Flip-flops Opdracht: Maak een omtrek van jouw voeten op karton, iets groter dan je voeten echt zijn. Knip ze daarna uit. Dit worden jouw slippers. Neem.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Rekenen met muzieknoten
Advertisements

Luchtvaart techniek en krachten
Maak het verschil! Wat jij doet doet er toe.
Mini-planetarium maken
Escher.
De kameleonDe kameleon gemaakt door Casper-Ruben- Nienke.
het fotoalbum van rikki
Netjes vragen of je het mag lenen zorgt niet voor problemen
Project “Horizon Verbreden”
De presentatie knop Door: Johnny heesterbeek Please visit:
Trillingen Klik op de pijltjes van je toetsenbord om naar de volgende of vorige dia te gaan. Hallo allemaal, we gaan het hebben over: dubbelklik.
Quiz Breuken.
Creatief schrijven. Programma -Klassengesprekje: schrijf je weleens? -Inkomopdracht: een gebeurtenis -Creatief verhaal schrijven: tijdcapsule Wat gaan.
Creatief schrijven. Programma -Inkomopdracht: elektriciteit -Opdracht 1: jouw ideale vakantiedag -Opdracht 2: verplaats je in een ander Wat gaan we leren?
Schilderijen Hoi! Ik ben Schattebout. Ik ga schilderijen laten zien.
Lichtschilderij Genesis 1:3-5
Flip-flops 1. Knutsel teenslippers.
Rijkdom Genesis 13:4-6 “Abram was heel rijk. Hij had heel veel schapen, geiten en koeien, en veel zilver en goud. Lot was met Abram meegereisd. Ook Lot.
Vlammetjes Handelingen 2:3 "De gelovigen zagen iets dat op vuur leek. Dat vuur verdeelde zich in vlammen, en op iedereen kwam een vlam neer. Zo kwam de.
Kindermoment Wat is genade?.
Creatief schrijven.
Balans Jezus vertelt dat we stevig staan als we naar Zijn woorden luisteren en er ook wat mee doen. En dat we minder stevig staan als we alleen Zijn woorden.
Wens-duif Lucas 3:21-22 "Heel het volk liet zich dopen, en toen ook Jezus gedoopt was en hij aan het bidden was, werd de hemel geopend en daalde de Heilige.
Laat je vlieger opstijgen
Is er een dokter in de zaal?
Luister goed… Opdracht:
Door God uitgekozen Opdracht: Maak een Abraham van wc-rolletjes.
Wachten Genesis “God zei tegen Abraham: Ik zal Sara een zoon van jou geven. En er zullen later volken en koningen van haar afstammen.’ Abraham maakte.
God heeft een plan Genesis 12:1-2
Jij hoort erbij! 1 Korintiërs 12:27-31 Opdracht:
Bellen tekenen Handelingen 2:1-2
Sprintende haas.
Matteüs 6: Maak je geen zorgen over eten en drinken.
Ik ben een leerling van Jezus.
Zandtekening Genesis 13:14-16 “De Heer zei tegen Abram: ‘Kijk eens goed om je heen, naar het noorden en het zuiden, naar het oosten en het westen. Al het.
Ontwerpen van een woning
GRIEZELBOMEN Je loopt in het donker en bent verdwaald.
Kleurige tenten Opdracht: Maak kleine tentjes.
Workshop ‘netwerken, samenwerken, delen en verbinden in de praktijk’
Groentestempels Opdracht: (Let op: Kinderen kunnen deze opdracht niet alleen doen.) Hier gaan we stempelen met groente en fruit! Neem de Chinese kool,
Mozaïek Opdracht: Lees de Bijbeltekst hierboven.
Pictionary 1 Korintiërs 12:19-20 Opdracht:
Een sneeuwbol maken….
LOB Waar ben je trots op?.
Reuzenvoeten Opdracht:
Slapend in de storm Marcus 4:37-40
Gebedsboom Filippenzen 4:6
Wapenuitrusting Opdracht:
Anders dan (o)pa & (o)ma
Wilde golven Marcus 4:37-39 “Toen begon het hard te stormen. De golven sloegen over de boot, en de boot liep vol water. Jezus lag achter in de boot op.
Bootje maken Opdracht:
Stormzakje maken Marcus 4:37-39 “Toen begon het hard te stormen. De golven sloegen over de boot, en de boot liep vol water. Jezus lag achter in de boot.
Knikkerstorm! Opdracht:
Hoop in de storm Marcus 4:39-40 “Jezus werd wakker. Hij zei streng tegen de wind en het water: ‘Houd op! Wees stil!’. Het hield op met waaien, en het water.
Ik doe niet mee! Opdracht:
De tempel 2 Kronieken 34:8 "Toen Josia achttien jaar koning was, wat hij nog steeds bezig om het land en de tempel van de Heer, zijn God, rein te maken.
Katapult 1 Samuël 17:40 "David zocht in een kleine rivier vijf gladde stenen voor zijn slingerwapen. Die stopte hij in zijn tas. En terwijl hij naar Goliat.
Het hele verhaal Genesis 2:1
Nieuw leven Marcus 15:5-6 uit De Bijbel in Gewone Taal “De vrouwen gingen het graf binnen. Daar zagen ze een jonge man zitten. Hij droeg witte kleren…
Storm in een fles Proefje:
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Meningsvormend deel Hoe sluit de huidige landelijke raad (en de rol van het LR-lid) aan bij de veranderingen in de verenigingsdemocratie?
De ontwikkeling van het kind !
Ontwerpen van een woning
Ik twijfel, geloof ik….
Betalen met je smartphone
Palmtakken Matteüs 21:7-11 “De leerlingen van Jezus legden jassen op de rug van de ezel, en Jezus ging erop zitten. Veel mensen legden hun jas op de weg.
Regendoosje maken Marcus 4:37-39 “Toen begon het hard te stormen. De golven sloegen over de boot, en de boot liep vol water. Jezus lag achter in de boot.
Kleurrijke eenheid 1 Korintiërs 12:19-20 Opdracht:
Breuken optellen en aftrekken
Transcript van de presentatie:

Flip-flops Opdracht: Maak een omtrek van jouw voeten op karton, iets groter dan je voeten echt zijn. Knip ze daarna uit. Dit worden jouw slippers. Neem twee gekleurde ijzerdraadjes. Rijg hier kralen of knopen aan. Prik gaatjes in de slippers zoals op het plaatje. Steek een gekleurd ijzerdraadje tussen gaatjes A & C, en tussen gaatjes B & C. Knip de ijzerdraadjes aan de onderkant af en tape de uiteinden vast. Vragen om door te praten en te knutselen: In wie zijn of haar voetsporen zou jij graag lopen? Dit mag je tekenen of schrijven op je slippers. Als je graag in de voetsporen van Jezus zou willen lopen, hoe zou dat er dan uitzien? Dit mag je ook tekenen of schrijven op je slippers.