© UNIEK IN DE KLAS.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Doe jij ook mee? de samenleving dat ben jij,
Advertisements

Het tweede werkstuk.
Les 33 Dit wordt mijn spreekbeurt
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Een eerste opzet met mogelijkheden
Programmeren met If This Then That (IFTTT)
CanDo Coaching.
Een onverwacht feest Les 2
Opstel schrijven.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Les 5 – Goed doen 2.0.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Kiezen voor keuzedelen
Woordjes leren.
Spreekbeurt in groep 4.
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
Talent in Ontwikkeling
Downsyndroom door naam. *Vandaag houd ik een spreekbeurt. *Het gaat over mijzelf. *Want het gaat over Downsyndroom. Spreekbeurt.
Je spreekbeurt Leuk dat je jouw spreekbeurt over handicaps gaat houden! Veel mensen weten namelijk niet zo goed wat het is om met zo’n beperking te.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Spreekbeurt Hoe maak je dat?.
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Leer weer jezelf te zijn
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Stage zoeken bij Entree-opleiding
JULLIE WETEN DAT IK HET HEB, MAAR WAT IS HET?
Spreekbeurt in groep 4.
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
VEEL MENSEN HEBBEN WEL EENS WAT GEHORD OVER DIABETES,
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Bepaal jouw SuperPowers!
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
LOB zeven stappen naar succes
Talent in Ontwikkeling
Workshop ‘netwerken, samenwerken, delen en verbinden in de praktijk’
Drama Reflectie Jennie van Baalen
Spreekbeurt in groep 4 en 5
What will you do to change the
Voorlichting BPV leerjaar 1
Nee Zeggen!.
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Thema 4: Zo bereik je meer
Spreekbeurt in groep 4 en 5
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Big Data.
Lessen in social media Voorbeeld 1
Big Data.
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Welkom bij het leernetwerk Ouderen in het Vizier!
volgende bladzijde terug
Stage zoeken bij Entree-opleiding
De praktijk: kinderen van 9 – 12 jaar
Onderzoek water!! WaterLab www. onderzoekwater.nl Kijkje terug
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Art& Design Leerjaar 1 Productvormgeving.
Communiceren met knipperen
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
Art & Design Productvormgeving.
Les 8: Samenwerkingsvaardigheden 1
Zichtbaarheid Creëren
Project gamemarket Les 1.
<naam bedrijf> & <naam school>
Iedereen in de dramadriehoek
Spreekbeurt: ‘Ik zorg voor mijn ’.
Transcript van de presentatie:

© UNIEK IN DE KLAS

Digital stories © UNIEK IN DE KLAS Dit stappenplan helpt je om een digitaal verhaal te maken over jouw talent of hobby. Iets wat bijzonder aan jou is. © UNIEK IN DE KLAS

Wat maakt jou uniek? © UNIEK IN DE KLAS Het gaat er om dat je klasgenoten jou beter leren kennen. Met een digitaal verhaal vertel je op een leuke manier een beetje meer over jezelf. © UNIEK IN DE KLAS

Stap 1 Bedenk een onderwerp Over welk talent van jou wil jij iets vertellen? Waarin ben jij uniek? © UNIEK IN DE KLAS

© UNIEK IN DE KLAS Jij bent misschien wel uniek in de klas omdat je… … op voetbal zit © UNIEK IN DE KLAS

… supergoed kan skateboarden © UNIEK IN DE KLAS

… zelf spannende verhalen schrijft en tekent © UNIEK IN DE KLAS

… gek op honden bent © UNIEK IN DE KLAS

… graag lekkere koekjes bakt… © UNIEK IN DE KLAS

… of dol bent op programmeren of technisch lego © UNIEK IN DE KLAS

…of omdat je een andere bijzondere hobby hebt! © UNIEK IN DE KLAS

Mijn talent is… © UNIEK IN DE KLAS Bedenk zelf maar wat jouw talent is en wat past bij jou. © UNIEK IN DE KLAS

Stap 2 Wat kun je over jouw talent vertellen? Maak eerst een mindmap of woordweb over jouw talent. © UNIEK IN DE KLAS

Wanneer? Waarom leuk? Waarom een talent? Wanneer ben je er mee begonnen, waarom vind je het leuk? Welke spullen heb je er bij nodig? Waarom is het een talent van jou? © UNIEK IN DE KLAS

Je hoeft echt geen speelfilm te maken, een kort filmpje van ongeveer één of twee minuten is lang genoeg. © UNIEK IN DE KLAS

Stap 3 Wat ga je maken? © UNIEK IN DE KLAS Je kunt jouw verhaal op verschillende manieren maken. © UNIEK IN DE KLAS

