onderwijshuisvestingsbeleid 2010-2030 gemeente Westvoorne - stand van zaken - Rockanje, maandag 13 december 2010
agenda terugblik bijeenkomst 6 oktober jl. stand van zaken m.b.t. gegevens over capaciteit, ruimtebehoefte en leerlingenprognoses mogelijke scenario’s aanbevelingen vervolgproces
mogelijke scenario’s scenario 1: uitblijven van beleidsgestuurde interventie
mogelijke scenario’s scenario 1: uitblijven van beleidsgestuurde interventie scenario 2: gemeente als ‘makelaar’, facilitator en regievoerder
mogelijke scenario’s scenario 1: uitblijven van beleidsgestuurde interventie scenario 2: gemeente als ‘makelaar’, facilitator en regievoerder scenario 3: het voeren van pro-actief en integraal lokaal onderwijs(huisvestings)beleid
mogelijke scenario’s scenario 1: uitblijven van beleidsgestuurde interventie scenario 2: gemeente als ‘makelaar’, facilitator en regievoerder scenario 3: het voeren van pro-actief en integraal lokaal onderwijs(huisvestings)beleid scenario 4: vernieuwing en vervanging van maatschappelijk vastgoed: Herontwikkeling
mogelijke scenario’s scenario 1: uitblijven van beleidsgestuurde interventie scenario 2: gemeente als ‘makelaar’, facilitator en regievoerder scenario 3: het voeren van pro-actief en integraal lokaal onderwijs(huisvestings)beleid scenario 4: vernieuwing en vervanging van maatschappelijk vastgoed: Herontwikkeling scenario 5: doordecentralisatie van onderwijshuisvestings-middelen
aanbevelingen het periodiek op laten stellen van een leerlingenprognose
aanbevelingen het periodiek op laten stellen van een leerlingenprognose het administreren en inmeten van gewijzigde ruimten in schoolgebouwen
aanbevelingen het periodiek op laten stellen van een leerlingenprognose het administreren en inmeten van gewijzigde ruimten in schoolgebouwen het invoeren van een meerjarenonderhoudsplan
aanbevelingen het periodiek op laten stellen van een leerlingenprognose het administreren en inmeten van gewijzigde ruimten in schoolgebouwen het invoeren van een meerjarenonderhoudsplan de doordecentralisatie van het onderhoud
aanbevelingen het periodiek op laten stellen van een leerlingenprognose het administreren en inmeten van gewijzigde ruimten in schoolgebouwen het invoeren van een meerjarenonderhoudsplan de doordecentralisatie van het onderhoud het uitbesteden van procesmatige aspecten van de onderwijshuisvesting als taakveld
aanbevelingen het periodiek op laten stellen van een leerlingenprognose het administreren en inmeten van gewijzigde ruimten in schoolgebouwen het invoeren van een meerjarenonderhoudsplan de doordecentralisatie van het onderhoud het uitbesteden van procesmatige aspecten van de onderwijshuisvesting als taakveld het realiseren van een breed platform Lokaal Educatieve Agenda
aanbevelingen het periodiek op laten stellen van een leerlingenprognose het administreren en inmeten van gewijzigde ruimten in schoolgebouwen het invoeren van een meerjarenonderhoudsplan de doordecentralisatie van het onderhoud het uitbesteden van procesmatige aspecten van de onderwijshuisvesting als taakveld het realiseren van een breed platform Lokaal Educatieve Agenda het inzichtelijk maken en in rekening brengen van huurkosten
het vervolgproces