De laatste les Goedgekeurd door CKO 7.09.2017.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Introductie POP-applicatie (MLB) Loopbaanbegeleiding
Advertisements

Workshop 27/05/2009Dienst voor Studiebegeleiding en Onderwijsvernieuwing Workshop: syllabi –evaluatieactiviteit.
1 Diplomaruimte Infosessie studenten Faculteit Sociale Wetenschappen.
‘Evaluatie’ op opleidingsniveau
Leiderschap en organisatie
Informatievaardigheden. Niveau 3. Verder Gevorderd.
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
“de eerste les” Goedgekeurd KCO Situeer de bijdrage van uw vak in het bereiken van de doelstelling en de OLR van de opleiding (competentie-matrix)
Praktische afspraken. 1) verder bouwen op tweede graad 2) voorbereiden op hoger onderwijs.
VSO Het Mozaïek Almelo. Examenreglement en Programma van Toetsing en Afsluiting leerjaar 3 en 4 Eindexamenjaar 2015.
Ministerie van Onderwijs en Vorming Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) AgODi Opleiding voor schoolsecretariaten Schooljaar
REISBEURZEN 2007 studenten reizen naar het Zuiden VLIR-UOS / K.U.Leuven.
Workshop evalueren Dcp
Vroege stage en feedback – departement lerarenopleiding Hasselt.
Presenteren en communiceren
Geef het nummer in:. Nieuwe procedure HM Checklist verwachte eigenschappen:
Studieadviesregeling
Dyslexie op de Rientjes Mavo
Hoe is de vaststellingscommissie georganiseerd? Er is één centrale vaststellingscommissie. De vaststellingscommissie heeft een aantal benoemde leden. Iedere.
2 7 september 2015, informatie klas 4 Voorstellen Werkhouding Melding ziekte/afwezigheid Vragen/opmerkingen per mail Contactgegevens Sectorwerkstuk Informatie.
Flitsbijeenkomst Examinering rekenen 29 mei 2013 Rianne Reichardt, Steunpunt taal en rekenen mbo Jan Paul de Vries, College voor Examens.
Internationalisering 2-talig onderwijs Inleiding 4 e leerjaar tvwo
Infosessie studievoortgangs- maatregelen criminologie December 2014.
Op weg naar een design for all? UNIVERSEEL ONTWERP IN DE KLAS 1.
Studie- en studentenbegeleiding Introductienamiddag 2015 Bachelorprogramma.
Studie- en studentenbegeleiding Introductienamiddag 2015 Schakelprogramma.
Voorstelling ombudsdienst faculteit rechtsgeleerdheid December 2014.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
WELKOM!. Wat is infocyclus? Infocyclus binnen BTC en link met DGD Infocyclus = Algemene inleiding over actuele mondiale vraagstukken en uitdagingen gelinkt.
OER Overzicht belangrijkste wijzigingen.
1 Diplomaruimte en leerkrediet Informatie voor studenten Verkorte bachelor Psychologie (90 studiepunten)
1 Diplomaruimte en leerkrediet Informatie voor studenten Schakelprogramma: Master of Science in de Psychologie.
Centraal Examen Nederlands
‘Dit vind ik ervan!’ 2.0 Cliënten vertellen wat zij belangrijk vinden
WELKOM!. Wat is infocyclus? Infocyclus binnen BTC en link met DGD Infocyclus = Algemene inleiding over actuele mondiale vraagstukken en uitdagingen gelinkt.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
1 september 2016 Voorlichting 4 vwo. begeleiding toetsing rapportage resultaten contact met ouders gelegenheid om vragen te stellen na afloop gelegenheid.
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Voorlichting over het centraal schriftelijk examen (cse)
De vraag is je beste vriend
de basis voor een gamified lessenserie
INFORMATIE AVOND OUDERS
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Dilemma’s.
18 Evalueren van Beweringen en Redenen. Scenariotest
Onderhouden met Werktuigen en machines
Rob Goossens Het Werkplan.
Stappenplan modulebeschrijvingen schrijven
Aanpak opleidingsonderdeel KLASMANAGEMENT EN REFLECTIE
Afsluiting Infocyclus Informatie over de examens en evaluatie
En lekker ding, zin om het eens te doen? Ik heb het je steeds gezegd Cor, je bent veel te voortvarend.
De eerste les Goedgekeurd door CKO vakgroep < ... >
Onderhouden met Werktuigen en machines
De eerste les Goedgekeurd door CKO vakgroep < ... >
De eerste les Goedgekeurd door CKO
3 - DUBIEUZE PROJECTEN.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Voorlichting over het centraal schriftelijk examen (cse)
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Fabels en feiten Tweede bachelor pedagogie
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Kato bruyneels, Lore Driessens
De laatste les Goedgekeurd door CKO
Tellen met kaarten.
Onderwijsmaterialen module: “Ontwerp je eigen eHealthapp.”
De eerste les Goedgekeurd door CKO
waar / niet waar EEN PRODUCT IS VOOR JE KLANT EEN CADEAUTJE
Info klinisch onderwijs
Wetenschappelijke integriteit aan de Faculteit Wetenschappen
Transcript van de presentatie:

De laatste les Goedgekeurd door CKO 7.09.2017

Op het einde van de cursus: de eindcompetenties van het vak De eindcompetenties overlopen, en ook – indien relevant voor dit vak expliciet de link leggen met: - Waar kwam ‘kritisch denken/reflectie’ aan bod? - Zaten er ‘internationale en/of interculturele elementen’ in het vak (bv buitenlandse gastsprekers)? - Waar kwam ‘multiperspectivisme’ in het vak voor? (verschillende standpunten/visies/theorieën over een bepaald domein)? (Bovenstaande elementen zijn gelieerd met de 6 strategische onderwijsdoelstellingen (‘de zes’: http://zes.ugent.be/ )

PRAKTISCH: Evaluatie => welke evaluatievormen zijn er? Eindscoreberekening? Indien van toepassing: Voor welk % tellen de verschillende onderdelen mee? Is er toepassing van de standaardsetting? (illustreer met een voorbeeld) Is slagen voor elk partim noodzakelijk? Wat is toegestaan aan hulpmiddelen op het examen? (woordenboek, ZRM, enz.) + wat zeker niet? Maak duidelijk dat het ‘in bezit zijn van een GSM = fraude’; wat zijn de gevolgen van fraude? Hoeveel tijd krijgen ze voor het examen? Is duidelijk wat de studenten moeten kennen/kunnen/demonstreren/… en wat niet? Indien van toepassing: melding maken (en het belang ervan duiden) dat onmiddellijk na de afloop van het examen studenten zullen bevraagd worden over het examen Examenrooster: planning examens => via de opleiding – inhaalexamen: indien afwezig, student neemt het initiatief voor contact met exminator/lesgever – overlap van examens: vraag: is hierover een bepaling mogelijk?

NA HET EXAMEN: Feedback: recht op feedback en inzage van examenkopij/werkstuk – géén feedback / inzage aan derden – wanneer vindt de feedback plaats? 2de zittijd: - als er voor niet-periodegebonden evaluatie een gewijzigde vorm is: wat houdt dit in? - als er géén 2de zit is voor niet-periodegebonden evaluatie: hier aan herinneren (Noot: dit moet wel zo zijn aangeduid geweest in de studiefiche) (is natuurlijk wel riskant, dan is er toch niets meer aan te doen, zou eigenlijk aan het begin of tijdens de lessenreeks moeten zijn gezegd…)