Pilot computers in examenzalen Eerste resultaten

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vertaling van Miriam Zweverink Project No Presentatie 2009 Tool 3 WORX voor aannemers.
Advertisements

Document reviews Sonja de Bruin 24 jan 2010 Kwaliteitsmanagement.
Digitale Studiemaatjes
Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
Onderwijsevaluaties nieuwe stijl
Empowerment via het internet Zelfhulp-portal reïntegratie
Onderwijsondersteuning chemie Hernieuwing van de eindtermen van de ba- en ma- opleidingen chemie Nicole Totté, Inge Serdons.
INTERACTION DESIGN Week 8.
Fast and Effective Query Refinement B. Velez, R. Weiss, M.A. Sheldon, D.K. Gifford SIGIR 1997.
Voortplanting en Ontwikkeling
Dataverzamelingsmethoden
Het opstellen van vragenlijsten
B u s i n e s s - S o c i e t y M a n a g e m e n t E-learning in the New Economy –Twee voorbeelden van ‘groupware’ en samenwerking in groepen m.b.v. ICT.
Workshop inhoud en beleid
1 InternettechnologieRik Van de WalleGent, maart 2008 Reading Assignment Internettechnologie (ITech) Rik Van de Walle academiejaar
Angststoornissen bij kinderen met autismespectrumstoornissen
Op Kynologisch Gebied in Nederland Raad van Beheer Kan iedereen slagen?
Werkhervatting van zieke en niet-zieke werklozen. R. Steenbeek en K. Jettinghoff.
Studiecoaches voor (HBO/ WO) studenten met een vorm van autisme
Digitaal toetsen met adaptieve vragen Ervaringen bij WB1631
Bindend Studieadvies binnen TNW Hype of Hulp? Marieke Hofman, Studieadviseur Technische Geneeskunde.
Vragenlijst groepje 3 Wiki.
Onze school, Albeda colege Schiedam Nieuwland.
Rekenkamercommissie Leiden (RKC) Zicht op Leids Vastgoed.
ONDERZOEKS VRAGEN Hoe ervaren de ll. van 5 havo en 6 vwo de 2e fase?
Programmeren.
Kwaliteitszorg HBO5-opleidingen. Vooraf Overleg binnen de CHO (kern + cel KZ) Overleg met HBO5-platform Over: – Werkwijze – Context van de HBO5-aanbieders.
Methoden & Technieken van Onderzoek
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
SADAN-opdracht, gemaakt door Fien Degroote
CONCEPT CHECKS & FAST FEEDBACK
Webinar 18 februari 2016 Hoe gebruikt u de gemeentelijke monitor Sociaal Domein?
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Meten is weten? Do’s en don’ts van mondeling examineren Lisa De Jonghe Dienst Onderwijs Geneeskunde.
Digitale psycho-educatie autisme Presentatie Digitale PE voor volwassenen met ASS Wie zijn wij Voorstelrondje? Vragen tussendoor welkom.
Informatica-Actief I&I-conferentie, november 2007.
Kwaliteitsonderzoek Ontwikkeling reader “Vroegtijdige herkenning van bijkomende medische problemen bij mensen met EMB” C. Netten AIOS-AVG.
Toelichting op het ontwikkelen van digitale content.
09/11/2009 Interactie met studenten Workshop opleiding Psychologie 9 november 2009.
Nieuwe opzet onderwijs. Huidige situatie onderwijs op Commanderij College: Methode bepaalt grotendeels: Welke onderwerpen worden behandeld Op welke wijze.
Masterclass Digitaal Toetsen Juni 2016 Michiel van Geloven.
Stellingen vooraf 1 donderdag 5 juni 2014 start programma een slechte stelling geeft vaak een goede discussie. hoe botter de stelling, hoe.
Kenniskringen in De HHS Marinka Kuijpers Lector Pedagogiek van de Beroepsvorming.
Programmeren. Wat is programmeren? Het schrijven van opdrachten voor de processor De processor “spreekt” machinetaal:
Evaluatie FAB-trainingen Mondriaan Parnassia GGz Centraal Een beknopt overzicht van uitkomsten 7 maart 2017.
Programmeren.
Snel en eenvoudig nakijken en feedback geven met Turnitin
Navigatie Om ergens naar toe te gaan moet men de weg wel kennen.
Reken je (niet) rijk.
Bijeenkomst ‘Blended Learning’ 22 maart 2016
De scriptie Sommige studenten schrijven het in 2 tot 3 maanden, anderen doen er een jaar of meer over… Factoren: Motivatie Plan van aanpak Begeleiding.
De Kracht van Communicatie
Profiel Product Presentatie
Beoordelen Wat is beoordelen Beoordelingsnormen Beoordelingsgesprek P.O.C. in het bedrijf Taken van de praktijkopleider.
LOB 13. Goede en slechte ervaringen
Les 5: Het marketingplan
Tentamens op de PC (FRG)
Wat leren docenten en onderwijsondersteuners online van goede voorbeelden van ICT-gebruik en hoe waarderen ze dit online leren? Gerard Baars
WEBCAST.rsm.nl Arthur Oink.
Presentatie Checkmate
RESULTATEN LEZERSONDERZOEK TIJDSCHRIFT TAAL
Het online opzetten, afnemen, beoordelen en verwerken van toetsen
Computers in examenzalen
Voortplanting en Ontwikkeling
KMO-route 6 STUDIEDAG VLEW
Communicatie & Presentatie
Jij als werkplekbegeleider!
Jij als werkplekbegeleider!
Leskwaliteit: wat is het en hoe meet en verbeter je het
Evaluatieonderzoek.
Transcript van de presentatie:

