Verder na een fout Anne Heynen, psycholoog/docent HOVU

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Intentie veranderen door bewustzijn
Advertisements

Vaardigheden van de coach Bijeenkomst 2
Feedback geven en ontvangen
 Psitief Coachen Positief Coachen Programma
Oplossingsgericht coachen voor Studieloopbaanbegeleiding
Professioneel-kritische Instelling
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
Gedragsrepertoire Denken over je denken
Coachen Maandag 14 juni 2006.
PAD Mindfulness en Yoga
Mindfulness.
De dag van het solliciteren - introductie
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Volksuniversiteit Zwolle
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Welkom bij de derde bijeenkomst van Familie (in)zicht
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Week 2 : Ontwikkelingspsychologie, Liesbeth van Beemen:
Reguleren van motivatie: Do It Yourself! 28 oktober Deventer.
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 1 Werkcollege week 4.

Week 3  Inleiding attitude interview  Oefenen met attitude interview a.d.h.v. de practicum-vragen.
Jennifer de Vries med.hro.nl/vrije
Week 4 Docent: COMMUNICATIE. Huiswerk Opdracht 2 Hoe is het gegaan? Wat viel je op?
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Luisteren naar ouders Week 4. Programma vandaag  Theoretische uiteenzetting  Plenair oefenen in de klas  Zelfstandig oefenen.
De emotionële punctie* Conflicten in de palliatieve zorg Alex van der Male Carina de Waard Elsbeth de Vogel-Voogt Michaél Kevenaar Niek Wisse Centrale.
Omgaan met verandering Elke verandering is een vernieuwing…
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Natuurwetenschappelijk onderzoek Hoe doe je dat? Hoe leer je dat?
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’ Volksuniversiteit voorjaar e avond.
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Talent in Ontwikkeling
Creatief schrijven. Programma -Inkomopdracht: elektriciteit -Opdracht 1: jouw ideale vakantiedag -Opdracht 2: verplaats je in een ander Wat gaan we leren?
Handvatten voor coaching
Module 2 Na de diagnose: Steun vinden bij elkaar
bij de NLP-basiscursus “Je ongekende vermogens”
PE Adviesvaardigheden Vereniging voor Gereformeerd Schoolonderwijs
Creatief schrijven.
Communicatie 3e les.
Bijeenkomst startende mentoren
Storyline EMD Daphne Keller.
Bouw aan je veerkracht.
Gejanna de Haan Petra Buist Geesje Fokkens
Talent in Ontwikkeling
Cadeau’s voor het kindje
Jezus ging naar de woestijn. Hij was daar 40 dagen en 40 nachten,
LOB Waar ben je trots op?.
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
Zwart wit denken in de klas
Volksuniversiteit Zwolle
ACT CASUSCONCEPTUALISATIE
Training Netwerken Een project van: In opdracht van:
“Ontwikkelingsgericht Leidinggeven, hoe doe je dat?”
“Je ongekende vermogens nog beter leren kennen”
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Les 3: regels en afspraken met de klas
Bouwen aan succesvolle teams LSD en Casuïstiek
COACHEN MET KOEIEN +.
COACHEN MET KOEIEN +.
Zichtbaarheid Creëren
Storyline EM2X Daphne Keller.
Hoofdstuk 3 Paragraaf 2: Toerisme.
Altra en de Waag- Samenwerken
Transcript van de presentatie:

Verder na een fout Anne Heynen, psycholoog/docent HOVU Gert Roos/huisarts/docent HOVU/ kaderarts Supervisie/coaching. Disclosure: Gert Roos is coach en bestuurslid van Coaches voor Medici, grootste aanbieder van coaching voor artsen.

Programma waar ligt onze aandacht? Praktijk: hoe hanteren wij een ‘fout’? Blokje theorie over impact van fouten. Wat helpt ons weer op weg? Blokje theorie over ‘coping’ Hoe versterk je jouw veerkracht?

Korte aandachts oefening: Neem een recente werkdag, je kwam thuis en merkte dat ‘iets’ van je werkdag je nog bezig hield. Wat was dat? Hoe hield het je bezig ? (gedachtes, gevoelens, lijfelijke sensatie)? Hoe ging je ermee om/ wat deed je?

In tweetallen, beschrijf een eigen ervaring. Focus op jezelf, niet op de casus. (kort beschrijven). Beschrijf wat lastig was voor je: Wat dacht je in de periode erna? Wat voelde je? Wat deed je ?

Dreiging Fysiek Psychologisch Fight Flight Freeze Tend and befriend

Dreiging Fysiek Psychologisch Fight Flight Freeze Zelfkritiek Tend and befriend Zelfkritiek Zelfisolatie Zelfabsorptie/ Over-identificatie

In zelfde tweetallen,vervolg je verhaal: Wat hielp jou om verder te komen in je ‘verwerking’ Wat kon je zélf doen? welke rol speelden anderen? (privé/collega’s) Wat was van dit alles het belangrijkste inzicht dat je meeneemt naar een volgende keer?

Dreiging ZELFCOMPASSIE Fysiek Psychologisch Fight Flight Freeze Tend and befriend Zelfkritiek Zelfisolatie Zelfabsorptie/ Over-identificatie Self-kindness Common humanity Mindfulness

Dreiging Fysiek Psychologisch Fight Flight Freeze Tend and befriend Zelfkritiek Zelfisolatie Zelfabsorptie/ Over-identificatie Self-kindness Common humanity Mindfulness

Wat kun jij doen om met je ‘onvolkomenheid’ te leven ? Welk van de drie elementen pas je het minst toe ? Zie je daar mogelijkheden? Welke pas je al wel met succes toe ? Kun je daar nóg meer gebruik van maken? Noteer de uitkomst op je kaart ‘luister je nog wel eens naar je eigen verhaal?’