De eerste les Goedgekeurd door CKO 7.09.2017
Situering van uw opleidingsonderdeel Situeer de bijdrage van uw vak in het bereiken van de doelstelling en de opleidingsleerresultaten (OLR) van de opleiding; Verduidelijk de plaats van uw vak in de opleiding ; Geef aan wat de eventuele relatie is van uw vak tot de andere vakken (horizontale en verticale coherentie) en onder welke leerlijn(en) het vak ressorteert; Geef aan hoe u via het vak inzet op ‘kritisch denken/reflecteren’, ‘multiperspectivisme’ (als onderdeel van één van de 6 strategische doelstellingen (*) van ons onderwijs); Geef aan in welke mate u internationale en/of interculturele elementen integreert in uw vakken en/of studenten internationale / interculturele inzichten meegeeft; Indien dit van toepassing is: geef aan op welke manier dit vak maatschappelijk relevant is. Noot: (her)benadruk / maak dit eveneens duidelijk tijdens de lessenreeks.
Situering van uw opleidingsonderdeel (*) De 6 strategische onderwijsdoelstellingen (‘de zes’): http://zes.ugent.be/
Bespreking van de studiefiche Wie is de verantwoordelijk lesgever? Zijn er medelesgever(s)? Medewerkers aan het onderwijs? (Internationale) Gastsprekers?; Geef de ‘rode draad’ aan doorheen de cursus (en wie zal daarom tot wat bijdragen?); Geef aan welk (leer)materiaal zal gebruikt worden voor de verschillende onderdelen en op welke plaats deze beschikbaar zijn (minerva? …).
Bespreking van de studiefiche (2) Geef aan welke didactische werkvormen worden gebruikt; Geef zo nodig aan wat de relatie is tussen de verschillende onderdelen en/of werkvormen; Ga dieper in op de evaluatievorm, de eventuele eindscoreberekening en weging (géén toepassing meer van giscorrectie vanaf AJ 14-15). Periodegebonden / niet-periodegebonden evaluatie?; Is er in het verleden een onderwijsevaluatie geweest door de studenten? Zo ja, expliciteer of u op basis hiervan zaken hebt gewijzigd of juist niet (en waarom dan?).
Afspraken met studenten Expliciteer de verwachtingen t.a.v. - opdrachten / werkstukken - practica/stage - aanwezigheden - … Geef aan tot wie studenten zich kunnen richten bij vragen alsook hoe/wanneer/door wie/… feedback wordt voorzien bij niet-periodegebonden evaluatie. Zijn er studenten die een bijzonder statuut beogen? => aanvraag via oasis.ugent.be