Dit ben ik, in ontwikkeling

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT …. een succesvolle combinatie?
Advertisements

Samen over de drempel van 3de kleuterklas naar 1ste leerjaar
Kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong in het basisonderwijs
Welkom op de Julianaschool
Ouderbetrokkenheid Jenaplanschool De Feniks. Zoektocht naar het probleem Vooraf en doorlopend: Taakverdeling 1.Verkennende fase –Eerste gesprek met Eva.
Sociaal emotionele ontwikkeling en groepsgedrag
Kwaliteit en/in Mentoring: een zoektocht Frans Meijers Conferentie ‘Mentoring, koersen op kwaliteit’ Amersfoort 18 november 2008.
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Schooloverstijgend samenwerkend leren
Omgaan met geschiedenis
De Proostdijschool School vol talenten Prachtig om er kind te zijn, Prachtig om er te werken.
Dalton middelen Op Daltonschool de Kleine Kapitein.
Peter Hemelsoet Edugo Oostakker
Een nieuw rapport ….
Tim Versluijs Leerdoelen.
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
TALENT IN ACTIE prikkelen identificeren ontwikkelen Schitteren
Danielle Meeus Freinetschool De Regenboog
DIOCESANE PEDAGOGISCHE BEGELEIDINGSDIENST BISDOM BRUGGE Werkgroep Directies type 2 (ortho’s e.a. betrokkenen) Leerlijnen-evaluatie-rapportering Vrijdag.
SLOA vrijval project Bs. Aan de Bron Weert.
Proces en Product.
Wat heb ik geleerd?  HTML/CSS/PHP Wat heb ik geleerd?  HTML/CSS/PHP  Tekenen.
17 januari Talent … “Overal aanwezig, maar niet altijd zichtbaar.”
Reflectie.
Studio van je toekomst Wat is Studio van je Toekomst? een kort project voor vo en mbo in ca. 5 lessen verkennen leerlingen hun eigen talenten, dromen.
Game Design Document Florian & Maurice Flints Project.
Talent in Ontwikkeling
Het werken met portfolio
EVC: Erkenning Verworven Competenties Laat zien wat je waard bent! Toepassing bij [corporatie]
KIJK! voor groep 1-2 Informatie voor ouders.
Zijn we er klaar voor??. Doel van deze presentatie: “bijpraten” van de ouders over de ontwikkelingen binnen Passend Onderwijs.
Beeldmeditatie Toon een beeld zonder voorafgaande of begeleidende commentaar Wat zie je? Wat zie je erin? Uitwisseling, geen discussie.
Overgang basis naar secundair
Huiswerk maken Uw kind helpen bij het maken van schoolopdrachten.
Welkom…...
Zoek via “onderwerp”, “aangepast…” info over de scheepvaart !
Het ontstaan van een visie? Er is een behoefte: – Van de ouders – Van het team Inspiratie door anderen (artikels, studiedagen, oproepen, nieuwsbrieven,…)
Open ramen – vakdidactiek voor praktijkonderwijs hout
Jeannette van Nieuwkoop
VERSTERK WAT WERKT.
Talentgerichte en betekenisvolle gespreksvoering met leerlingen
> dan heeft Plannex een integrale oplossing voor organisaties
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
INFORMATIEAVOND 25 FEBRUARI Onderwijs dat leeft!.
Workshop INFORMATIEVAARDIGHEDEN Samen sterk met.
Peuterspeelzaal De Woezel Een kleine partner met een grote visie. Of hoe klein duimpje het hart wil laten kloppen………………….
De functionele reken-wiskundemethode. de functionele reken-wiskundemethode.
De functionele reken-wiskundemethode. de functionele reken-wiskundemethode.
Durf jij het aan??. Je hebt 16 vragen om de rest van de klas uit te schakelen. Je kunt kiezen uit 16 categorieën. Je kunt in elke categorie kiezen uit.
Talent in Ontwikkeling
Het Technisch College Velsen De Technologie route.
Informatieavond groep 2/3
Doelen realiseren met media
Doelen realiseren met media
Portfolio voor eerstejaars geneeskunde studenten
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
Plan van Aanpak Werken in stappen.
Know and Understand Maker Education ‘ Leren door maken ’
Maker Education Know and Understand ‘Leren door maken’
Naam onderwijsinstelling Datum
Student-centered learning Student-centered learning is het proces waar bij studenten makkelijk kunnen leren plannen, tactieken toepassen om het studeren.
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
Informatieavond 3 havo september 2018 Welkom
Een visie gebaseerd op feiten en meningen,
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
ACTIE onderzoek.
Schooljaar
Waarden.
Verpleeghuis van de Toekomst
voorbeeld volgende bladzijde terug
Transcript van de presentatie:

Dit ben ik, in ontwikkeling Infoavond september ‘17

Wat hebben we geleerd uit het project en kunnen we met succes toepassen? we trekken meer naar buiten...ook bij slecht weer we maken meer tijd voor het ‘samen zijn’ we bevragen onze kinderen meer en maken tijd om te reflecteren we geven meer aandacht aan het proces, het doen, ipv aan het resultaat we bekijken kritisch onze hoeken en materialen ...

Portfolio per kind een portfolio laten we groeien doorheen de jaren ... 3 jaar of langer een portfolio is een middel om te laten zien wat het kind kan, wat de sterke punten, de interesses zijn van het kind. een portfolio is geen statische manier om ontwikkeling in kaart te brengen (zoals een test of punten op een rapport). Het is voortdurend in evolutie, in proces … net zoals het kind en zijn talenten.

het is eigen aan een portfolio dat oudere kinderen het zelf ook mee samenstellen. Dat lokt heel wat zelfreflectie uit, wat belangrijk is om een talentenkiemen te ontdekken en te laten groeien. het portfolio is geen doel op zich, maar vooral een middel tot communicatie met het kind zelf, leerkrachten, klasgenoten … en ouders! Op die manier biedt het heel wat mogelijkheden in de zoektocht naar een passende studie- en beroepskeuze = hoofddoel project

PROCES