Workshop 2 24 november 2016 CVO Antwerpen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De nieuwe ICT-diamant Sociaal-ethische competenties
Advertisements

Hoekenwerk Ann Vandemaele.
Technische geletterdheid en onderwijs
Lijn in NLT ? Henriette Kok Baukje Lobregt
“ Beleidsmatig werken aan ICT ”
Een grote kromme lijn, twee kleine schuine streepjes, een verticaal lijnstuk, een licht gebogen lijn, een blauwe driehoek, twee cirkels, twee blauwe bolletjes,
Module school en samenleving
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Themabijeenkomst multimedia 22 juni Programma TijdOnderdeel 10.00Welkom en mededelingen 10.10Leren in Onlinecursus video 11.25pauze 11.40Workshop.
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
ICT-competenties SEPTEMBER 2007
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
INTEGRALE OPDRACHTEN STW
WebQuest Welkom Inleiding
Moet ‘t misschien anders..?. Wat vraagt deze tijd van een school?
Evaluatie Leerlijnen.
Netwerkvoormiddag Communicatieve Vaardigheden - Zakelijke Communicatie
Netwerknamiddag 7des en Se-n-Se
Den Haag 13 november 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
IPC Nederland.
ENW Design team: ‘Blended leren in de lerarenopleiding’ Project titel: ‘Shaken, not stirred: Hertekenen van het klassikale instructiemodel naar een blended.
De SixPack Format en leerlijn onderzoeks- en informatievaardigheden
Training digitale didactiek
Beroepsopdracht 4 In het cluster Talen.
+21st Century Skills +Jenaplanonderwijs +Samenwerken
Inhoud bijeenkomst 2 Oriёntatie op je praktijkonderzoek:
Wie ben ik? Jan Zuur 51 jaar Docent-Coach Applicatie ontwikkeling en ICT-B Regisseur examinering In afrondende fase van Master Learning and Innovation.
Studiedag Basisonderwijs Provincie Vlaams-Brabant 12/11/2015 Departement Onderwijs en Vorming WAT IS STEM?
Bijeenkomst vakcoördinatoren. 2 Opzet Voorstelling vakbegeleiding Doel bijeenkomsten Uitnodigende school.
LA intro en overzicht van werkwijzen Master Leren en Innoveren 8 september 2015 Bartel Standaar-Dorhout en Hanneke Koopmans.
ETwinning Belgium Flemish Community EPOS 2013 EPOS 2016.
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
Mindmappen ook wel bekend als woordspin of woordweb
Visie Blended leren Blended leren is een doordachte integratie van face-to-face onderwijs met e-leren.
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
ICC Module Drama op School Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / Instelling.
ICC Module Muziek op School Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
21 e eeuwse vaardigheden in de biologie les Maaike Rodenboog, SLO
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
Presentatie ICT tools 9 april Interactief? Teach what you preach…
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Computational Thinking in het curriculum Utrecht, 25 mei 2016 Allard Strijker.
Laurentius Stichting Wel en wee rondom onze ICT… Evaluatie IT-bedrijf Teveel verschillende platforms > voorbereiding naar migratie Windows 10 Upgrade wifi.
Wat gaan we doen? 20.00u: Inloop 20.10u: Opening 20.15u: Start presentatie 21.00u: In groepjes uit elkaar 21.30u: Terugkoppeling 21.40u: Afsluiting 22.00u:
Workshop 19 oktober 2016 CVO Antwerpen
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
Docentvaardigheden ICT
Onderzoeken en Ontwerpen met Kunst
Workshop 1 11 november 2016 CVO Antwerpen
What is the meaning of? Student centered learning
Docentvaardigheden ICT Mediawijsheid
Dienstverlening & Producten
Infosessie 19 oktober 2016 CVO Antwerpen
Leeractiviteit: kennisverwerving
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
als basis voor een vernieuwde didactiek op de Copernicus
VRAAGGESTUURD LEREN EFFECTIEF BEGELEIDEN
Toelichting IWT-Alo! Inspiratiedag CVO De Oranjerie 23 november 2017
Werksessie minoren pedagogiek VU
Computational thinking != Programmeren != Coderen
Kennisclip Web toepassingen
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Historisch redeneren + taalgericht vakonderwijs (bijeenkomst 3)
Vakdidactiek EP 2 bijeenkomst 2
Digitale geletterdheid
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Kopopleiding Gert de Goede Lerarenopleider NaSk Oktober 2018.
Workshop 05 oktober 2016 CVO Antwerpen
De crisisstemming rond migratie, asiel en anderstalige nieuwkomers zijn een beetje uit de aandacht verdwenen. Dit neemt niet weg dat de instroom van anderstalige.
Transcript van de presentatie:

