Mogen. Willen. Kunnen. Durven. Doen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Welkom Workshop 4 EnergieScans Gemeente Harlingen.
Advertisements

WIE STAAN VOOR U? Sandra Klokman Noor Bosch RIBW
Wat komt er zoal bij kijken?
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Implementeren doe je samen
Zorg, Wetenschap en Technologie
Opzet van de workshop Kennismaken
ZUID-HOLLAND NOORD. Pilot Integrale ondersteuningstoewijzing Zuid-Holland Noord (Holland Rijnland) KETENAANPAKJEUGDKETENAANPAKJEUGD.
De rol van het Centrum voor Jeugd en Gezin Praktijkervaringen met versterken van informele netwerken bij opvoeden. Pink Hilverdink, Nederlands Jeugdinstituut.
Actieonderzoek instructietafel.
Experimentele Proeftuin Sint-Oedenrode Jo Gloudemans.
TRANSITIEQUIZ onder leiding van Lucille Werner.
De beweging in het Sociaal Domein: kans of ramp? 8 oktober 2014
Lidia Laat kinderen dromen.
Visie op Duurzaamheid  .
Vragen subsets OM2. Vragen subsets (1)  Hoe verhoudt de opmerking van BSN over niet te snel starten met een ALP-voorstel zich tot de opmerking van de.
Lancering Traject
Team Psycholoog “Versterk uw gewoontes!”. Onze visie "Vooral geschikt als u wil werken aan concrete oplossingen zonder eindeloos te praten" → Weinig kosten,
Samen (leren) voor succes Samenwerking in de keten binnen Toptechniek in bedrijf Inspiratiemiddag M-Tech, 2 juni Rotterdam.
GETUIGENISSEN ‘MANTELZORGVRIENDELIJKE MANAGERS’. Getuigenis 1 Uit de organisatiescan die we onze medewerkers begin 2014 lieten invullen, bleek dat er.
Ambassadeursbijeenkomst 23 mei Agenda Mededelingen (Flash Mob, Cultureel ondernemerschap, Alfabeeld) Digitale werkplaats ( Hester) Het Nieuwe Werken.
Veranderen, Haal er uit wat er in zit!. Programma: Voorstellen Wat verandert er bij jullie? Veranderen. Welke processen spelen er? Model. Hoe kijk je.
Ervaringen met implementatie van beeldschermzorg "Een deur naar de rest van de wereld" Irene van Duijvendijk Adviseur Zorg ICT & Innovatie 15 oktober 2015.
STURINGSMODEL WMO LELYSTAD
Het Centrum voor Jeugd en Gezin Lochem Voor kleine en grote vragen over opvoeden en opgroeien.
Project oriëntatie op het beroep
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Even voorstellen Hennie Lüers, coach Kim Veldhuis, P&O.
Workshop Specialistische Jeugdzorg Bestuurlijke conferentie jeugdzorg Gelderland 23 mei Bert Frings Wethouder Zorg en Welzijn, gemeente Nijmegen.
Wijs met media: Deze workshop geeft ouders de gelegenheid ideeën en ervaringen uit te wisselen over het onderwerp “Wijs met media”. De drie kernthema’s.
Signs of Safety Andrew Turnell & Steve Edwards Eric Sulkers, BJZ Zeeland.
Seminar asset management provincie Noord-Holland Grip op beheer en MEER Asset management in de gemeente Houten 4 maart 2015.
Social intranet Donderdag 19 november Even voorstellen… Erica van de Veen Communicatiemedewerker Gemeente Putten 2.
Transities sociale domein VV Uitleg Introductiefilmpje roltraproltrap Kanteling Het gesprek Begrippen.
BUSINESS INFORMATIEMANAGEMENT/ FUNCTIONEEL BEHEER MIDDAG GEBRUIKERSONDERSTEUNING VOOR FB BESTELAANVRAGEN.
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Mondzorg - persoonsgericht
Arbeidsmarktonderzoek gehandicaptenzorg
Met elkaar. Voor elkaar. Regels:
Anders kijken, anders doen
Integraal sociaal werk
Flexibel opleiden Beatrijs de leede (onderwijskundig adviseur)
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Succesvol implementeren in de zorg
De toekomst van internationalisering: een afstemming tussen visies
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
Visie en strategie Les 3: Visie verdieping.
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Cliëntenraad Sociaal Domein
ASAP-TIPS VOOR DE HR-PROFESSIONAL
Seminair E-health in de zorg Beilen, 25 januari 2018
Conclusies evaluatie Regieraden
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
E-learning, E-health & Domotica
E-learning E-health & Domotica
Gemeente utrechtse heuvelrug
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Elvie Pepper 29 maart 2019.
Benchmark- onderzoek.
Netwerk Mantelzorg
The making of: Omgevingsvisie
5 valkuilen & Tips.
Inspelen op innovaties
Aantekening van: Zorgen voor jezelf Zorgen voor elkaar
<naam bedrijf> & <naam school>
<naam bedrijf> & <naam school>
De rol van de gemeente in nieuw perspectief
Scholenmarkt 17 mei 2017 OBS ‘t hout.
Informatiebijeenkomst Buurtteams Amsterdam & Aanvullende ondersteuning Wmo 9 en 18 september 2019.
Transcript van de presentatie:

