Opdracht interview Doel

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Werk in de regio In deze box gaan de leerlingen op bezoek bij een bedrijf of instelling. In opdracht van de regionale pers maken ze een reportage over.
Advertisements

Het tweede werkstuk.
Binnen / Buitenkring Maak een binnen- en buitenkring
Bouwen doen we zo! Sjoerd & Remco Studenten van MBO – Bouwkunde niveau4.
‘De Donkere Kamer van het Rijksmuseum’
Les 1 Wat is “ Kook met mij mee!”?. Een dag zonder vlees
Discipelschap.
tekstbegrip Probleem; hoeveelheid vragen bij tekst.
SPREEKBEURT 3de LEERJAAR
De digitale spreekbeurt
Medialandschap Blok 2, week 4 College #3.
MET DANK AAN COLLEGA’S IN DEN LANDE ! vee 2012
Gemaakt door: Linde en Tessel.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
Startbijeenkomst ptaak jaar 2
Deltion College Engels A1 Lezen [Edu/002] thema: Headlines can-do : kan het onderwerp vaststellen van korte berichten in een krant © Anne Beeker Alle rechten.
Jij en de wereld om je heen
De dag van het solliciteren Blok 1
Workshop videomontage
Op al deze vragen krijgen jullie NU een antwoord! Op al deze vragen krijgen jullie NU een antwoord!
Wat leer je? Je leert dat heel veel actuele onderwerpen ook iets met wetenschap en techniek te maken hebben. Je denkt na over wat wetenschap en techniek.
YouTube gebruiken op school? Mediabegrip week 5/6.
MIDDELEN - TOOLS - WERKVORMEN
Ouderbijeenkomst.
Ouderbijeenkomst. ZOMER © Rezulto Onderwijsadvies in opdracht van de PO-Raad.
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
SOT REKENEN IN GROEP 1-2 Waar ben ik mee bezig?. WAT HEB IK GEDAAN: Interview leerkracht groep 1-2 Beginsituatie van de school geschetst Literatuuronderzoek.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Workshop INFORMATIEVAARDIGHEDEN Samen sterk met.
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
Instructiefilm maken. Het maken van een instructiefilm voor je praktijkproject uit periode 12. DOEL.
Film Beschikbare tijd Acteurs en crue Werken aan de film tijdens de muziekles Script Storyboard Ontstaan van een film iMovie op iPad Presentaties met het.
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
Startbijeenkomst 17 mei  Vaardigheden (vak-, onderzoeks-, samenwerkings-, plannen)  Verdieping in vak  Combinatiecijfer: maatschappijleer 1/2.
MEDIAWIJSHEID LES 3 Laura van Vught. INTRODUCTIE o Lessen Mediawijsheid Les 1: Zoeken op het internet. Herkennen van betwouwbare sites. Les 2: Gegevens.
Leesvaardigheid Lezen en leestoetsen. ▪ 1. Gouden tip voor leestoetsen ▪ 2. Hoe pak je leestoetsen aan? ▪ 3. Wat doe je bij onbekende woorden? ▪ 4. Hoe.
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Alinea: kernzin + uitwerking
Creatief schrijven.
Spelling woorden met lange klank
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
ADL, les 2 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Instructie geven en uitvoeren
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Interview voorbereiden
Inleiding in de ontwikkelingspsychologie
Thema 4: Zo bereik je meer
Sleutels, codes en aanwijzingen
Hoe schrijf je een recensie?
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Een speurtocht door een middeleeuwse stad
Cursus 6.3 : Europese Eenwording 2 KGT Lesweek 3
Over onderwerpen uit het thema ‘Vrede en recht’.
Les 2 Lezen 3.3 en 4.1.
Welkom bij het leernetwerk Ouderen in het Vizier!
Examenwerkstuk: Maatschappelijk probleem
Interview verslag schrijven
Opdracht interview Ouderen & Technologie
is heel gezond: zonnebloemolie lijnzaadolie koolzaadolie
Wat heb je nodig: Pen en papier en een fototoestel.
E-health domotica E-learning
Berichten in de media Mediaboodschappen.
E health, Domotica en E-learning
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Les 3: regels en afspraken met de klas
blok 1 les 4: samen praten samen leren
Hoeveel weet jij van onderzoekers?
Toedienen meststoffen
Transcript van de presentatie:

Opdracht interview Doel Een interview maken, afnemen en dit publiceren in jullie eigen krant via www.nieuwstool.nl

Maak een groep van 2 personen

Deel 1: kies een onderwerp Bedenk zelf een onderwerp (het mag niet over de vinseschool; dat is al genoeg gedaan) Onderwerp 2: armoede

Deel 2: stel een vragenlijst op van drie vragen Vraag 1 armoede: De rijkste 8 personen op de wereld hebben evenveel vermogen als de helft van de wereldbevolking Wat vind je hiervan?

Deel 2: stel een vragenlijst op van drie vragen Bedenk zelf jullie vragen voor je vragenlijst Je vragen beginnen met wat, waar, waarom, hoe of wanneer

Deel 3: interviews houden Zoek drie personen op tijdens de les binnen of buiten de school (minimaal een persoon buiten de school) Tip: voor albert heijn of in school Stel jullie drie vragen aan drie afzonderlijke personen Taakverdeling: Een leerling is de interviewer Een leerling schrijft de antwoorden op of vraagt om toestemming aan de geïnterviewde om het interview te filmen

Deel 4: verslag Jullie maken een verslag van 340 woorden van de antwoorden van de drie geïnterviewden. Jullie maken een verslag van 220 woorden onder het youtube-filmpje dat jullie maken

In de krant plaatsen in nieuwstool.nl Plaats jullie interview-verslag in de nieuwstool voor 340 woorden Succes Plaats jullie filmpje in het yuotube gedeelte in de nieuwstool.nl Plaats jullie interview-verslag van 220 woorden in de nieuwstool voor 220 woorden onder het youtube-filmpje