Workshop 2 24 november 2016 CVO Antwerpen Van harte welkom! Workshop 2 24 november 2016 CVO Antwerpen

Hoewist? Hannelore Audenaert (projectleider) *Elkaar beluisteren via https://todaysmeet.com/ATS2020_WS20161124 (raadpleegbaar tot 18/12/16). Eventuele vragen aan bod laten komen (gesteld via het Google formulier) > gn vragen (23/11), voorkeur Mahara * Info op Padlet bekijken https://padlet.com/glenn_vermeiren/ats2020 > kruisbestuiving / netwerking!! Padlet verder verkennen: http://digidactiekindeklas.blogspot.be/2016/11/padlet-maak-een-interactief-online-bord.html TIMING 09.00 > 09.25 Hannelore Audenaert (projectleider) Philip Lambrechts & Glenn Vermeiren (ATS-coaches)

Programma

WS 3 (9/12) ICT-tools & e-portfolio WS 2 Learning designs WS 3 (9/12) ICT-tools & e-portfolio WS 4 (16/12) Optimalisering – dry run – voorbereiding op onderzoek – lancering TIMING 09.25 > 09.30

Learning designs onder de loep Learning design van het traject van de workshops TIMING 09.30 > 09.45

Learning Design_voorbeelden Macro & micro Indicatoren als richtingaanwijzer INHOUD Macro- & microdesigns verkennen: impressionisme, watercyclus > kopies WERKVORM Plenum TIMING 09.45 > 10.00

Learning Design_indicatoren Informatiegeletterdheid Vragen stellen Nieuwsgierigheid beantwoorden Zoekstrategieën Betrouwbaarheid bronnen Bronvermelding en auteursrecht Informatie voorstellen Nieuwe met oude informatie verankeren tools voor informatie – auteursrecht – presenteren – mindmappen – mediawijsheid Verwoorden en accentueren van indicatoren die de krachtlijnen van de 21ste eeuwse vaardigheden beklemtonen. WERKVORM Plenum TIMING 10.00 > 10.05

Learning Design_indicatoren Zelfstandig leren Leerdoelen & -strategieën bepalen, omzetten in acties Informatie analyseren ifv het genereren van oplossingen Proces en product evalueren Bewijsstukken verzamelen Reflecteren, alternatieven bedenken en uitwerken tools voor proces- & productinformatie – evaluatie – leerkanalen Verwoorden en accentueren van indicatoren die de krachtlijnen van de 21ste eeuwse vaardigheden beklemtonen. WERKVORM Plenum TIMING 10.00 > 10.05

Learning Design_indicatoren Samenwerken en communiceren Onderbouwd argumenteren Kennnis construeren en integreren Interactie met peers Communiceren met een breed publiek Samenwerken met een breed publiek Projectwerking tools voor communicatie, brainstormen, presenteren, projectmanagement Verwoorden en accentueren van indicatoren die de krachtlijnen van de 21ste eeuwse vaardigheden beklemtonen. WERKVORM Plenum TIMING 10.05 > 10.10

Learning Design_indicatoren Creativiteit en innovatie Kennis gebruiken om ideeën te realiseren Creaties die persoonlijke overtuigingen visualiseren/publiceren Modellen en simulaties hanteren om inzicht te verwerven Trends identificeren en mogelijkheden voorspellen tools voor leerpaden, animaties, podcasts inzet van mobiele devices Verwoorden en accentueren van indicatoren die de krachtlijnen van de 21ste eeuwse vaardigheden beklemtonen. WERKVORM Plenum TIMING 10.05 > 10.10

Learning Design_evaluatie Competenties informatiegeletterdheid Competenties zelfstandig leren Competenties samenwerken en communiceren Competenties creativiteit en innovatie Instap documenten: zelfevaluatie leerling, evaluatie leraar > kopies Gevorderde documenten: 1 – 2 – 3 – 4 > kopies TIMING 10.10 > 10.30

Zelf LD ontwerpen ICT http://ats2020.be/toolbox WERKVORM Groepjes obv vakinhoud TIMING 10.30 > 12.15 (zelf je pauze bepalen)

Hartelijk dank voor je medewerking! Afsluiten met een Answergarden (?) Tot ziens op workshop 3 9 december 09.00 > 12.30u. CVO Antwerpen – lokaal A6