Financiële werking voor studentendiensten

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe minder dat de gemeente weet van mij – hoe beter. Dit is goed / interessant / bruikbaar voor mij.
Advertisements

DE OEFENFIRMA Albert Geuens.
Kmo-portefeuille Afhandeling steunaanvraag in 3 stappen
Besturen van de eredienst: wijzigingen in de regelgeving.
14 juni 2011 Infomoment georganiseerd door het Toelichting bij het aanvragen en afrekenen van creatie- en spreidingsdossiers door Machteld De Smedt (Vlaamse.
De onderneming als boekhoudkundige entiteit
Het Radboud Prepaid Programma
1 Hendrix Budgetbegeleiding & Thuisadministratie.
Subsidiëring in het kader van het Kunstendecreet: Projectsubsidies: - Voor kunstenorganisaties, kunsteducatieve en sociaal-artistieke organisaties - Periodieke.
10 tips voor een gouden start Groeitips
Subsidiereglement Wijk aan zet Historiek ‘wijk aan zet’ doel: stimuleren van bewonersinitiatieven -centraal staat zelfinitiatief en medebeheer.
DE OEFENFIRMA Albert Geuens.
Regionaal overleg Noord- Zuidconsulenten
Interne opvolging KMO-Portefeuille Pijler:Technologieverkenning
Brochure werking Informaticadienst. Melden computerproblemen •Typ in de verkenner of de internet explorer het volgende adres:
Provinciaal Bibliotheekcentrum Vrieselhof Schildesteenweg 99 | 2520 Ranst | T | S ubsidiereglement voor bibliotheekinnovatie.
Organisatie AG Stadsplanning
Dienstencatalogus 24 november Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie.
Een gratis website voor uw appartement - waarom?
P juni 2013 Reglement ondersteuning jeugdinfrastructuur Jeugdraad 20 juni.
Bestedende beheerder Een eerste stap naar budgethouderschap.
Platformbijeenkomst 5 juli 2011 ESF Actie E Sociale innovatie, vitale bedrijven.
‘Ontvoogding woningkwaliteitsbewaking’ Overzicht besluit: aanvraag, beslissing, toekenningscriteria, opdrachten.
Informatiebad sociaal infopunt Demo portaalsite. Lokaal Sociaal Beleidsplan – sociaal infopunt 2 Demo portaalsite Je vindt de portaalsite door te surfen.
Studentenadministratie Digitale dienstverlening Enkele afspraken.
Doorstroomtraject art. 60
Subsidiëring in het kader van het Kunstendecreet: Projectsubsidies: - Voor kunstenorganisaties, kunsteducatieve en sociaal-artistieke organisaties -Voor.
Presentatie Forum 22 mei 2011 Erfgoedcel k.ERF Subsidiereglement Erfgoedprojecten.
F onds voor de M edische O ngevallen 1. OVERZICHT 1.Procedure; 2.Structuur; 3.Contactgegevens. 2.
Provinciale subsidies voor vergroening van schooldomeinen.
Het Radboud Prepaid Programma
Sales H4 Onderhandelen en offreren
Provinciale subsidies voor vergroening van schooldomeinen.
Europees Fonds voor de Meest Behoeftigen (EFMB) Vereisten ()
Financiering en inkoop H8 Budgetten Certificeerbare Eenheid Ondernemerschap.
Hoe stuur ik mijn BTW nummer door naar jeunesse ! Klik op backoffice.
Wolters Noorhoff Hoger Onderwijs Financiële overzichten
Programma Algemene introductie SAP Navigeren in SAP Stamgegevens FI/CO
Inter Access BV SAP release 46 projecten / rapportages.
Kinderopvang Individueel verminderd tarief en OCMW-tarief Aanpak en visie vanuit het Sociaal Huis Oostende.
Projectbureau Herbestemming Kerken Begeleidingsaanbod voor steden en gemeenten voor haalbaarheidsonderzoeken rond de toekomst van parochiekerken Samenwerkingsverband.
Inspiratiedag Natuur Op School Welkom!. Inspiratiedag Natuur Op School Programma:  Toelichting bij het provinciaal subsidiereglement  Getuigenis de.
WAT WORDT ER OP KORTE TERMIJN VAN JULLIE VERWACHT EN WAT MOGEN JULLIE VAN ONS VERWACHTEN?
IMPULSSUBSIDIES Stad Landen Sportverenigingen met Jeugdwerking en/of Andersvalidenwerking Aanvraagdocumenten.
Gebruik van RSZ-gegevens in Nationale en Regionale rekeningen Brussel, Monica Maeseele.
BIGTIRE Ommen Inzicht in de financiële positie en in het financieel handelen van de gemeente Ommen.
De factuur.
Twee basisvoorwaarden Vier uitgangspunten
Evaluatie werking Najaar 2015 – oktober 2016.
LOP Antwerpen basis Algemene vergadering 10 juni 2009 welkom
Tijdelijke subsidieregels Innovatiegelden
Griekenlandreis 2017 Infosessie 13 oktober 2016.
Bestuursbeurzen: hoe en wat?
Algemene ledenvergadering 20 oktober 2017
Slimme Subsidies Broodje Burger 12/10/2017.
Richtlijnen voortgangsrapport 2017/ in te dienen uiterlijk 31 maart 2018 Socius, Brussel, 20 december 2017.
Budget 2018.
ASGB-symposium voor de startende arts Elewijt Center - Zemst
BOEKHOUDKUNDIGE VERWERKING TIJDELIJKE WERKERVARINGSOVEREENKOMSTEN
DUURZAME INZETBAARHEID Voorlichtingsbijeenkomst ESF subsidie
De algemene omzendbrief betreffende het recht op maatschappelijk integratie Wijzigingen.
Richtlijnen voortgangsrapport 2017/ in te dienen uiterlijk 31 maart 2018 Socius, Brussel, 20 december 2017.
HWP BRABO : Resultatenrekening & Balans
FINANCIERING PROJECT SUBSIDIES Infobeurs 05/11/2018.
Oproep kandidaten voor subsidiebelofte voor basissubsidie (trap 1) voor bestaande plaatsen Oproep 29 maart 2018.
Jaarrekening 2017 Inkomsten
Collectieve sessie Financieel plaatje.
Erasmus+ Primary Checks KA1 hoger onderwijs 14 februari 2019.
De WAKOSTA?! – APP De wegwijzer in jouw budget.
Spaarplan Ontvang intrest van 1 % op jaarbasis op de gestorte bedragen. Enkel toegekend bij deelname aan de reis Verrekend met de factuur aan de groep.
Transcript van de presentatie:

