Individueel competentietraject

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Werk in de regio In deze box gaan de leerlingen op bezoek bij een bedrijf of instelling. In opdracht van de regionale pers maken ze een reportage over.
Advertisements

HANDELINGSPLAN IN SCHOOL Margie van de Kerkhof, begeleider passend onderwijs
Intervisie: sterkte-zwakte analyse
Loopbaan Oriëntatie en Begeleiding in de Tweede Fase
techniek, communicatie en didactiek
Algemene inleiding over de overstap naar de middelbare school
Onderzoek Een onderzoekslijn in de opleiding. Structuur van de opleiding P-faseK1-faseK2-faseK3-fase P1 P2 Eerste faseTweede fase.
MA Het netwerk(en) voorbij Kenmerken van kwalitatieve leergemeenschappen.
Portfolio Faculteit der Letteren 1 Evaluatie van 2 jaar Digitaal Portfolio in de Letterenfaculteit Utrecht Gerrit Bloothooft.
Portfolio Faculteit der Letteren
Digitaal Portfolio in de Letterenfaculteit UU
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen. OGO – ontwerpgericht onderwijs Hoe leer je ontwerpen? doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: modelleren: probleem.
Maatwerk vanuit Management in Zorg en Dienstverlening HAN/MZD/2011.
Masterjaar Startbijeenkomst dr. Harry Daemen prof.dr. Paul Frissen
Introductie workshop 1.
2IO20: OGO 1.2 Van Model tot Systeem Ed OGO Hoe leer je ontwerpen? –doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: –modelleren: probleem terugbrengen.
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen Ed OGO Hoe leer je ontwerpen? –doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: –modelleren: probleem terugbrengen.
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen. OGO – ontwerpgericht onderwijs Hoe leer je ontwerpen? doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: modelleren: probleem.
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
Doorlopende duale leerweg MBO-HBO ICT bijdrage nummer Hanriette Ruigt Haagse Hogeschool Jan van der Staaij Albeda College.
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Portfolio 1 Portfolio kunstenaars trekken langs opdrachtgevers om opdrachten in de wacht te slepen ze nemen voorbeelden mee van hun beste producten verzameling.
Opleiden in school, mei Opleiden in school Kennismaking met POSS Personeel en Organisatie Support Systeem Hulpmiddel bij de gesprekkencyclus.
Programma Stappenplan ZMO Individueel Zorgplan. In tien stappen naar een strategie voor zelfmanagementondersteuning Jeanny Engels 6 juni 2010.
Introductie ESIS B 8 oktober 2012 | teambijeenkomst 1.
Een project van de NSGK. Projectdoelen de positie van jongeren met een handicap in de samenleving verbeteren de beeldvorming met betrekking tot jonge.
Intersectoraal Klas 3.
Kaartje Gelderse Vallei invoegen. * Start gesprekken eind 2008 door welzijnsinstellingen en scholen * Redenen: * verandering in de maatschappij * onaantrekkelijkheid.
Doorbraak in professionalisering HPBO-project
Science projectvak. Opzet SCIENCE projectvak: diverse onderwerpen vooral proeven doen en dingen uitzoeken onderzoeken en ontwerpen (bouwen/testen) dossiers,
Transdisciplinaire projecten
Coachen ICT bijeenkomst 10 oktober 2006 “Ook een coach heeft een coach nodig.”
1 Pilotproject Werken naar Vermogen Doel pilot Ontwikkelen en invoeren van een ontwikkelmethodiek voor de brede doelgroep Ontwikkelen en invoeren van een.
Informatie- avond groep 6
Van groep 8 naar klas 1 Paul Koolen muziekdocent
Module Communicatie 3de dag
Naam workshopbegeleider
Programma Eindpresentatie ICT-2000 Het project ICT 2000: –Doelen, Opzet, Werkwijze Website presentaties –De site, didactisch.
Studeren Rotterdam, 28 augustus Studeren Rotterdam, 28 augustus 2008.
Studieloopbaanbegeleiding
Digisterker Cursussen ‘Werken met de e-overheid’
Training digitale didactiek
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Startcollege B2 Psychologie
Beroepsopdracht 4 In het cluster Talen.
LOB binnen Taalbrug DG.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
SPH deeltijd jaar 2 onderzoeksvaardigheden.
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
WELKOM WERKBEGELEIDERS EN PRAKTIJKBEGELEIDERS WERKVELDOVERLEG MZ 28 OKTOBER 2014.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
22 maart 2011Oncologie V&VN Oncologie Afdeling V&VN 2500 leden Bundelen en verspreiden van vakkennis Kwaliteit van zorg verbeteren Ontwikkeling beroep.
Infoavond schakeljaar Het Groene Lyceum Welkom Even voorstellen Contactgegevens checken.
Startcollege B2 Psychologie september 2016 Laura Holsbeeke – onderwijscoördinator Psychologie Manon te Vaarwerk – studieadviseur Psychologie.
Vecon Business School Johannes Fontanus College Module Wetenschappelijk Onderwijs (WO) 1 Module Wetenschappelijk Onderwijs (WO) Vecon Business School (VBS)
EVENTZ Nieuw profiel, nieuw voorbeeldlesmateriaal
Een nieuw concept voor de ICT-leerplannen
Vaardigheden 1. Het opzetten van een vaardighedenlijn voor leerlingen van de brugklassen. 2. Voor vakdocenten inzichtelijk maken wanneer welke vaardigheden.
managementvaardigheden
12 september 2016 Marielle Stel – Opleidingsdirecteur Psychologie UT
Internationalisering en ICT Mogelijkheden en (nieuwe) initiatieven op de EUR Karen Jager.
Marketing Week 1 Les 1 Introductie opdracht Marktonderzoek.
Functioneel beheer middag
werkveldoverleg mz 28 oktober 2014
Workshop Afspraken maken
Contextrijke taaltaken en vakoverschrijdend werken Marie-Anne Baert Tom Storme.
Universitaire Pabo van Amsterdam
Transcript van de presentatie:

