Visie, missie & strategie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Advertisements

VAP-THEMADAG 22 november 2011 Gigi Schutte. Europese aanbesteding • EA: Moeten of kans pakken • Aanbesteden :Doel of middel • Uitgangspunt :Markt of uw.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Een (gans)andere kijk op ... high performance
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Binden en verbinden van mensen of personeel…
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Q-KENNIS Een kennis-systeem is veelal gebaseerd op het ontsluiten van aanwezige kennis en ter faciliterering van de ontwikkeling van nieuwe kennis. Het.
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
S.O.R. Strategische Oriëntatie Ronde
Missie, visie, strategie & jaarplan
A WAY OF LIFE René Blok. Ideamanagement is een middel om alle medewerkers op een creatieve manier te laten meedenken met het bedrijf.
September Linkbuilding anno 2011  Interessante websites vinden voor linkbuilding.linkbuilding  Bloggen altijd goed voor je linkbuilding strategie.
Webintense Biedt; Een Totaal Oplossing Zonder investering Zonder koopverplichting.
Visie & Strategie.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
Visie & Strategie.
Meetup Toptaken-website 29 januari 2015, Deventer – Michiel van Straalen, Adviseur nieuwe media.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
7.3: Trampolinebed of hangmat?
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Welkom. Welkom Voorburgse Rugby - Club We staan! Nu gaan we leren lopen, samen met jullie! Organisatie: Bestuur: Bart, Kour, Maurits TC: Fer en Kour.
H9 Sturen. Bewaking scope Door scope verandering is er kans dat er meer geleverd wordt dan afgesproken Meer leveren betekent meer kosten Meer leveren.
50.
EJP accountants & adviseurs Casebespreking: Consultancy rapport Groep 7 Dennis de Bruyn Jehan van Iersel Erwin van Helden.
Opdrachten en eindopdracht
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
Welkom. Inspirerende omgeving Ruim 30 vooraanstaande bedrijven op het gebied van duurzame energie presenteren zich aan u in het Dubo Trade Centre. Uiteenlopende,
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
De 25 beste ideeën voor een meer inspirerende planning en control Henk Doeleman Jean-Pierre Thomassen.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
SEO Kateryna Glushak en Saartje Van Broeckhoven. Wat?  Search Engine Optimization  Zoekmachineoptimalisatie  Techniek om website hoger te laten scoren.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
WebdesignWebdesign, linkbuilding, zoekmachine marketing en het ontwerpen van webshopslinkbuilding zoekmachine marketingwebshops.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Nieuwe kansen voor groei van de handbalsport Slagkracht verhogen op: individueel niveau clubniveau landelijk niveau.
KLANTWAARDERING Gabrielle Luhrman 21 maart 2016.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Moeten we onze content door laten indexeren? Kluwerlab.nl.
Top kwaliteit Websites die wij maken Welkom bij Nexxite Internet.
SEO Hoger in Google.
Leren is ‘uit’ – leveren is ‘in’ Leren & presteren in één adem
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Succesfactoren voor werk Motivatie, kennis en vaardigheden
Welke leerpunten nemen we mee van de eerste twee jaar?
SEO Seminar.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Visie en strategie Les 3: Visie verdieping.
Persoonlijk Leiderschap
Duurzame inzetbaarheid
Presentatie van ondernemingsplan
Presentatie van ondernemingsplan
Duurzame inzetbaarheid
Bedrijfsnaam Ondernemingsplan.
Team charter Instrument.
Groeien als team - het teamcharter als hulpmiddel
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

Visie, missie & strategie Compareweb Visie, missie & strategie

Te bespreken: Waarom missie & visie? Kernwaarden KPI’s Missie & Visie Strategie Concurrentie Wat betekent dit voor jullie?

Waarom Missie & Visie Veelal verplicht en vergeten in een organisatie Het bestaansrecht van onze organisatie Duidelijk waar we voor gaan Visie: Ambitieus beeld van waar wij idealiter willen zijn De droomsituatie Strategie: Helpt in beslissingen nemen

Kernwaarden Gebruikersgericht Betrouwbaar Toekomstgericht Zelfverzekerd Competitief Efficiënt met middelen Passie voor het werk

Key Performance indicators (KPI’s) Totale omzet Aantal websites boven 1.000 per maand omzet Verbeteren Google rank op specifieke zoekwoorden Verbeteren gebruikerservaring op websites Aantal websites waarop geconcentreerd wordt per fte Aantal nieuw gelanceerde websites per fte per maand Aantal redesigns per fte per maand Verhogen efficiëntie

Missie Compareweb leidt bezoekers van websites in Nederland op de beste manier naar het product of de dienst waar ze naar op zoek zijn.

Visie Compareweb biedt in een concurrerende markt voor vergelijkingswebsites de beste informatie op de meest betrouwbare manier aan gebruikers zodat zij een weloverwogen beslissing kunnen maken om het product of dienst dat het beste bij hen past aan te schaffen. Wij zijn continue bezig met het verbreden van kennis op relevante werkvelden. Wij gaan graag de competitie aan met concurrenten omdat wij geloven dat wij de meeste kennis over design en SEO bezitten waardoor wij iedere concurrent kunnen verslaan. Compareweb wil de binnen drie jaar de grootste omzet hebben van alle vergelijkingssites in de telecom in Nederland. Compareweb wil binnen vijf jaar de grootste omzet van alle vergelijkingssites in Nederland hebben.

Aannames Google blijft dominante zoekmachine Google blijft gebruikers het hoogst waarderen Websites met slechte gebruikerservaring gaan onderuit, dit zal leiden tot faillissement bij kleine concurrenten waardoor grotere concurrenten overblijven. Grote websites hebben een groter budget om te blijven verbeteren dan kleine websites die vooral gericht zijn op niche-keywords. Er zijn veel kleine vergelijkingswebsites bij kleine concurrenten in de branche waarbij weinig goede kennis van design en SEO aanwezig is.

