Aanpak Vraagbundeling voor de realisatie van municipal wireless [in het nederlands]
Workshop Van referentiekader naar een Regionaal Crisisplan.
GEHANDICAPTEN CAMPAGNEANALYSE HANNE, DASHA, SASKIA, TOM, MATTHIJS, SJOERD, JANINE.
NatuurWijs: educatie in Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug De klas uit, het bos in UNO 19 januari 2012 Annemarieke Holland/Charlotte Robben.
Citymarketing Hilversum 2006
Basis communicatieplan
18 juni Wat is er aan de hand? Ledenaantal daalt nog steeds Minder opkomst bij activiteiten Financiële situatie is zorgelijk 18 juni 2014.
Wandelen voor Water -Resultaten Wat gaan we doen in 2014.
(regionale) samenwerking Peter Metz Waterschap Rijn & IJssel
Een positieve studiehouding bij de bovenbouwleerling
Juridische bescherming van dijkrelicten
Using media Lisette Immink Pieter Versluis Anne Draper Tom Horn.
Samenwerking in de waterketen Het succes van de 49 regio’s
Veerkracht Meer dan zelfredzaamheid Marcel Matthijsse Msc Strategisch Beleidsadviseur Veiligheidsregio Zeeland.
Wetenschap voor iedereen Wetenschap toegankelijk maken voor een breed publiek Amito Haarhuis Adjunct-directeur Science Center NEMO 9 december 2015.
Energieakkoord-doelstellingen openbare verlichting: Stand van zaken
Transitiecommunicatie Dichterbij Belangrijk kenmerk: Onduidelijkheden en uitstel, veel vragen en onzekerheden. Uitdaging: Aansluiten bij de diverse doelgroepen.
De Gezonde Sportkantine NHC 25 januari AGENDA Introductie Wat is een Gezonde Sportkantine? Stellingen & discussie Resultaten leden enquête Verenigingsondersteuning:
Fairtrade Week Week met aandacht voor fairtrade 7 t/m 15 mei Huis aan huis folder.
3 t/m 14 oktober Inhoud  Alert Online 2016  Thema  Communicatie en Onderzoek  Hoe meedoen?
Decentralisatie AWBZ Gemeentelijke aanpak. College Zorg en Welzijn (CZW) Bestuurlijk overlegplatform Zeeuwse gemeenten (13) en Provincie (sinds 2005)
Platform 31 Conferentie Ruimte voor Ondernemerschap Workshop Aanbesteden 28 november 2014 MKB-vriendelijk aanbesteden en Social Return Petra Oden, Lector.
Informatievoorziening waterveiligheid Erik Kraaij Hoogwaterbeschermingsprogramma Jan Strijker Informatiehuis Water.
Team Communicatie 6 enthousiaste vrijwilligers Eind 2012 gestart Persvoorlichting, sociale media, evenementen, Kampong TV, interne communicatie, evenementen.
Hoe wordt ons land bestuurd?
Zeeland: een unieke Sportprovincie !? Datum: 22 september 2012.
Fan beleving Hink Jan Apotheker
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
INSPIRATIE BIJEENKOMST WEEK VAN ZORG EN WELZIJN. Landelijke aandacht Nieuwe campagne 1 ambassadeur die landelijk ingezet gaat worden in de campagne Krant.
De Watervriendelijke tuin 6 oktober WINNET, water innovatie netwerk Regionaal project de watervriendelijke tuin in samenwerking met Gemeenten Utrecht,
PPS Waterroute Impuls voor het gebied Alblasserwaard / Vijfheerenlanden, het bedrijfsleven en het onderwijs Annemarie Moons Voorzitter College van Bestuur.
Workshop 26 januari 2017, Utrecht
Workshop 9 februari.
Wetenschap en technologieonderwijs De Malelande
Plannen
Anders denken is Anders doen
Wie | Wat | Waar Ons Water
Vaarweg Incident Management (VIM)
Workshop 26 januari 2017, Utrecht
ironHand – de co-creatie van een robotische handschoen
Ons Water Workshop Best Practice Week van Ons Water Drechtsteden
Gehandicaptenzorg.
Startbijeenkomst Landelijk Expertisecentrum Transportveiligheid
Doelen behalen met activiteiten
Ontwerp Wmo beleidsplan
De kracht van de Fietsersbond
Gezond Rondkomen bij de JGZ Utrecht
Uitvoering Nota NEW Ingang welzijn en zorg Woensdag 23 november 2017
Ellen Verstraten & Mariska Sijs
De meerwaarde van side-events
college vergelijkende anatomie & fysiologie
Website maken Jente van der Mei.
Transcript van de presentatie:

Workshop 26 januari 2017, Utrecht Ons Water Workshop 26 januari 2017, Utrecht Introductiepagina. Benadrukken dat Ons Water van ons allemaal is. RWS – Provincie – Waterbedrijven – Gemeenten – Waterschappen Geen door ministerie opgelegd verhaal, maar breed gedragen door alle koepels en hun leden. Doel: waterbewustzijn te creëren en handelingsperspectief te bieden.

College dijkveiligheid Week van Ons Water: Waterveiligheid Publieksactiviteiten Doelgroep: de geïnteresseerde Zeeuw Interactief en laagdrempelig: petje op-petje af, demonstratie, overstromingsspel Ons Water: ‘zolder’, postcodetool Omgekeerde benadering t.o.v. campagne ‘Nederland leeft met water’ Geen campagne maar een communicatiestrategie Benadering: niet massamediaal maar persoonlijk door postcodetool

Samenwerking met andere waterpartners Geen inhoudelijke samenwerking bij college Wel interesse van andere partijen (Veiligheidsregio, watersnoodmuseum) In communicatie elkaar versterken (retweeten, etc. ) Omgekeerde benadering t.o.v. campagne ‘Nederland leeft met water’ Geen campagne maar een communicatiestrategie Benadering: niet massamediaal maar persoonlijk door postcodetool

Toevoeging/meerwaarde Ons Water Landelijke aandacht voor waterbewustzijn Focus op postcode Lenen materialen (blokken, zolder) Gebruik kennis (overstromingsspel, postcodetool website) Omgekeerde benadering t.o.v. campagne ‘Nederland leeft met water’ Geen campagne maar een communicatiestrategie Benadering: niet massamediaal maar persoonlijk door postcodetool