Toetsweek 1 Vwo 5 – 2016/2017.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
PROFIELWERKSTUK Hoe kunnen wij je helpen?.
Advertisements

Tips voor een goede PowerPointpresentatie
Sollicitatiegesprek.
Zakelijk lezen Nederlands.
Presentatie over katten
PRESENTATIES IN A NUTSHELL.
MET DANK AAN COLLEGA’S IN DEN LANDE ! vee 2012
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
Opstel schrijven.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Samenvatten Klas 4A de Foorakker.
Betogende spreekbeurt
“Reclame maken voor een eigen restaurant”.
Het belang van plannen.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Vanden vos Reynaerde.
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
Waarom? Als je straks klaar bent met studeren ga je werken. Of je nou voor jezelf begint of in loondienst gaat, het is belangrijk om iets te doen.
Woordjes leren.
H3.6, Nieuwe kansen 1 Boek blz. 40 t/m 69, ca. 8 weken 4. Geboorte- verhalen Gaat over geboorteverhal en die iets laten zien van het nieuwe begin dat hun.
Spreekbeurt in groep 4.
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
Grammatica zinsdelen H1 t/m H6
Centraal Examen Nederlands
Het maken van een toets. Inleiding Voordat je aan de toets gaat beginnen doe je er verstandig aan om aan de volgende tips te denken: 1.Goed lezen Goed.
LEZEN 3.4 FUNCTIES VAN TEKSTGEDEELTEN. KLAAR MET DE TOETS? Kijk de paragraaf lezen 3.4 na (zie antwoorden in je ) Meld jezelf aan op Google Classroom.
STAPPENPLAN VOOR HET MAKEN VAN EEN LEESTOETS LEESRONDE 1 - ORIENTEREND: -Lees titel, tussenkopjes etc. -Lees eerste en laatste alinea -Formuleer hoofdgedachte.
– examentraining schrijven & taalportfolio
Spreekbeurt Hoe maak je dat?.
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Spreekbeurt in groep 4.
Wat is…? Waarom zou je…? Hoe kun je…?
Hij,ze,hem,haar,zijn,deze,dit,die,dat
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 KGT Lesweek 5
Alinea: kernzin + uitwerking
Verwerkingsopdracht: Reinaert de Vos
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Creatief schrijven.
Lezen H1 t/m H3 In deze PowerPoint: Op onderwerp: Op leesstrategie:
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
Een beschouwing schrijven
HET VAK NEDERLANDS IN JE EXAMENJAAR
Spreekbeurt in groep 4 en 5
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Vwo 6 – week
Hoe krijg je de focus van de leerlingen op de chemie?
Lezen samenvatten.
Soorten zinnen en verbindingswoorden
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
Thema 4: Zo bereik je meer
Een RECENSIE schrijven
Vwo 6 – literatuur Week
Spreekbeurt in groep 4 en 5
V4 – week
Inleiding beoordelen.
SPREKEN: HET BETOOG Betoog: een spreekbeurt waarin je een standpunt inneemt ten aanzien van een stelling en dat standpunt verdedigt. Formuleer een duidelijk.
Deelvraag: Waar hoor ik bij?
Gesprekstechnieken Les 1.
Inleiding, middenstuk, slot
Van alle markten thuis Perron 1 – les 2.
Gesprekstechnieken Les 6.
5.1 a + b.
Onderwijskunde en vakdidactiek 2
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
SEL Les 2: normen en waarden.
Interactief presenteren - checklist
Digitale toetsen Quayn.
PROFIELWERKSTUK KICK OFF PWS VWO 5 – 26 augustus 2019.
INFORMATIE PWS PROFIELWERKSTUK Vwo-6 27 augustus 2019.
Transcript van de presentatie:

Toetsweek 1 Vwo 5 – 2016/2017

Hoe kun je je voorbereiden? Bestudeer de pagina’s uit de examenbundel. Kijk goed naar die theorie en bedenk welke vragen daarover gesteld zouden kunnen worden. Oefen een examentekst via www.examenblad.nl (kies bijvoorbeeld voor een havo of een vwo-examen). Let op: ook het markeren en structureren van de tekst komt in de toets naar voren. Aanstaande dinsdag – oefenmoment in de les (proeftoets in 40 min.) Beter worden in leesvaardigheid = veel oefenen Volgende punten eind december: Tussentijdse beoordeling: Schrijfdossier Mondelinge vaardigheden

Valkuilen: ‘Dit doe ik even’ Te weinig tijd nemen voor het echt doorgronden van de tekst. Je hebt 50 minuten echt nodig, b en je eerder klaar dan doe je iets verkeerd. (Je haalt een lager cijfer dan verwacht of je bent een wonderkind!) Zinnen niet nalezen en dus vreemd formuleren. TIP: Neem altijd een deel van de vraag over.

Reinaert de vos

Reynaert De Vos : Reynaert betekent bekend persoon, hij is dan ook het hoofdpersonage. Koning Nobel (leeuw) : De leeuw is de dierenkoning en is meestal ook “nobel”. Isegrim De Wolf : Isegrim betekent Chagrijn, hij is dan ook de eerste die begint te klagen over Reynaert. Courtois De Hond : Courtois betekent eigenlijk beleefd, hij is dan ook maar een klein hondje dat niet brutaal overkomt. Tybeert De Kater : Wordt getypeerd door zijn gulzigheid om de muizen op te eten, waardoor hij zelf in de val geraakt. Cuwaert De Haas : Betekent lafaard, de haas ondergaat ook alles in het verhaal. Grimeert De Das : Grimeert betekent dwarskop, hij is ook de enige die aan Reynaert zijn kant staat. Canticleer De Haan : Canticleer is een ander woord voor haan. Coppe de kip : Coppe haar kop komt enkel voor in het verhaal, vandaar de naam. Bruin De Beer : De bruine beer is de meest bekende en verspreide beer over de hele wereld. Mevrouw Julocke : Betekent jou lok ik , zoals de pastoor waarschijnlijk deed.

Van middeleeuwen naar renaissance Rederijkers de schrijvende middenstand publieke voordracht Ambacht opiniërende rol

Marike van Nieumeghen Lees als eerste de inleiding van blz. 5 t/m 7 Let op : op de linker pagina vind je vanaf nu de Middelnederlandse tekst. Op de rechter pagina staat de vertaling in AN. Akte 1 – 9 tot 15 Akte 2 – 15 tot 27 Akte 3 – 27 tot 37 Akte 4 – 37 tot 41 Akte 5 – 41 tot 49 Akte 6 – 51 tot 57 Akte 7 – 57 tot 63 Maak in een groepje een creatieve en originele verwerking van jouw akte! Presenteren op 17 november.