Wat eet je wel, Wat eet je niet? Introductie Wat eet je wel, Wat eet je niet? De Introductieles © Copyright by Instock
Opdracht: Maak groepjes en beantwoord de vragen op het werkblad. Wat is het? Hoe zou het smaken? Wat zou je ermee doen als het in je tas zat? Wat kan je doen om het toch te kunnen eten? Introductie Lespakket Voedselverspilling Beeld: Kromkommer
Ik zou dit nog lekker opeten! B. Ik zou dit niet meer eten. Weg ermee! Vraag: Wat zou jij doen met dit stuk groente of fruit? A. Ik zou dit nog lekker opeten! B. Ik zou dit niet meer eten. Weg ermee! C. Ik zou eerst proeven en dan beslissen. Introductie Lespakket Voedselverspilling
Vraag: Kijk naar de buitenbeentjes. Waarom hebben jullie dit nog nooit in je tas gehad? Introductie Lespakket Voedselverspilling Beeld: Kromkommer
Begrip: Buitenbeentjes Buitenbeentjes zijn groente en fruit die eigenlijk afgekeurd zijn, omdat ze niet voldoen aan de norm. Supermarkten willen het niet in hun winkel hebben omdat ze denken dat mensen het niet gaan kopen. Daarom gooien boeren het fruit en groente dat misvormd is bij de oogst al direct weg. Wij zien het daarom niet in de winkelschappen liggen en krijgen jullie het niet mee naar school. Introductie Lespakket Voedselverspilling Beeld: Kromkommer
Wat eet je wel, Wat eet je niet? Einde introductieles Wat eet je wel, Wat eet je niet? De Introductieles © Copyright by Instock