Goedemorgen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het tweede werkstuk.
Advertisements

Welkom op de Julianaschool
Werkwoordspelling – persoonsvorm, onderwerp, t. t
Bouwen doen we zo! Sjoerd & Remco Studenten van MBO – Bouwkunde niveau4.
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
Les voor groep 6 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van.
Vandaag hebben we het over :
Ronde 1: aan het werk gaan.
Les voor groep 7 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Collectief portfolio groep 3
Leswijzer Nieuwsbegrip
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Les voor groep 8 Voor de overige kinderen: Ronde 1 pak een kaart.
Les voor groep 7 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Wat gaan we leren in groep 5
Nieuwsbegrip Doel van deze les:
Nieuwsbegrip Doel van deze les:
Doel: persoonsvormen in de t.t.
Goedemorgen.
Les voor groep 7 Pak je schrift en potlood en kom naar de instructietafel
Les 4 groep 6 leerdoel: Je kunt cijferend optellen.
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Goedemorgen.
Les voor groep 7 Geen instructietafel, want deze les is voor iedereen die niet precies meer weet hoe de staartdeling ook al weer ging en/of er meer van.
Goedemorgen.
Les voor groep 8 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Ronde 1: aan het werk gaan.
Les 2 groep 8 leerdoel: Je kunt werken met een verhoudingstabel.
Les voor groep 6 Pak je schrift en potlood en kom naar de instructietafel
Les 1 groep 7 2 leerdoelen: Doel 1:
Les 1 groep 6 leerdoel: Doel 1:
Les 1 groep 8 leerdoel: Inzicht hebben in de betekenis, plaats, structuur, waarde hele getallen en kommagetallen Wat weet je hier al van? Waarom is het.
Leswijzer Nieuwsbegrip
Programmeren met If This Then That (IFTTT)
Stel je voor, je bent weer kind…. En de wereld mag lekker helemaal om jou draaien.
Onderzoeksplan.
Programmeren Spreekbeurt Joris.
Programmeren met kinderen NWT-conferentie basisonderwijs SPANNING & SENSATIE.
Groep 4. Groep 4 (17 leerlingen) Aldiana en Sara.
RoboCup Junior Bouwen van een robot Voor de NXT Versie
BEGINNERS EV3 PROGRAMMEERLES
HOOFDSTUK 6 Goed voor het milieu?
Wat is algebra? Rekenen is het werken met getallen. Er zijn vier hoofdbewerkingen: optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen. Verder ken je de bewerkingen.
Denken als een computer
Robots en programmeren
Werkwoordspelling Doel: persoonsvormen in de t.t..
Instructie geven en uitvoeren
Kennismaking met programmeren
Praktijk Opleiders Cursus
© UNIEK IN DE KLAS.
Wat doen wij op school tegen pestgedrag?
Voorlichtingsavond groep 3
Een instructie schrijven
TEKSTSOORTEN.
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
NSCCT Instructie groep 5
Week 1, les 4.
blok 2 les 2: taal thuis en op school
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
E health, Domotica en E-learning
ADL Les 1.
blok 1 les 4: samen praten samen leren
Hoofdstuk 2: Landschappen op aarde
NSCCT Instructie groep 5
ADL Les 1.
Raden, regels en redeneren Groep 7 en 8
Wat leer je allemaal op school?
Jessica van der Zanden Bee-B0t
Welkom in groep 6/7!.
Transcript van de presentatie:

goedemorgen

Even wat regels

Wie googlet of speelt wel eens een spelletje op de smartphone, IPad of laptop? Doet de computer altijd wat je wilt? Hoe komt dat denk je? Wat is een robot? Hoe ‘weet’ een robot wat hij moet doen?

leerdoel Je leert robottaal te schrijven door stap voor stap duidelijke commando’s te geven.

Werkblad opgave 1 Beschrijf eerst in het kort welke grote stappen je moet nemen om een boterham met hagelslag te smeren en op te eten.

Een Wij gaan straks een robojuf programmeren… Jullie gaan precies op schrijven welke stappen een robojuf moet nemen als zij een boterham met hagelslag gaat maken. Stap 1 met elkaar: Begin altijd met een linker of rechterhand. Omcirkel de woorden die zij moet doen Je mag alleen deze woorden gebruiken. Begin iedere opdracht op een nieuwe regel

Extra regels voor robojuf Error als er meerdere commando’s worden gegeven of kinderen door elkaar praten!!! Dus maar 1 programmeur, die praat.

Evaluatie : Evaluatie: Is het doel gehaald? Waar moet je met deze opdracht rekening mee houden? Wat heb je geleerd? Wat ging er goed? Wat ging er niet zo goed? Vooruitblik: Les met lego

Juf doet het voor

Juf doet het voor Twee precies dezelfde setjes lego In groepjes van twee Wie is ‘programmeur’ en wie is ‘robot’? ‘programmeur’ bouwt met de vijf blokjes zonder dat de ‘robot’ het bouwwerk ziet (boek ertussen) Programmeur geeft instructies aan robot om het bouwwerk precies na te bouwen Klaar? check of de twee bouwwerken hetzelfde zijn

Nog even via de computer… https://blockly-games.appspot.com/ http://bit.ly/NOT-1