Vertrouwen in zorgorganisaties

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ziekenhuispsychiatrie zorgt voor kwaliteit Hoe kan je het regelen en onderhouden?
Advertisements

CBZ congres Aanbestedingsinnovatie of vraaginnovatie? Stichting Roges Stan Vermeulen, directeur 25 september 2007.
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Arbeidsrisico’s in de zorg
Het gebruik van cliëntervaringen bij kwaliteitsbevordering
Het veld en de beterweters
Kwaliteit met beleid Petra Verhagen
Van Zwak naar Beter Jij maakt het verschil!!!. Quickwinst - MT stuurt aan, maakt een plan van aanpak - Confrontatie team met de feiten, volledige transparantie.
Workshop AO binnen de bestaande structuur
Succesvol verbeteren.
Zorg voor Klanten Brenda Mark - van Haarst
Bestuur en toezicht 12 maart 2010 w.sorgdrager. veranderingen organisaties worden ingewikkelder management professionaliseert aandacht voor risicomanagement.
Meetbare zelforganisatie
Workshop Reflecteren 3 februari 2011
GROEN PROEVEN Workshop 31 maart 2011 Reflectie binnen de PvB
Heeft de milieucoördinator een toekomst ?
Hoorn Enkhuizen Heerhugowaard Heiloo Schagen Obdam Zwaag Bergen Hoogkarspel Egmond Warmenhuizen Alkmaar Den Helder.
Verantwoordingsoverlast
Zorgbrede transparantie en keuze-informatie
Ervaringen cliënten cruciaal voor verantwoorde zorg Marielle Rompa, 24 april, Rotterdam.
AISHE, Keurmerk, kwaliteit en beleid
Ment Gillissen. Opdracht aan PGOsupport Professionaliseren van het verzamelen en inbrengen van cliëntvoorkeuren bij professionele standaarden Zodat de.
© de vries business consultancy, 2008
FUNDAMENTEN VOOR PARTNERSCHAP VEILIGHEIDSREGIO Noord Oost Gelderland 20 september 2007 Partnerschap bouwen Samengesteld lokaal bestuur: solidariteit &
Presentatie MijnGGD voor GGD NL
Ondersteuningsaanbod Kenniscentrum EVC
Aan de slag met verbeelden Niet richten op de inhoud maar beelden toevoegen aan het denkproces Casus is jullie offerte: ‘Kleinere afstand tussen burger.
Aanleiding en doel project Verzuim 18+ We missen je Elly Pastoor
Kwaliteit in kleinschalige organisaties
Implementatie Wmo 2015 De Wolden en Hoogeveen
Het INK-managementmodel: inhoud, filosofie, toepassing
1 Spiegelinformatie voor kraamcentrum KTO vragenlijst Bureau Kraamzorg Extra KTO resultaat Ronde II 2014 – landelijke cijfers KTO resultaat Ronde.
Social media presentatie
Informatiebijeenkomst Zichtbare Zorg Ziekenhuizen Femke Vlems Deelprojectleider Zichtbare Zorg Ziekenhuizen VIKC, 12 februari 2009.
Smart.pr Mark Walschot – Algemeen directeur
ERVARINGEN UIT DE PRAKTIJK
Maatschappelijke participatie samenwerking gemeente - Welstad Toelichting: Jaap Boer (coördinator vrijwilligerswerk/buurtwerker)
Herkent u Mark?. Mark is een leidinggevende die antwoord moet geven op opleidingsvragen? Waar loopt Mark tegenaan? Waarom is dat zo moeilijk?
2005: onderzoek NiDi en VU: eenzaamheidsinterventies helpen niet.
Presentatie verdiepende kwaliteitsinstrumenten LSR Bestuurdersbijeenkomsten Benchmark gehandicaptenzorg Op 30 mei, 5 en 7 juni.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Zelforganisatie: integreren van eenvoud Buurtzorg Jos de Blok.
Klankbordgroepen ’Stelselwijziging Jeugd’ VWS en VenJ 13 februari 2012.
Convenant ‘Extra investeringen Langdurige Zorg ’ Peter Kruithof directie Langdurige Zorg.
 Weten voor Beter Benchmark gehandicaptenzorg Den Haag, 13 september 2007 Perscentrum Nieuwspoort.
Anne Marie Weggelaar, Damien Broekharst, Martine de Bruijne
Feedbackplatform bijeenkomst 2 Instellingstoets Kwaliteitszorg en Kwaliteitszorg 2020 Maandag 6 februari 2017.
Assessoren beleid hernieuwd beleid per 2015
‘’DOOR MIDDEL VAN EEN CULTUREEL GENOGRAM VAN KRACHTEN EN KWALITEITEN, EEN TIJDSLIJN EN DROMEN VOOR DE TOEKOMST.’’
Klantgerichte publieke dienstverlening in Nederland
Op zoek naar de kern van mens en organisatie lerend onderzoeken 21 januari 2014 Dr. Leni Beukema.
morele weerbaarheid lerend onderzoeken 31 oktober 2013
Sturen op resultaat in Jeugd en Wmo
Verantwoor-delijkheden t.o.v. stake-holders Klanten en leveranciers
Les 1 “Drie methodieken” thema 9.1. en 9.2.
Leren zonder ZorgPact In deze bijeenkomst wil ik met u in gesprek hoe een zorgpact vorm te geven Voorbeeld: regio RijnGouwe Centraal: een zorgpact moet.
bij kwaliteit en outcome
Kwaliteitszorg Les 4.
5 februari 2003 Workshop.
POspiegel.nl Versie Besturenraad Anneke de Wolff
Informatie Duits in de beroepscontext
Sociaal werker: ambtenaar of ridder te paard?
Twee spiegels maken een hoek van 60 °
KAM – Integrale kwaliteitszorg
KAM – Integrale kwaliteitszorg
De Zorgstandaard Integrale Geboortezorg
Wouter Dronkers (DG Migratie) Michael Kowalski (Inspectie J&V)
Transcript van de presentatie:

Vertrouwen in zorgorganisaties Verkoop-informatie… Transparantie van - Individuele organisaties - Branche Zorg voor Beter Kennisplein Vertrouwen in zorgorganisaties Kennis & Delen Plan Do Check Act Kenniscentrum Kraamzorg Weet- en Verbeterdag Gesprek over kwaliteit o.b.v. eigen verhaal Relatie met cliënt centraal Medewerkers in hun kracht Woorden & Beelden Feiten & Cijfers Verplichte aanlevering aan: Toezichthouder Zorginkoper Cliënten/Overheid Spiegel-rapportage ZI ProgrammaVernieuwd Kwaliteits- Bewustzijn Bench-mark NPS-plus CQ-index “Mijn Verbetermeter”