MAW Inleiding + §1.1.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en creativiteit module 8 Engagement
Advertisements

Universiteitscollege TU/e 2011
Paragraaf 7 over Criminaliteit: gevolgen, oorzaken en bestrijding
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
8.1: Eigen schuld, dikke bult? Intro HC Opdracht HW + nakijken.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 4.
1 van 4 6 Delen met rest 1. Voorbeeld. 2. Vergelijken in tweetallen. 3. Bespreken in viertallen.
Imagebuilding Helaas, geen kant-en-klaar recept, want geen koor is gelijk. Performen met power | Petra Andriessen.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Toine Nagel.
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
Tweede wereldoorlog.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Les 1 - ICT in het Onderwijs Digitale didactiek - K. De Schuyteneer en B. Bastiaensen.
OFC28 mediawijsheid les 4.
1. Inleiding.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 3.
Project “Horizon Verbreden”
Wateroverlast drainage
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Les 1. Boeven in beeld Haha ah. Doelen Na deze les: kunnen jullie uitleggen hoe, als we naar een filmpje kijken, onze indrukken wordt beïnvloed door kleur,
thema 2 Bijeenkomst oktober 2015
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Thema 2, week 1.7 Leerlingkenmerken Meervoudige intelligenties 13 oktober 2014 Periode 1 KOP
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 1. OUDERBETROKKENHEID 
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 kwartaal 2.
Project 3 Week 3.  Mededelingen  Vragen opstellen voor opdrachtgever  Oriëntatie op opdracht (volgende week feedback in de les)  Wijkanalyse  Geen.
2b1 Lesson Wat hebben we vorige les gedaan We hebben alle grammatica herhaalt van dit blok: De Present Simple De Past Simple Het werkwoord.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
MINI-ONDERNEMING Periode 2 Opstart & gastcollege Product bedenken & algemeen marktonderzoek Concurrentie & USP (unieke verkoop punten) SWOT-Analyse & tussenevaluatie.
Samenwerken Werken in teams. Team In welke teams zit jij? In welke teams zit jij?
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
Wateroverlast drainage N31 N41 D. van der Neut.
BURGERSCHAP SOCIAAL MAATSCHAPPELIJKE DIMENSIE Les 3.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Adolescentenpsychologie en leerlingbegeleiding
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
Lezen 1.2 Leesstrategieën, tekstverband/signaalwoorden onderwerp en hoofdgedachte.
Overtuigende tekst/betoog
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.1 Jezelf zijn
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Week 1, les 8 Ga zitten in de kring.
§ 1.1 Identiteit Identiteit is het beeld dat iemand van zichzelf heeft, dat hij uitdraagt en anderen voorhoudt en dat hij als kenmerkend en blijvend beschouwt.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Hoe schrijf je een recensie?
Lesplannen.
Adolescentenpsychologie en leerlingbegeleiding
DE AMERIKAANSE PRESIDENTSVERKIEZINGEN
Les 3 Hoe onderzoek je de samenleving?
Inleiding beoordelen.
SPREKEN: HET BETOOG Betoog: een spreekbeurt waarin je een standpunt inneemt ten aanzien van een stelling en dat standpunt verdedigt. Formuleer een duidelijk.
Communicatie 3e les.
10.2 Hoe ontstaan conflicten?
Toedienen meststoffen
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
De praktijk: kinderen van 0 tot 4 jaar
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Persoonlijke doelen maken
ADL Les 1.
Les 4: iedereen is anders
Hoofdstuk 1.
Hoofdstuk 2: Wat vind jij en wat weet jij?
ADL Les 1.
RIJDEN WE OVER 100 JAAR OOK NOG IN
Voorbeeld. Tijdens een SLB les heb ik mijn netwerk in kaart gebracht. Ik kwam er achter dat mijn netwerk niet zo heel groot is. Als ik kijk naar welke.
OVERTUIGEN.
Transcript van de presentatie:

MAW Inleiding + §1.1

Borrelpraat vs. wetenschap Werkvorm Stelling: 'President Trump is de oorzaak van het geweld tegen vreedzame demonstranten in Charlottesville‘. … Is de stelling “Borrelpraat is argumenteren zonder inhoud” bewezen of niet? Hoe voelde het om met minder toegang tot bronnen een vel te moeten vullen met argumenten en dit voor de klas kort te presenteren?

Argumenteren? Opdracht 14 september 2017 Welk onderwerp zouden jullie willen voorbereiden voor de les van 15 september 2017?

Aan de slag met het wb

Opdrachten wb Maak opdracht 2+3 Iedereen klaar? Dan bespreken we het klassikaal

1.1 identiteit Journaal https://nos.nl/uitzending/27269-nos-journaal.html Je krijgt 1minuut de tijd Schrijf op wat je gezien/gehoord hebt/wat is je opgevallen? Kijk bij de buren voor en achter je. Hebben zij hetzelfde gezien/gehoord/onthouden? Hoe komt dat?

Journaal 2 Selectieve perceptie/geheugen hoe komt dat? Selectieve perceptie/geheugen https://www.youtube.com/watch?v=XkaeiGl68Zo Of sluiten de onderwerpen aan bij aanwezige kennis/ervaringen/tradities? >> Referentiekader (p.10)

identiteit Plaatjes/uitspraken opdracht tennis, voetbal, tegeltjeswijsheden (oost west thuis best), etc. Kies 3 opties uit die bij je passen en beschrijf de context Gebruik je TB p.11: Passen de opties bij jouw persoonlijkheid, jouw sociale identiteit of jouw collectieve identiteit? WB: Kies minimaal 2 opdrachten van 1.1 om te maken

Persoonlijke identiteit: Zelfbeeld Sociale identiteit: Het deel van iemands identiteit dat past bij de groepen waar iemand deel van uitmaakt (groepsidentificatie) Collectieve identiteit: Beeld dat mensen hebben van een groep (kenmerken horend bij een groep), en de verwachtingen die dit opwekt ten aanzien van die groep.