Mogen. Willen. Kunnen. Durven. Doen Zinvol uitproberen in Zeist

Zeist?! Even voorstellen Mila Verdonk Adviseur Innovatie Gemeente Zeist m.verdonk@zeist.nl 06-30984995 Zeist?! Ervaringen met zinvol uitproberen Met de volgende thema’s zijn we aan de slag gegaan (x, y, z) De volgende technologieën hebben medewerkers uitgeprobeerd. Werkwijze was als volgt… kleine stapjes dichtbij en technologie die nu al voorhanden is, al een behoorlijke uitdaging is. Het gaat ook om het veranderproces. Medewerkers van sociale wijkteams en centra voor jeugd en gezin meekrijgen, ze uit te dagen open te staan voor technologie en dingen uitproberen. Wat levert het op? (feitelijke implementatie van technologie, kort cyclisch, korte leercurve, maar vooral ook verandertraject voor medewerkers: leren om je open te stellen voor technologie) Wat zijn aandachtspunten (randvoorwaarden regelen vanuit de gemeente is cruciaal voor succes) of wat mist hij? (o.a. uitwisseling met andere collega’s van andere gemeenten, van elkaar leren etc.)

Gemeente Zeist Ervaringen met zinvol uitproberen Met de volgende thema’s zijn we aan de slag gegaan (x, y, z) De volgende technologieën hebben medewerkers uitgeprobeerd. Werkwijze was als volgt… kleine stapjes dichtbij en technologie die nu al voorhanden is, al een behoorlijke uitdaging is. Het gaat ook om het veranderproces. Medewerkers van sociale wijkteams en centra voor jeugd en gezin meekrijgen, ze uit te dagen open te staan voor technologie en dingen uitproberen. Wat levert het op? (feitelijke implementatie van technologie, kort cyclisch, korte leercurve, maar vooral ook verandertraject voor medewerkers: leren om je open te stellen voor technologie) Wat zijn aandachtspunten (randvoorwaarden regelen vanuit de gemeente is cruciaal voor succes) of wat mist hij? (o.a. uitwisseling met andere collega’s van andere gemeenten, van elkaar leren etc.)

Aanleiding Decentralisaties vragen om transformatie Wens om flexibel in te spelen op ontwikkelingen Zowel sociaal als technologisch

eHealth? Onderzoek naar eHealth in Zeist e.o. Teleurstelling over huidige situatie Weinig ruimte voor (technische) innovatie “Verander de wereld, begin bij jezelf”  Sociaal team en CJG Zeist

Zinvol uitproberen Meteen enthousiast want: Vanuit visie: hoe ziet de toekomst van Zeist er uit? Met bestaande tools: welke technologie is al voorhanden? Door ambassadeurs: wie zijn de koplopers binnen de teams? Kort cyclisch: met trial en error Niet alleen aandacht voor techniek, maar ook voor het (verander)proces Ervaringen met zinvol uitproberen Met de volgende thema’s zijn we aan de slag gegaan (x, y, z) De volgende technologieën hebben medewerkers uitgeprobeerd. Werkwijze was als volgt… kleine stapjes dichtbij en technologie die nu al voorhanden is, al een behoorlijke uitdaging is. Het gaat ook om het veranderproces. Medewerkers van sociale wijkteams en centra voor jeugd en gezin meekrijgen, ze uit te dagen open te staan voor technologie en dingen uitproberen. Wat levert het op? (feitelijke implementatie van technologie, kort cyclisch, korte leercurve, maar vooral ook verandertraject voor medewerkers: leren om je open te stellen voor technologie) Wat zijn aandachtspunten (randvoorwaarden regelen vanuit de gemeente is cruciaal voor succes) of wat mist hij? (o.a. uitwisseling met andere collega’s van andere gemeenten, van elkaar leren etc.)

Hoe dan? Met hulp van ‘inspector gadgets’ In twee weken één tool uitproberen Kritische reflectie: werkt dit voor ons?

Wat dan? Onze wens om eHealth toepassingen uit te proberen Teams meer behoefte aan administratieve lastenverlaging Begonnen met tools die werk makkelijker maken Daarna meer aandacht voor ‘echte’ eHealth

Niet altijd makkelijk ‘Geen tijd voor” ‘Organisatie werkt niet mee’ ‘M’n telefoon wil niet” ‘M’n collega’s kunnen niet’ ‘Wie betaalt dat?’ ‘Wie bepaald dat?’ ‘Privacy!!!”

Resultaat Technische innovatie Een aantal toepassingen uitgeprobeerd De voor- en nadelen van toepassingen op een rijtje Sociale innovatie: Veranderproces Minder angst Groter adaptief vermogen Meer creativiteit Maar we zijn er nog niet….