Financiële werking voor studentendiensten 22 september 2017

Financiële werking voor studentendiensten Samenstelling begroting Subsidies van BSG aan studentenkringen Werkwijze bestellingen Werkwijze betalingen Werking PKC’s en Reglement Financieel (en moreel) verslag

Samenstelling begroting Begroting afdeling I (werking) - Studentenraad Begroting afdeling III (studentenvoorzieningen) - Brussels Studenten Genootschap - Vrij Onderzoek - de Moeial

Subsidies van BSG aan studentenkringen Toekenning volgens verdeelsleutel BSG bezorgt Studentenbeleid een lijst met overzicht per kring met - het bedrag van de toegekende subsidie - PKC-nummer van de kring (= VOPA rekening – bv. VOPA 1 KRWER9) of bankrekeningnummer indien geen PKC-nummer Studentenbeleid voert uit via Raptools (= boekhoudkundig programma VUB)

Raptools Welke informatie kan je opvragen? -150 225,28 128,31 Project Kostenplaats Categorie Omschrijving Toegekend Vastgelegd Uitgegeven Voorschotten Beschikbaar VOPA1 KRINK2 INKOMSTEN VICE-RECTOR STUDENTENBELEID - KRING KEPS / VICE-RECTOR / STUDENTENKRING KEPS -150 150 KRWER9 WERKING VICE-RECTOR STUDENTENBELEID - KRING KEPS / VICE-RECTOR STUDENTENBELEID/ STUDENTENKRING KEPS 225,28 128,31 96,97  

VERREK DRANK EN SNOEPAUTOMATEN /KR Raptools Welke details kan je opvragen? Verrekeningsdatum Journaal Document Omschrijving Bedrag Munt   8/06/2015 DVIN 888 VERREK DRANK EN SNOEPAUTOMATEN /KR 200 EUR 15/07/2015 DVRS 1173 1207/15 74,7 11/02/2015 DVVO 1 258/2014 154,7

Werkwijze interne bestellingen Volgens de officiële VUB-procedures Bestellingen aan de VUB bij het Magazijn, Infradesk of Restaurant Bestellen kan enkel als er voldoende geld beschikbaar is op de PKC!

Werkwijze externe bestellingen Bestellingen of aankopen extern altijd op factuur en op naam van Vrije Universiteit Brussel met vermelding van - Adres (Pleinlaan 2 te 1050 Brussel) - BTW-nummer (BE 0449.012.406)

Werking PKC’s Aanzuiveren PKC - via BE40 0010 6864 5663 - met vermelding van PKC-nummer (bv VOPA1 KRWER9)

Reglement PKC’s < dan 2 maanden negatief saldo ↘ PKC geblokkeerd Na 2 maanden negatief saldo ↘ PKC afgeschaft en factuur Na 4 maanden negatief saldo ↘ geen gebruik meer van VUB-lokalen Na 6 maanden negatief saldo ↘ intrekking erkenning kring → beslissing Studentenraad van 4 oktober 2010

Financieel (en moreel) verslag Per kalenderjaar! Terugblik afgelopen kalenderjaar Stand van zaken Vooruitblik lopend kalenderjaar Link je moreel verslag aan je financieel verslag

Praktisch Studentenkringen hebben geen toegang tot Raptools Alle info via het infopunt (Didier Meltens) - bezoek ons aan het infopunt (gebouw D) - telefonisch via 02 629 20 10 - mailen naar studentenwerking@vub.be