Onderhouden bestratingen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Il Silenzio.
Advertisements

Binnen buiten cirkel 1. Leerlingen in 2 cirkels
Bijeenkomst 8 Summatieve toetsing
ICT-rijk bewegen in 3 VWO / HAVO Het implementeren van de nieuwe functionaliteit van Coach 6, vanuit een didactisch oogpunt bekeken Ron Vonk Archimedes.
Leven zoals het leven je is gegund
Onderzoeksvaardigheden
Thema 1 (Les 1a) Regels.
Intervisie.
Welkom Leergang Verkenner Gevaarlijke Stoffen
WELKOM Programma GC: gevolgen voor de eigen organisatie Drie manieren: presentaties discussie broodje.
Workshop ‘visieversneller’
Les 1 - ICT in het Onderwijs Digitale didactiek - K. De Schuyteneer en B. Bastiaensen.
OFC28 mediawijsheid les 4.
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
De basis van ADSL: het constructivisme
Theorielessen in projectmatig werken
Les 1. Boeven in beeld Haha ah. Doelen Na deze les: kunnen jullie uitleggen hoe, als we naar een filmpje kijken, onze indrukken wordt beïnvloed door kleur,
Seculariseer uw school! 20 tips Hoe de katholieke identiteit van uw school zéker verloren laten gaan? “Ironie is de hoogste vorm van ernst.” (S. Kierkegaard)
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
thema 2 Bijeenkomst oktober 2015
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 1 Corstin Dieterich
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Keuzeworkshop 3 “ouders betrekken bij taalbeleid, hoe doe je dat?” Robertjan de Wilde Docent/Trainer C-lion.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
FAALANGST DE BAAS.  Mijn naam:Annet Nelisse-Verlare  Werkzaam: O.b.s. OllieBBommel  Opleiding:Training “Faalangst de Baas” via Ortho Consult.
Rob Goossens De Werkomschrijving.
Rob Goossens Het Werkplan.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
Wegwijs Groep 8 Thema 2Weer en verkeer Introductieles: 30 minuten Zelfstandig werken: 90 minuten Afsluiting: 30 minuten. presenteren.
LAGERHUIS DEBAT DEBATTEREN 1. 1.Beargumenteerd je mening geven. 2.Wat een (Lagerhuis)debat is. 3.Hoe je een debat voorbereidt en voert. 2 AAN HET EINDE.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Xperience Liefde en relaties
Onderhouden met Werktuigen en machines
Rob Goossens Het Werkplan.
Passend onderwijs.
Onderhouden met Werktuigen en machines
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Onderhouden met Werktuigen en machines
Het verschil tussen werkomschrijving en bestek?
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Nederlands In de bovenbouw mavo.
Training Vergaderen Een project van: In opdracht van:
Duurzame inzetbaarheid
Workshop – Hoe werk ik samen met mijn gemeente?
Spreken en gesprekken 4.1 en 4.2 Formuleren en stijl 3.3
Stellingen Het VMBO-examen verandert m.i.v. examen 2018
Activernde didactiek & passende werkvormen
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
Kennismakingsspellen
Bestekken.
Duurzame inzetbaarheid
Communicatie 3e les.
Inleiders: Bart Muller Paul Eijgendaal
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Stap 1 Stap 10 Stap 2 Stap 9 Stap 3 Stap 8 Stap 4 Stap 7 Stap 5 Stap 6
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Gedragsproblemen en stoornissen
Zitobject.
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Workshop duikcomputers
Cijferloos lesgeven bij talen
Rob Goossens Wat weten we nu?.
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
Transcript van de presentatie:

Onderhouden bestratingen Rob Goossens Onderhouden bestratingen

Programma 10-oktober-2016 08.30u- 10.30u Rob Goossens Programma 10-oktober-2016 08.30u- 10.30u Oriëntatie: 1. Nieuwe kennis aanreiken a.d.h.v. van 3 stellingen 2. Voorkennis activeren onderhouden bestratingen. aan de hand van huiswerkopdracht: - handmatige onkruidbestrijding - mechanische onkruidbestrijding - thermische onkruidbestrijding - chemische onkruidbestrijding Aan de slag: Via werkvorm(en) Evaluatie: vd werkvormen en zelfstudie Transfer: richting toets

Programma 10-oktober-2016 08.30u- 10.30u Rob Goossens Programma 10-oktober-2016 08.30u- 10.30u Oriëntatie: 1. Nieuwe kennis aanreiken a.d.h.v. van 3 stellingen Vul met je groepje een placemat in met woorden die betrekking hebben op de stelling. Eerst individueel 2 minuten Bespreek en noteer gezamenlijk de belangrijkste woorden in het midden. 4 minuten Gebruik die woorden in een presentatie. Iedere stelling iemand anders. 1 minuut

Klassikaal evaluatie per stelling! Rob Goossens Gebruik die woorden in een presentatie. Iedere stelling iemand anders. 1 minuut Klassikaal evaluatie per stelling!

