Jo Lucassen - Janine van Kalmthout (Mulier Instituut)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
Advertisements

REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions
Etalage bijeenkomst Online Peer Feedback
ETHOS PROJECT: PROGRESS Follow-up & feedback end of year 1.
User Centred Development
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
Woordvolgorde met woorden van tijd
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/004]/ subvaardigheid lezen thema: reporting a theft can-do : kan formulieren waarin meer informatie gevraagd wordt,
English and IPC How to teach content through English.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
EUROCITIES-NLAO is supported under the European Community Programme for Employment and Social Solidarity (PROGRESS ). The information contained.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/006] thema: Euromail can-do : kan in persoonlijke s nieuws en standpunten van een ander becommentariëren.
Deltion College Engels
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/004] thema ‘Today I will talk to you about… ‘ can-do : kan duidelijke, gedetailleerde beschrijving.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/001]/ subvaardigheid lezen thema: What a blooper…. can-do : kan taal flexibel en effectief gebruiken voor.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/009] thema: ‘We’d better go to…’ can-do : kan in vertrouwde situaties actief meedoen aan discussies over.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Deltion College Engels B1 Luisteren [Edu/002] thema: A cyber listening lab can-do : kan eenvoudige, duidelijke informatie begrijpen © Anne Beeker / Randall.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Time management Howdoyouset priorities?. Priorities:thingsthatyouthinkare important.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
Skin by Roald Dahl What do you think this text will be about?
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 14 januari 2016 Brugge Boeverbos With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 27 oktober 2015 Gent With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
A historical database: finding our possibilities and limits Case: Oosterhesselen Erwin H. Karel/Richard Paping (Digital Humanities Pitch April.
1 functie Presentation TEEB-stad tool The value of green infrastructure in cities Lian Merkx Platform31.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Localizing the SDGs – Brussels, 16/5/2017
Bijwoorden van tijd allesvoorengels.nl.
Menu affiliate Businesspartner
Dictionary Skills!?.
Presentatie titel Measurement education in the junior primary –
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
Tool WB-1: Natuurwetenschappen in de beroepspraktijk
De taaltaak
Ownership of your organisation
Today: Chapter 2 Discuss SO 2 What to study for your test?
Verlangen naar God Longing for God
<Typ titel via Beeld, Koptekst en voettekst, Koptekst>
Thinking like an economist
how to create an Optimal Classroom Experience
English 23 April 2018.
Rob Heyman and Ilse Mariën
Who knows something about scenarioplanning?
Gebruikersbijeenkomst SOWISO
A National Strategy for Public Libraries in the Netherlands
Dynamic Architecture What about you?
Hebben we wel meer testautomatiseerders nodig?
Presentatie titel Effective Math Lesson Part 1
Living in the Promised Land Leven in het Beloofde Land
Chapter 6 Sounds cool! Grammar Stepping Stones 2 t/hv.
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Past simple vs present perfect
Moving Minds DNA.
Transcript van de presentatie:

Jo Lucassen - Janine van Kalmthout (Mulier Instituut) Assessment and feedback as tools for competence based coach education in the Netherlands Quality assessment tools for Coaches De volgende codes zijn van belang: Gebruikersnaam:                10508007 Wachtwoord:                        3439ML Jo Lucassen - Janine van Kalmthout (Mulier Instituut) Ilse Engwirda – Pieter Rotteveel (MyCQ) ICCE 2010 - Arnhem

Toward competence based learning & education Well educated coaches are important? Coaching is developing into a profession Both in elite sport & on grassroots level Coaches should be and stay competent (lifelong learning) Coach as reflective practitioner - Reflective practice Assessment and monitoring of personal development becomes more important

Commission NOC*NSF-NLCoach Extend the existing quality assessment IKTrainer - generated on the base of Netherlands Sportscoach Qualification Framework Develop a online scan for sportscoach competences and a tool for 360° feedback IKTrainer is a validated selfevaluation method based on a international Service Quality Model (ServQual) IKTrainer does not authorise coach qualification Applicable for all kinds of coaches (branches of sport – primarily sport for all) Teaching/coaching in sports = service delivery