Je kunt een stopmotion filmpje maken met zelfgemaakte foto’s. © UNIEK IN DE KLAS

Je kunt je verhaal tekenen of schilderen en daar weer foto’s van maken. © UNIEK IN DE KLAS

Of je maakt een filmpje met je een telefoon of iPad.   © UNIEK IN DE KLAS

Stap 4 Hoe ga je het maken? © UNIEK IN DE KLAS Als je weet wát je gaat maken, kun je gaan bedenken hoe je het gaat maken. © UNIEK IN DE KLAS

op de iPad op mijn smartphone zelf tekenen met foto’s Vind je moeilijk om te kiezen? Overleg dan met je leerkracht en maak samen een keuze. © UNIEK IN DE KLAS

Handige websites www. © UNIEK IN DE KLAS Er zijn veel handige websites die je kunt gebruiken om jouw digitale verhaal of filmpje te maken. Zoek uit op internet welk programma of website jij zou willen gebruiken. Instagram Story of iMovies bijvoorbeeld. © UNIEK IN DE KLAS

…? Wat heb je nog meer nodig om jouw digitale verhaal te kunnen maken? © UNIEK IN DE KLAS

Stel jezelf de volgende vragen Stel jezelf de volgende vragen. Ga je het alleen maken of met iemand samen? Heb je iemand nodig die jou filmt, bijvoorbeeld op de klimwand? © UNIEK IN DE KLAS

Met wie? En zo ja: wie ga je daarvoor vragen? © UNIEK IN DE KLAS

Wanneer af? © UNIEK IN DE KLAS Hoeveel tijd heb je om het filmpje te maken? Wanneer moet het af zijn? © UNIEK IN DE KLAS

Stap 5 Maak een storyboard Een storyboard is een samenvatting van jouw digitale verhaal of filmpje. Het helpt je om de verhaal al voor je te zien. © UNIEK IN DE KLAS

Je tekent dan op papier hoe jouw filmpje er uit komt te zien in 10 vakjes. In stap 2 had je al bedacht wat je wilt vertellen over jouw talent. © UNIEK IN DE KLAS

© UNIEK IN DE KLAS Een filmpje heeft meestal een vaste opbouw. Een spannend of verrassend begin Een middenstuk (wat is het probleem, de oorzaak, de oplossing – en hoe bereik je dat?) Een ontknoping of vrolijk einde. Op Youtube vind je ook instructiefilmpjes over hoe je een storyboard maakt. © UNIEK IN DE KLAS

Stap 6 Uitvoeren © UNIEK IN DE KLAS Stap 6 Uitvoeren Korte check Weet je WAT je gaat maken? Heb je alle spullen die je daarbij nodig hebt? Help je hulp nodig bij je uitvoering? (iemand die jou filmt bijvoorbeeld?) Weet je ook HOE je jouw digitale verhaal gaat maken?   © UNIEK IN DE KLAS

Hulp nodig? © UNIEK IN DE KLAS Als je stap 6 moeilijk vindt, aan wie kun je dan hulp vragen? Wanneer en hoe ga je hulp vragen? © UNIEK IN DE KLAS

Stap 7 Aan de slag! © UNIEK IN DE KLAS Stap 7 En dan kun je eindelijk aan de slag! © UNIEK IN DE KLAS

© UNIEK IN DE KLAS Maak geschikte opnames, foto’s of tekeningen. Volg de stappen van je storyboard. Soms krijg je tijdens het maken nog een leuk idee. Maak het filmpje niet langer dan 2 minuten. © UNIEK IN DE KLAS

Stap 8 Presenteren © UNIEK IN DE KLAS Als jouw filmpje klaar is, kun je ‘m laten zien de klas! Op het digibord bijvoorbeeld. © UNIEK IN DE KLAS

Je kunt ook nog wat voorwerpen meenemen die met jouw talent te maken hebben. © UNIEK IN DE KLAS

Of mooie foto’s van jou in actie… © UNIEK IN DE KLAS

Stap 9 Hoe ging het? © UNIEK IN DE KLAS Als je klaar bent, is het goed om nog even voor jezelf terug te kijken.   Hoe ging het? Wat ging er goed en wat kan beter? Wat heb je geleerd? Wat zou je anders doen? En hoe dan? © UNIEK IN DE KLAS

The End © UNIEK IN DE KLAS En vooral: hoe vond je het om over jouw talent te vertellen? Ik hoop dat je het leuk vond. Want iedereen is op zijn eigen manier Uniek in de klas! © UNIEK IN DE KLAS