Rob Goossens Oriëntatie: Nieuwe kennis aanreiken Stelling 1: De hoeveelheid onderhoud die je aan een bestrating moet besteden wordt in eerste instantie bepaald door de persoon achter de tekentafel: Het (tuin) ontwerp!

Stelling 1: Kennis van de eigenschappen van een bestratingsmateriaal Rob Goossens Stelling 1: De hoeveelheid onderhoud die je aan een bestrating moet besteden wordt in eerste instantie bepaald door de persoon achter de tekentafel: Het (tuin) ontwerp! Kennis van de eigenschappen van een bestratingsmateriaal Weten hoe een materiaal verwerkt moet/kan worden Ontwerper staat in contact met uitvoerders (problemen ondervangen en correct uitvoeren van het ontwerp) Het ontwerp valt of staat bij de kwaliteit van de aanleg (technisch) Ontwerper kent de eisen en voorkeuren van de opdrachtgever

Oriëntatie: Nieuwe kennis aanreiken Stelling 2: Rob Goossens Oriëntatie: Nieuwe kennis aanreiken Stelling 2: De hoeveelheid onderhoud die je aan een bestrating moet besteden wordt bepaald door de (beeld)eisen van de opdrachtgever.

Rob Goossens Stelling 2: De hoeveelheid onderhoud die je aan een bestrating moet besteden wordt bepaald door de (beeld)eisen van de opdrachtgever. Stelt de opdrachtgever hoge eisen aan het onderhoud van de bestratingen? Kun jij signaleren wat er gedaan moet worden a.d.h.v. de eisen? Kun je hiermee gericht advies geven en vervolgstappen adviseren en uitvoeren? Ben je pro-actief in deze? Heb je leren Kijken? Heb je de benodigde kennis? (nieuwsgierig) Kun je dingen combineren?

Oriëntatie: Nieuwe kennis aanreiken Stelling 3: Rob Goossens Oriëntatie: Nieuwe kennis aanreiken Stelling 3: De hoeveelheid onderhoud die je aan een bestrating moet besteden wordt bepaald door de noodzaak van het onderhoud.

Rob Goossens Stelling 3: De hoeveelheid onderhoud die je aan een bestrating moet besteden wordt bepaald door de noodzaak van het onderhoud. Noodzaak uit oogpunt van beeldkwaliteit. Hoe wil ik dat het eruitziet? Noodzaak uit veiligheid. Levert een situatie (potentieel) gevaar op voor beloopbaarheid. (Kun je bepalen wat acuut aandacht nodig heeft en wat op termijn gedaan moet/kan worden) Noodzaak t.a.v. vervuiling. Een vervuilde omgeving wordt als onveilig ervaren en trekt ongedierte aan.

- mechanische onkruidbestrijding - thermische onkruidbestrijding Rob Goossens Oriëntatie: 2. Voorkennis activeren onderhouden bestratingen. aan de hand van huiswerkopdracht: - handmatige onkruidbestrijding - mechanische onkruidbestrijding - thermische onkruidbestrijding - chemische onkruidbestrijding

- mechanische onkruidbestrijding - thermische onkruidbestrijding Rob Goossens Wat zijn de voor en nadelen van onkruidbestrijding op onderstaande manieren? (klassikaal) - handmatige onkruidbestrijding - mechanische onkruidbestrijding - thermische onkruidbestrijding - chemische onkruidbestrijding (werkvorm →)

Rob Goossens Doel(en) van oefening Aan het einde van deze oefening heb je verschillende meningen gehoord over het gebruik van Glyfosaat en kun je een eigen mening hierover formuleren.

Rob Goossens Aan de slag: Vorm twee groepen van 6 personen en zorg ervoor dat tafels en stoelen zo staan dat je elkaar aan kunt kijken. (1 minuut) Iedereen uit de groep krijgt een artikel om, in stilte, te lezen. (maximaal 10 minuten) Iedereen geeft een kort verslag (laag stemvolume) over zijn artikel aan de anderen in de groep (max. 2 minuten per persoon) Beginnen met de discussie: Wel of geen verbod op gebruik van Glyfosaat? (5 minuten) Discussieleider bewaakt tijd en gelijke spreektijd deelnemers! Evaluatie →

Evaluatie werkvorm Kort Geding Rob Goossens Evaluatie werkvorm Kort Geding Vorm twee groepen: één groep met mensen die de artikelen hebben gelezen vóór verbod op gebruik Glyfosaat (groen + teken) en één groep met mensen die artikelen hebben gelezen tegen verbod op gebruik van Glyfosaat (rood – teken). Docent is rechter! En procesleider Regels: als één van de drie partijen het woord heeft, zijn de andere partijen stil. Enige uitzondering: Rechter mag ingrijpen. Rechter Tegen Voor

Rob Goossens Evaluatie

De gegevens uit deze lessen zijn onderdeel van de toets. Rob Goossens Transfer De gegevens uit deze lessen zijn onderdeel van de toets. Vragen?