Voortgangsbesprekingen NT2/alfa/NT1
Concept en werkwijze Vanuit nood om cursisten te bespreken per regio en per opleiding (soms per modulecluster) met de lesgevers, trajectbegeleider en indien mogelijk de praktijkbegeleider Trimestrieel Van elkaars praktijk en aanpak leren Leerproces van de cursist te verbeteren door extra ondersteuning, uitdaging, …) Handige instrumenten tijdens deze besprekingen zijn het schema voor permanente evaluatie en de bijhorende evaluatietaken
stappenplan Vooraf : uitnodigingsmail van TB met vraag om casus(sen) door te sturen in de voorziene format Indien er veel casussen zijn kan de TB vooraf clusteren en wat opzoekwerk doen in A’trix Lesgevers die nooit een casus aanbrengen worden wel eens aangesproken door TB of PB Vragen naar her-testing of acute bekommernissen kunnen steeds besproken worden met de TB en moeten niet wachten tot een voortgangsbespreking
Intervisiemethodiek tijdens de voortgangsbesprekingen Stap 1 : introductie van de casus (niet stigmatiserend, maar duidelijk gedrag omschrijven) Stap 2 : verkenning door open vragenronde Stap 3 : Adviesronde -> groepsleden geven tips Stap 4 : Keuze van advies en actiepunten (smart) en met wisselende verslaggeving vastleggen in het verslag (format) -> eventuele nood aan ondersteuning door PB wordt ook in verslag opgenomen -> volgende keer beginnen met terugblik
Nog vragen ?