Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 6 Business-to-businessmarketing.
Advertisements

LEADERS ONLINE Presentatie VRC zomer 2013 War for talent Verandering arbeids- relaties Baby- boomer vertrekt Generatie Z komt eraan Arbeidsmarkt Andere.
4 P´s en 3 R-en MK01.
Onderscheidend op vier aspecten
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
Inkoop van zakelijke dienstverlening
H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken
Facility management en inkoop
Mienke Schinkel – Human Resources 9 oktober 2007 DateDepartment_v2.
Marketing H.2 Marketingbeleid.
Ondernemen na je studie!
Drie strategische hoofdgebieden ('werelden')
Inleiding tot management en organisaties
Hoofdstuk 17 De organisatiecultuur bepalen en veranderen
Hoofdstuk 9 Het afstemmen van vraag en aanbod
Deel 2 Individu.
Hoofdstuk 8 Bootstrappingtechnieken1 Hoofdstuk 8 Bootstrappingtechnieken, interne financieringsbronnen Waarom bootstrapping? Marketing op basis van bootstrapping.
Hoofdstuk 8 Dienstprocessen ontwerpen en managen.
Figuur 3.1 Marktanalyse, planning, implementatie en controle
Segmenteren en Positioneren
Hoofdstuk 20 Internationale marketing
HOOFDSTUK 2 DE WERKING VAN DE MARKT - HET PRIJSMECHANISME
Inleiding in de marketing Cursus VMO introductiecollege.
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
Figuur 1.1 Voorbeeld van een BIK
Marketing vandaag en morgen
College 5 Video Kotler (10 min) Bespreken video (10 min)
Marketingoriëntatie Hoofdstuk 3 Markt en vraag
Marketing Marketingoriëntatie
Hoofdstuk 19 Distributiebeleid
Fase 1 Ken de (detail)handel
MVO KENNIS KAART. Werkomgeving Maatschappij Milieu Ketenbenadering Bedrijfsethiek Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
Marketing H4 Macro-omgeving Junior Accountmanager.
Heeft de Geefwet effect op fondsenwerving door culturele instellingen ? Onze eerste assumpties 25/09/2014 Saskia Franssen
Marketing 5 havo.
Arbeidsomstandigheden Verschillen tussen mannen en vrouwen.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
De structuur van de economie
J. de Lange ECONOMIE HOE KUN JE DAT NOU MAKEN?. Marktaandeel Ex-BTW en In-BTW Arbeidsproductiviteit Belangrijk PROGRAMMA:
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Organisatie & Personeel
De economische kringloop
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Hoofdstuk 6 Prijs- en inkomsten- management. 1Wat zijn de belangrijkste methoden voor prijszetting? 2Waarom is het vaststellen van de kostprijs zo moeilijk.
Business-school PENTA college csg Hoogvliet Wat zijn wij voor een school? Binnen MAVO andere behoefte. Hoe zijn wij er toe gekomen? – Krimpende markt –
OWE ILSAeM613 Marketing “Verdieping van de markt” door Maurice Straatmans Principes van Marketing Hoofstuk11.
NINTES Netherlands Institute for New Technology, Economic and Social studies Nintes Experience 19 september 2007 Innoveren; empowerment en vernieuwen in.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
De politieke en economische omgeving Hoofdstuk 5.
Hoofdstuk 4 Marketingomgeving Video’s: Kotler en anderen Vragen bespreken Onderzoek Marketingomgeving MKB 2011 en 2012 Theorie hoofdstuk 4 Marketingomgeving.
Dienstenmarketing Week 4.
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Naam van bedrijf Ondernemingsplan.
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
Anatomie en Fysiologie
Indeling van hoofdstuk 2
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
EXAMENVOORBEREIDING / EXAMEN
Gear it up to the Circular Economy
Presentatie van ondernemingsplan
Presentatie van ondernemingsplan
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Bedrijfsnaam Ondernemingsplan.
Hoofdstuk 2 Dienstverlening en klantgedrag
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding

1 Hoe belangrijk is dienstverlening voor onze economie? 2 In welke opzichten verschillen diensten van fysieke producten en wat betekent dit voor de marketing van diensten? 3 Wat zijn de voornaamste verschillen tussen verschillende typen diensten en wat betekent dit voor de manier waarop deze diensten in de markt worden gezet? 4 Waaruit bestaat uit de marketingmix voor diensten? 5 Waarom moeten dienstverleners marketing, management en human resources integreren? 6 Wat zijn de ontwikkelingen in de dienstverlenende sector en wat voor invloed hebben deze veranderingen op de competitieve omgeving?