Q-Assessment IKTrainer

Five profiles in IKTrainer different coaches – different profiles 1. Trainer/coach elite sport on (inter)national level 2. Trainer/coach high level sport on regional level Sportcoach competitive sport on local level Sportcoach participation sport 5. Sportcoach sport for elderly

Surf to www.iktrainer.nl Before starting the assessment you’re asked to decribe your sportcoach characteristics (e.g. education, work setting) To start click [ Start de zelfbeoordeling ]

Here you can choose the chapter you want to start your assessment with

An example of the questions posed: ‘I do evaluate my training sessions with my athletes’: never – sometimes – regularly – often – always When you’ve answered the question you’re automatically linked to the next or you can choose stop to take a pauze

Applications of IKTrainer Has been used by 2000 coaches – many as part of their coach education Positively evaluated by users Integrated into NOC*NSF e-learning website National database derived from IKTrainer data To report trends, monitor coachquality and policy development for NLCoach, NOC*NSF, coach federations and NGOs Applied in sportclubs and businesses as tool for HRM – internal education and supervision Invullen op website is gekoppeld aan een database, waardoor alle gegevens meteen zijn opgenomen in een databank stelt ons in staat om inmiddels 300 zelfbeoordelingen ingevoerd de primeur...

What does IKTrainer say about your coach competences..? Complete the online IKTrainer Assessment first KNVB Academie // Presentatie Powerpoint // 30-11-2005 //Competentiescan // www.knvb.nl

Competences Quickscan Competences are a coaches proven qualities in a professional context – based on the national system of professional coach qualifications Standards are derived from competences of experienced professional coaches Gives indications for competences that are well or insufficiently developed (strengths – weaknesses) Fits with other ways to examine competences (observations, interviews) KNVB Academie // Presentatie Powerpoint // Competentiescan // www.knvb.nl

When you’ve completed IKTrainer you can start Competentences Quickscan

You’re asked to indicate on which level of qualification you want your competences to be evaluated Then click on [ Bereken resultaat ] at the bottom of the page and your results will be accounted

By clicking the [ i ] you’ll get a short explanation of the competence that has been scored Clicking [ verder ] will give you more details on your scores concerning the indicators for this competence

[ Competentie Quickscan rapport] will result in a full report Finally clicking [ Competentie Quickscan rapport] will result in a full report The graph indicates how your scores compare to other coaches with a comparable qualification level By clicking [ uw aanpak ] you’ll be able to compare your answers with those of other coaches

You can make a print of your results by clicking [ Bestand, Afdrukken ]

answer the same questionnaire. Trainerscan 360º Trainerscan 360 asked coaches in education to evaluate their personal competences development by answering a questionnaire. His teacher, workplace-coach, partner-students or others are asked to answer the same questionnaire. Workplace coach Teacher Trainer/coach (in training) Board member Athletes / students Collegue coach

An example of the questionnaire for coach competences

MyCQ 360 graden feedback voor het onderwijs Jo Lucassen, Janine van Kalmthout, Pieter Rotteveel, Ilse Engwirda The results of the feedback proces are presented in a printable report. This reveals the evaluation of the student and of others concerning his coach competences. It can be discussed e.g. with a teacher and be used as input for a personal development plan. De resultaten van het feedback-proces krijgt de student in de vorm van een rapport. Dat rapport laat zien wat het beeld is dat de student van zichzelf heeft, hoe anderen daar over denken, en hoe de student zwakke competenties zou kunnen ontwikkelen. Zo’n rapport kan input vormen voor een ontwikkelgesprek met een docent of coach van de opleiding. De student kan het gebruiken als basis voor zijn persoonlijk ontwikkel plan. En het kan onderdeel uitmaken van een portfolio, als middel om zijn ontwikkeling inzichtelijk te maken

In the report evaluations of the coach and others are shown to compare and discuss

Thanks for your attention Contact / info: j.m.h.lucassen@mulierinstituut.nl