B3: Zien hoe media de werkelijkheid kleuren

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
GELUID BIJ VIDEOFILMS EEN ONDERWERP VAN DE TWEEDE ORDE. Door Hans Leupe Mei 2012 “de Eenhoorn” filmplatform Dapper en behulpzaam
Advertisements

Het maken van een tentoonstelling Bronnen uit de Eerste Wereldoorlog.
Video montage. © 2003Film- videoclub De Rondevenen2 Eerst iets over de verhaalopbouw.
1 minuut film Korte scenes (5 / 6 seconde)
2 lessen.
Emeg Lijst 5 Muziek. Music What? Lees de nieuwsbrief op Why? Ga opzoek naar het verdienmodel.
De Inleiding.
… on the wild side! “The Black Panthers” Class Shoe Ware.
GGD Fryslân Akke Hofstee en Abe van Reemst Leeuwarden
Voorbereidende les Praat je Plaatje
Eén van deze plaatjes is een gewone reclame, de andere is een reclame die ook nog wel eens een misleiding zou kunnen zijn. Klik op het plaatje dat volgens.
Reclame.
De gezonde school en genotmiddelen
3 terugkomende trends en hoe worden deze toegepast?
Samen een goed merk promoten
Natuurgerichte intelligentie
Montage en Nabewerking
Ik zie… Ik zie… wat jij niet ziet
Video opdracht Video maken met de smartphone
Dr. H. Gardner ‘Het gaat er uiteindelijk niet om hoe intelligent je bent, maar hoe je intelligent bent’ 1.
Film theorie les 2 Cinematografie
De apotheek de bezoeker het bedrijf de camera hetzelfde de supermarktde telefoon kosten het product het huiswerk de machine de fabriek.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Camera tips Video opdracht maken met de smarthphone B. Plaat.
Nu de nieuwe glow-in-the-dark gluffels By Daan, Dieter, Janosch & Tim.
Introductie in voorraadbeheer Bram Spliet. Waarom voorraadbeheer? Altijd inzicht in voorraad Bestellingen doen op basis van aanwezige / minimum voorraad.
 Logo ontwerp : 5u  Foto shoot : 1 dag  Video shoot : 2 dagen (clip 30sec)  Website : 2 weken  Overleggen : 6u.
EMEG-Lijst opdracht Maak een SWOT-analyse & geef daarbij advies
De werkgroep O & O (Onderzoeken en Ontwerpen) Voorheen lab.vaardigheden Jaap Teule, Hageveld Lyceum - Heemskerk.
Workshop iPads – iMovie/iPhoto/iPrompt Pro K. De Schuyteneer.
“Reclame maken voor een eigen restaurant”.
Reclame Masters | Ik en reclame!
Reclame Masters | Ik en reclame!
Reclame Masters | Ik en reclame!
FILMEN MET JE SMARTPHONE Een workshop voor schrijvend journalisten door Annelotte Verhaagen Amsterdam, 7 november
Ondernemen moet je doen
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
COMPUTERLES 1 Introductie. Inhoud ■Inleiding ■Wat is een computer? ■Waarom gebruiken we Windows?
2 Welke media kies je? Groep 3 en 4 3 Je wilt een film kijken Welke media kies je?
2 Is alles waar? Groep 5 3 Wat doe jij op internet?
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Jumbo elke dag beter Dennis Altenburg & Danny Vallinga.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
De marketing van kennis
Eén van deze plaatjes is een gewone reclame, de andere is een reclame die ook nog wel eens een misleiding zou kunnen zijn. Klik op het plaatje dat volgens.
Consumentengedrag Leren I
Product Design & Engineering
humor in reclame, werkt dat ?
Het 24 spel.
Invloed van media in het kinderblad “Donald Duck” wordt reclame gemaakt voor Limburg. Zo probeert Limburg de mensen naar hun provinvie te lokken. ga naar.
LES 11 : HET TABBLAD OVERGANGEN COPYRIGHT : RAYMOND BRIGEZ
Mariken van Himbergen HBO Challenge 3 april 2018.
Eén van deze plaatjes is een gewone reclame, de andere is een reclame die ook nog wel eens een misleiding zou kunnen zijn. Klik op het plaatje dat volgens.
volgende bladzijde terug
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
TALENTENQUIZ.
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Sluikreclame Mediabegrip week
Berichten in de media Mediaboodschappen.
HOE MAAK JE KLANTEN NIEUWSGIERIG?
Kleuren, Welke Piet hoort bij welke schoorsteen?
ONDERNEMEND LEREN LES: DE WERELDBOL.
Opdracht product-PP Maak een PowerPoint over een product naar keuzen.
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
Eens / oneens HET EERSTE IDEE IS VAAK HET BESTE IDEE
Presentatie verpakking
volgende bladzijde terug
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
Les 3 Hoe onderzoek je de samenleving?
Transcript van de presentatie:

B3: Zien hoe media de werkelijkheid kleuren

B3: Zien hoe media de werkelijkheid kleuren Een nieuwsprogramma heeft een ander format dan een amusementsprogramma. Een informatieve website heeft een andere indeling dan een spel. Informatieve reclame heeft een andere sfeer dan reclame die verkoop stimuleert.

Door te praten over de verschillen tussen media leren kinderen wat reclame is en wat niet. https://youtu.be/UEeYbJWXx5M .

https://www.youtube.com/watch?v=iYhCn0jf46U Niet alles wat je ziet klopt……………………….

kopen, kopen, kopen

Reclame om te informeren Reclame voor een goed doel

Reclamespotje

Wat zit er altijd in een reclame? het product het logo het merk de slogan

Welke trucjes worden gebruikt in reclame? - herhaling - laten zien hoe het product werkt - laten zien van kinderen of dieren - humor - laten zien van beroemdheden - gratis cadeautjes - gebruik muziek - een goed gevoel geven

Opdracht Kies een product en bedenk een merknaam. Bedenk een verhaaltje Hoe vaak noem je het product en het merk? Ontwerp ook een logo Wie gaat of gaan er acteren? Wie bedient de camera en wie het geluid? Wie doet de regie? Wie zorgen er voor de aankleding? Eindig altijd met een shot van je product en je slogan!!

Filmen met de Ipad: Houd altijd je scherm horizontaal Houd hem zo stil mogelijk Gebruik de microfoon! https://www.youtube.com/watch?v=PmFJxgIeWXQ

www.medialabcuracao.com/nascholingfo/ http://www.ontdekmedia.nl/zien-hoe-media-de-werkelijkheid-kleuren/