Workshop 2 24 november 2016 CVO Antwerpen Van harte welkom! Workshop 2 24 november 2016 CVO Antwerpen
Hoewist? Hannelore Audenaert (projectleider) *Elkaar beluisteren via https://todaysmeet.com/ATS2020_WS20161124 (raadpleegbaar tot 18/12/16). Eventuele vragen aan bod laten komen (gesteld via het Google formulier) > gn vragen (23/11), voorkeur Mahara * Info op Padlet bekijken https://padlet.com/glenn_vermeiren/ats2020 > kruisbestuiving / netwerking!! Padlet verder verkennen: http://digidactiekindeklas.blogspot.be/2016/11/padlet-maak-een-interactief-online-bord.html TIMING 09.00 > 09.25 Hannelore Audenaert (projectleider) Philip Lambrechts & Glenn Vermeiren (ATS-coaches)
Programma
WS 3 (9/12) ICT-tools & e-portfolio WS 2 Learning designs WS 3 (9/12) ICT-tools & e-portfolio WS 4 (16/12) Optimalisering – dry run – voorbereiding op onderzoek – lancering TIMING 09.25 > 09.30
Learning designs onder de loep Learning design van het traject van de workshops TIMING 09.30 > 09.45
Learning Design_voorbeelden Macro & micro Indicatoren als richtingaanwijzer INHOUD Macro- & microdesigns verkennen: impressionisme, watercyclus > kopies WERKVORM Plenum TIMING 09.45 > 10.00
Learning Design_indicatoren Informatiegeletterdheid Vragen stellen Nieuwsgierigheid beantwoorden Zoekstrategieën Betrouwbaarheid bronnen Bronvermelding en auteursrecht Informatie voorstellen Nieuwe met oude informatie verankeren tools voor informatie – auteursrecht – presenteren – mindmappen – mediawijsheid Verwoorden en accentueren van indicatoren die de krachtlijnen van de 21ste eeuwse vaardigheden beklemtonen. WERKVORM Plenum TIMING 10.00 > 10.05
Learning Design_indicatoren Zelfstandig leren Leerdoelen & -strategieën bepalen, omzetten in acties Informatie analyseren ifv het genereren van oplossingen Proces en product evalueren Bewijsstukken verzamelen Reflecteren, alternatieven bedenken en uitwerken tools voor proces- & productinformatie – evaluatie – leerkanalen Verwoorden en accentueren van indicatoren die de krachtlijnen van de 21ste eeuwse vaardigheden beklemtonen. WERKVORM Plenum TIMING 10.00 > 10.05
Learning Design_indicatoren Samenwerken en communiceren Onderbouwd argumenteren Kennnis construeren en integreren Interactie met peers Communiceren met een breed publiek Samenwerken met een breed publiek Projectwerking tools voor communicatie, brainstormen, presenteren, projectmanagement Verwoorden en accentueren van indicatoren die de krachtlijnen van de 21ste eeuwse vaardigheden beklemtonen. WERKVORM Plenum TIMING 10.05 > 10.10
Learning Design_indicatoren Creativiteit en innovatie Kennis gebruiken om ideeën te realiseren Creaties die persoonlijke overtuigingen visualiseren/publiceren Modellen en simulaties hanteren om inzicht te verwerven Trends identificeren en mogelijkheden voorspellen tools voor leerpaden, animaties, podcasts inzet van mobiele devices Verwoorden en accentueren van indicatoren die de krachtlijnen van de 21ste eeuwse vaardigheden beklemtonen. WERKVORM Plenum TIMING 10.05 > 10.10
Learning Design_evaluatie Competenties informatiegeletterdheid Competenties zelfstandig leren Competenties samenwerken en communiceren Competenties creativiteit en innovatie Instap documenten: zelfevaluatie leerling, evaluatie leraar > kopies Gevorderde documenten: 1 – 2 – 3 – 4 > kopies TIMING 10.10 > 10.30
Zelf LD ontwerpen ICT http://ats2020.be/toolbox WERKVORM Groepjes obv vakinhoud TIMING 10.30 > 12.15 (zelf je pauze bepalen)
Hartelijk dank voor je medewerking! Afsluiten met een Answergarden (?) Tot ziens op workshop 3 9 december 09.00 > 12.30u. CVO Antwerpen – lokaal A6