Kernpunten strategie Compareweb moet: Meer richten op grote websites in de telecom, niche websites in overige branches. Niche websites moeten tenminste omzet > € 1.000,- kunnen behalen. Risicospreiding door in meerdere branches te opereren en het aantal websites met omzet > € 1.000,- ieder jaar te laten groeien. Concurreren op niches waar slechte kwaliteit websites hoog staan in Google staan. Deze plekken kunnen worden overgenomen. Op de hoogte blijven van de trends en ontwikkelingen binnen SEO en design. Alle mogelijke vragen van een bezoeker beantwoorden op iedere vergelijkingswebsite. Hiertoe moet goed nagedacht worden over de wensen van de bezoeker per website. Randvoorwaarden op orde De beste medewerkers in het vakgebied hebben.

Strategie Bij Compareweb gaan we voor de beste prijs / kwaliteitverhouding. Er mag veel tijd in websites gestoken worden wanneer het waarschijnlijk is dat dit terug te zien is in de omzet. Goedlopende websites moeten regelmatig nagelopen worden om te zien of alle vragen die een gebruiker kan hebben beantwoord worden en of het design nog representatief is. De veiligheid van goedlopende websites staat hoog in het vaandel. Compareweb kijkt vooruit. We richten ons op de toekomst door geïnformeerd te zijn over hoe die eruit komt te zien. We houden de laatste trends in de gaten op design en SEO gebied. Op deze manier kunnen beslissingen gemaakt worden aan de hand van de visie in plaats van ad hoc. Bij Compareweb kan iedereen zelfstandig aan de slag doordat zij zelf problemen oplossen. Wij voeren werk uit doordat wij hier passie voor hebben. Bij Compareweb werkt iedereen aan datgene wat zij het leukste vinden om te doen. Iedereen bij Compareweb denkt mee over kansen en verbeteringen en heeft inspraak in beleid. Medewerkers dienen bereid te zijn om bij te leren om de beste design en SEO kennis zichzelf eigen te maken.

Beter dan concurrentie Kwalitatievere linkbuilding Meerdere websites Meer gericht op niches Veel ervaring Beter data interpreteren Minder impulsief een website starten Personeelsmodel: specialistischere kennis in huis; Goede adviseur; Meer SEO en design kennis

Achter lopen op concurrentie Meer programmeerkennis Ervarener personeel (werken sneller) Meer budget Betere lange termijnplanning Meer focus

Rol Ronald Bedrijfsstrategie uitzetten Bedenken welke niches in geopereerd wordt Bedenken wat er op de websites komt Paper prototypes maken Implementeren photoshop designs Efficiëntie stimuleren Voorlopen op SEO kennis Managen Kevin

Rol Kevin: Lead designer – voorlopen op design kennis Nieuwe websites opzetten Bestaande websites verbeteren Designs maken adhv paperprotypes van Ronald Managen overig personeel en stagiairs Prijscheck GGES

Rol Rakesh Artikelen schrijven Linkbuilding Bedrijfsomgeving regelen (netwerkbeheer, lunch, mail) Veiligheid van websites Bestaande websites verbeteren Prijzen update

Acties voor doel Feedback duurt vaak te lang; Lang proces; Veel stappen; Zou helpen dit meer te formaliseren in de vorm van een checklist / proces voor redesigns; Huidige websites blijven analyseren: Is een redesign nodig? Zijn ze de tijd nog wel waard of kunnen ze beter op een laag pitje gezet worden? Nieuwe websites inplannen (Nu: 90% huidig, 10% nieuw); (Moet worden: 50%/50%); Nieuwe sites minimaal 50% in de telecom; Minimaal 25% niet in telecom (andere markten) Minimaal 1 nieuwe website gemarkeerd als ‘testwebsite’ om randjes Google op te zoeken Lange termijn planning: inplannen hoeveel & wie aan huidig en nieuwe websites; Om autoriteit/betrouwbaarheid uit te stralen: Nieuwe bedrijfswebsite opzetten & naar linken vanaf websites (in over ons) Rondgaan websites en kijken welke indoen op zelfverzekerdheid, daar actieplan voor maken Verantwoordelijkheden verduidelijken

Acties voor doel (2) Minder bezig zijn met projecten die op langere termijn geen geld opleveren (klanten) Tijd inplannen voor brainstorms voor nieuwe websites, om diversiteit toe te voegen Personeel dient zwaktes op te vullen in vakgebieden waar zij voor aangesteld zijn. Personeel moet zelf de beste willen worden in wat hij doet. Hiertoe worden door Compareweb cursussen aangeboden. Om kennis te delen tussen verschillende medewerkers van Compareweb moeten seminars gehouden worden op bepaalde onderwerpen. Deze seminars kunnen tezamen met Vergelijkgroep gegeven worden. Het is belangrijk dat de medewerker die de seminar geeft expert is op het onderwerp waarin een seminar gegeven wordt. Seminars dienen eens per maand gegeven te worden. Voorbeelden onderwerpen (SSL / HTTPS, Designtrends, Javascript / PHP, Beveiliging van websites, Begeleiden van personeel, AMP, SEO trends, Artikel schrijven en Linkbuilding) Iedere nieuwe medewerker moet een gat kunnen vullen. Dit kan met unieke kennis zijn of meer kennis van iets waar meer capaciteit van nodig is. Stagiairs kunnen alleen aangenomen worden als het aannemelijk is om ze na de stage in dienst te nemen