Diewertje van Hoorn.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
1500 : De Nederlandse opstand
Advertisements

Hoera, een oudergesprek!
Zelfsturing en executieve functies.
Heb het goed hou het goed Corrie Blijdorp De Driehoek
PDA voor BVE bijeenkomst 1 Riemke van der Meer
Werken met Didiclass Een oefeninstrument voor opleiders en coaches.
Samenwerken in kennen en kunnen Onderwijs ontmoet zorg, 4 oktober 2013.
Samen met ouders aan het werk!
Art work stijl van de art –Eerste versie art –Tweede versie art –Derde versie art –Vierde versie art.
D E I DEALE S CHOOL GroepKOLL3EnEenHalf Eric, Jan, Dave, Arjen, Raymond en Remko.
EU Back to School Naam Gastdocent Titel / Functienaam.
Portfolio
Definitie Mediawijsheid
PRESENTATIETECHNIEKEN
Kleine school met eigen karakter Welkom 19 september 2011 leerjaar 1.
Inhoud workshop Knelpunten Babbage ICT-coach Pluspunten Babbage ICT-coach Hoe werken de auteurs er mee? Inbreng gebruikers: tips, vragen, suggesties.
Differentiëren in MBO-niveau 1 bouw
HGW-Vuurvlinder Passend Onderwijs? Bezuinigingen? Handelings Gericht Werken Hulp vanuit de overheid?
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
D E I DEALE S CHOOL GroepKOLL3EnEenHalf Eric, Jan, Dave, Arjen, Raymond en Remko.
Tevreden ouders? Jaarvergadering OR & MR 5 september 2013.
Stage presentatie Van Elcke van Gorkum.
Competentiegericht leren vmbo
Onze ideale school Naar aanleiding van het Amadeus lyceum.
Onze ideale school Naar aanleiding van het Amadeus lyceum.
Begeleiden, hoe doe je dat?
Loopbaan&burgerschap. WAT HEB JE NODIG ?  KENNIS ( THEORIE)  INZICHT (VERSCHILLENDE INVALSHOEKEN)  VAARDIGHEDEN.
Kinderrechten als brug
OFC28 mediawijsheid les 4.
Zorgstructuur op basisschool Pius X
Aanpak problematisch gedrag
Methodische gespreksvoering
Huiswerk maken Uw kind helpen bij het maken van schoolopdrachten.
Tatiana Constandse John Ouderling.
Onderwerp: Positief opvoeden Duur: Max. 1,5 uur
Onze doelen en visie in beeld
Samen (leren) voor succes Samenwerking in de keten binnen Toptechniek in bedrijf Inspiratiemiddag M-Tech, 2 juni Rotterdam.
3umH3H0. Studie reis Canada Renate en Henco (14 t/m 22 november 2014)
Willem van Oranje College Waalwijk. Inleiding  Protestants-Christelijk  Niveau’s  Inrichting  Kunstvakken/ lokalen.
Teun Hendriksen Propedeuse Student ABV Fontys Hogescholen voor de Kunsten 19 Maart 2012.
Houtens : welkom, begroeting en ontmoeting
Orde houden in de klas.
Praktijkervaring en reflectie
ERVARINGEN VAN EEN PILOTSCHOOL
Je mag/kan steeds van school veranderen MAAR Verander niet teveel van school, want dit is niet goed voor je kind. Elke school heeft positieve en.
STAPPENPLAN ABB 1. WORKSHOP ABB Affectief bewuste benadering (ABB) Stappenplan: 1.Kennismaken met cliënt en zijn netwerk 2.Beeldvorming 3.Ondersteuningsbehoefte.
Hand-out van de thema-avond 19 maart 2015 voor ouders en leerkrachten Verantwoordelijkheid geven... niet loslaten, maar anders vasthouden…
Leer kracht Workshop over competenties van
100 % DROP-OUT Na het 1 e jaar = 10 % (van de Grift, Beijaard, van Joolingen & Helms-Lorenz, 2013) Na het 5 e jaar = 25 %
Mentorproject/Coachingsproject Fioretti College Veghel.
1. Greijdanus College 3. Korte omschrijving van de interventie Eduscrum is activerende didactiek die een positieve invloed heeft op de leeropbrengsten.
Onderwijsproces en Examinering en diplomering
De vijf rollen van de leraar
Lectoraat Dynamiek van de Stad
Hogere denkvaardigheden
Weet u het nog? Stevig voorbereid de klas in en dan… Leerlingen doen niet wat ik wil … Leerlingen snappen er niets van … Leerlingen reageren heel.
LOB -dag loopbaanbegeleiding.
Beoordelen Wat is beoordelen Beoordelingsnormen Beoordelingsgesprek P.O.C. in het bedrijf Taken van de praktijkopleider.
Motivatie en maatwerk presentatie door
Uitstroom Vervolgonderwijs MBO
Training Presenteren Een project van: In opdracht van:
LOB in het mbo Onderzoek naar het bevorderen van
Themabijeenkomst 14 november 2016
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Natuur & Zorg.
Stage informatie avond
De Maatschappelijke stage (mas)
KAN WATER OVERAL NAARTOE STROMEN?
Onderzoeksvraag: Wat zijn de succesfactoren van de verschillende Open Dagen binnen de stichting en hoe kunnen we ervoor zorgen dat deze met elkaar worden.
Overzicht gedragingen per competentie
Transcript van de presentatie:

Diewertje van Hoorn

De school niveau Sfeer Lokalen

bezigheden Praktijklessen Theorielessen Parallelklassen

Waar heb ik aan gewerkt? Lesopbouw Consequentie (escalatieladder)& houding Niveauverschillen Kritiek omzetten in leerpunten

Linosnede

Fantasiegebouw

Wat ging goed/ niet goed? positieve benadering/ streng zijn Contact met de leerlingen Orde/ overzicht houden Aandacht verdelen Reflectie omzetten in handelingen

Wat wil ik verder ontwikkelen? Duidelijke verwachtingen Overzicht houden Stemgebruik