Pilot computers in examenzalen Eerste resultaten Karen Jager, RISBO

Aanpak evaluatie Studenten: Vragenlijst vooraf Vragenlijst achteraf Vraag in onderwijsevaluatie Docenten: paneldiscussie

Vier vakken Personen, familie en erfrecht (24-5) Rechtsfilosofie (30-5) Staatsrecht (12-6) Arbeidsrecht (17-6)

Deelnemers PFE = 47, RF = 70, SR = 31, AR = 43 39 mannen, 61 vrouwen (bekend) Redelijk tot zeer vaardig met ict 66 voltijders, 21 deeltijders, 3 certificaat

Motief om deel te nemen Typen sneller dan schrijven Netter Gemakkelijk verbeteren antwoorden Uitproberen

Verwachte voordelen Leesbaarheid antwoorden Snelheid beantwoorden vragen Gemakkelijk verbeteren Sneller nakijken door docenten

Verwachte nadelen Technische problemen Storende geluiden Ruimtegebrek

Oordeel achteraf

Meest positieve punt Verbeteren van antwoorden Sneller typen Overzichtelijkheid antwoorden

Meest negatieve punt Beperking maximum aantal woorden (PFE) Later begonnen/ lange voorbereiding (PFE) Onrustig & rumoerig (PFE) Geluidsoverlast (RF, SR, AR) Mc-vragen op papier (RF) Ontbreken vragen (RF)

Aantal suggesties Computerzalen eerder vrij (PFE) Vragen ook in digitale vorm Checken op werkzaamheden (PFE) Duidelijke instructies Wettenbundel digitaal Bevestiging ontvangen antwoorden Tekstkader ipv max woorden

Redenen om niet deel te nemen Niet experimenteren met tentamen Schrijven sneller dan typen Angst voor problemen computer Tekenen op papier gemakkelijker Storende geluiden

Meningen over het tentamen

Tentamen cijfers

Docenten (1) Deelname uit nieuwsgierigheid Positief Leesbaarheid tentamens Getypte leek minder Negatief Kost meer tijd (PFE) Klachten studenten (PFE)

Docenten (2) Kwaliteit antwoorden vergelijkbaar Aantal slechte handschriften niet opvallend lager Gunst naar studenten toe, volgende keer weer Suggesties Vast format voor tentamens Gebruik computer voor filtering zware onvoldoendes Wetsvoorstellen digitaal beschikbaar

Conclusies Meeste deelnemers zeer positief, willen niets liever dan alle tentamens per computer Ook docenten positief Maar… groot deel studenten is er (nog) niet klaar voor