Individueel competentietraject Parttime-programma Bestuurskunde dr. Frans-Bauke van der Meer Parttime-opleiding Bestuurskunde

Het parttime-programma Bestuurskunde doelgroep: HBO of Universitaire opleiding en minimaal twee jaar relevante werkervaring heterogene populatie cognitief ervaring competentie schakeljaar en masterjaar start: Verkenning Parttime-opleiding Bestuurskunde

Individuele competentietrajecten doel: professionalisering opzet: zelfdiagnose overleg met mentor werkplan: taken/opdrachten in modules evaluatie en bijstelling na half jaar (2x) consultatie tussendoor Parttime-opleiding Bestuurskunde

Parttime-opleiding Bestuurskunde Competenties Basiscompetenties lezen, schrijven, ICT, zelfmanagement Onderzoeksvaardigheden opzet, uitvoering, statistiek, kwalitatieve analyse, interviews Communicatieve vaardigheden presenteren, vergaderen, onderhandelen Managementvaardigheden leiding geven, adviseren, interveniëren, beslissen Parttime-opleiding Bestuurskunde

Parttime-opleiding Bestuurskunde Werkwijze werkboek op Blackboard voor 20 oktober invullen  Digital Dropbox bijlagen in eigen “Group” mentor maakt afspraak  overleg werkplan  accordering door mentor vervolgafspraak met mentor communicatie via eigen “Group” Parttime-opleiding Bestuurskunde

Parttime-opleiding Bestuurskunde Opdrachten in andere studieonderdelen (bijv. presenteren, samenwerken, voorzitten) in eigen werksituatie (bijv. vergaderen, leiding geven) extra cursussen (bijv. computervaardigheden, onderzoeksmethoden) in masterjaar (samenwerken, onderzoek) Parttime-opleiding Bestuurskunde

Parttime-opleiding Bestuurskunde Dossier bijlagen bij zelfdiagnose: voorbeelden, producten werkplan resultaten van opdrachten verslagjes van (overleg met) docenten, mentoren (zelf)evaluaties en voortgangsrapportages Parttime-opleiding Bestuurskunde