RijnlandRoute 1 november 2012 Welkom en kennismaking

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ontwikkeling Noordrand Zevenbergen
Advertisements

Horstermeerpolder.
Wijkconferentie Zuiderburen 2011 ….. Presentatie project Drachtsterweg e.o. ….. 13 april 2011.
Rijnwoude Kernberaad 2008 Koudekerk aan den Rijn Peter Bakker 30 september 2008.
Alleen de Churchillavenue lost de Leidse verkeersproblemen op ! Ir. Jaap van Meijgaarden.
Geurhinder door veehouderijen Hoge Akkers - Valkenswaard Informatieavond 21 maart 2012 Fred Stouthart.
Presentatie Vroonermeerbos
Falkirk Wiel De volgende presentatie toont een sas van een heel nieuw type. In Schotland, 2 bevaarbare kanalen die de trechtermondingen van de Forth en.
Problematiek A20 / A13 Ontwerp Groep 23, Afdeling CiTG.
Horizontaal en Verticaal alignement
Hsl Spreekbeurt justin.
Informatieavond N622 en aansluiting N622/A50 Definitief Ontwerp en fasering Uitvoering 8 april 2013.
In de Atlas der Buurtwegen van Belsele van 2 april 1845 wordt voetweg nr.36 als volgt omschreven: Richting:Sentier de Belcele à Waesmunster par le hameau.
In de Atlas der Buurtwegen van Belsele van 2 april 1845 wordt voetweg nr. 54 als volgt omschreven: Richting: Sentier de Belcele à Sinay (van Koutermolenstraat.
In de Atlas der Buurtwegen van Belsele van 2 april 1845 wordt voetweg nr. 43 als volgt omschreven: Richting:Sentier du chemin dit: Leegebockstraet à celui.
In de Atlas der Buurtwegen van Belsele van 2 april 1845 wordt voetweg nr. 45 als volgt omschreven: Richting:Sentier du chemin dit: Gendstraet à celui.
In de Atlas der Buurtwegen van Belsele van 2 april 1845 wordt voetweg nr.41 als volgt omschreven: Richting:Sentier du chemin particulier dit Varebeekdreef.
In de Atlas der Buurtwegen van Belsele van 2 april 1845 wordt voetweg nr. 42 als volgt omschreven: Richting:Sentier du chemin dit Hoogebockstraet à celui.
Financiële ontwikkelingen bodemsanering
Van F15 naar edelhert. Het succes van rood voor groen Seminar Verdienmogelijkheden 10 mei 2012.
Varianten-studie dubbele overweg
SPOORPROJECTEN IN DE HAVEN VAN GENT SeaRail – 23 mei 2008
Welkom Dinsdag 9 februari 2010 Toelichting op de bouw van de parkeergarage aan de van Schaeck Mathon Singel.
Nijmegen - Kleve Decision time! Martijn Post – 5 december 2013.
PROGRAMMA VERNIEUWING P&C CYCLUS 8 FEBRUARI 2012 Korte intro (wethouder Kolff) Wat is de huidige situatie en wat is wettelijk verplicht (hoofd financiën)
Amersfoort, 18 februari 2010 Verkiezingen Amersfoort 2010 VAB-eetcafé Amersfoort Ambitieus: STEMWIJZER.
Stimuleringskader Groen-Blauwe diensten Stika Kempenland 16 April 2014
Het Stromenland eridiaan College. Het Stromenland eridiaan College CLUSTER : Lomans - Leusden Het Stromenland - Amersfoort.
Informatieavond 30 juni 2010 Programma Opening door burgemeester Jeroen Staatsen Stand van Zaken door Wethouder Freddy Blommers PAUZE Vragen uit de zaal.
Knip Hogeweg Informatiebijeenkomst 22 januari 2015
Vernieuwing Leidseplein Voorstel verplaatsing tramhaltes
"Hoogwaardig fietsnetwerk Twente" Hoofdonderzoek
Presentatie van Roos & Isis
Planstudie knooppunt Hoevelaken G eluidsmaatregelen gemeente Nijkerk B.H. Willighagen, 10 januari 2012.
Aanpak N629: één project, twee delen
Rondrit van GOL naar Beter Drunen West. Overzichtskaart rondrit start.
INHOUD 1. Ons idee 1.1 Waar kan het worden toegepast? 1.2 Hoe werkt het? 1.3 Welke materialen worden er gebruikt? 2.Berekeningen 2.1 Hoeveel kost het?
Procedure en planning Rijkswaterstaat Waar staan we nu? 1.Startnotitie 2008/ zienswijze ingediend Richtlijnen MER Trajectnota / MER. Aug 2011/ zienswijze.
Clearinghuis Regresschades Event 24 november 2015 De kracht van vertrouwen.
Presentatie over conceptontwikkelingsprogramma stedelijke vernieuwing toelichting op eerste stap in aanvraagprocedure voor Investeringsbudget.
Parkhaven, wonen waar de stad tot rust komt…..? Een zesbaans weg, auto’s & 1800 bussen per dag!
CULTUURKAART SCHOOLJAAR Walter Groenen, directeur CJP BIJEENKOMST CULTUURKAART Dinsdag 20 november
Volle Kracht Vooruit Stand van zaken Passend onderwijs – inhoud – tijdpad - financiën.
Verkeersontwikkelingen - Noordoostcorridor - Structuurvisie RO - voorkeursalternatief.
Welkom Informatiebijeenkomst RijnGouwelijn Lammenschansweg Gemeente Leiden.
Aansluiting A9 Heiloo De Nieuwe Strandwal Informatieavond de Cultuurkoepel Heiloo Adrie van Hoekelen, projectmanager 30 november 2015.
klankbordgroepbijeenkomst1 Welkom leden van klankbordgroep Bergerhoflocatie.
ROTTERDAMSEBAAN Nu tot 2020 [datum][naam presentator]
Convenant ‘Extra investeringen Langdurige Zorg ’ Peter Kruithof directie Langdurige Zorg.
Veller II Presentatie inspraakplan 25 juni Ligging plangebied BARNEVELD A-30 Veller De Burgt spoorlijn.
Lopende bestemmingsplanprocedures Raadsinfoavond 20 januari 2015.
taking care of energy and the environment
Westerschans Informatiebijeenkomst 6 juni 2017
Bewonersavond Omkering N65 - Spoor
Scholingsvouchers voor werkzoekenden
Presentatie informatiebijeenkomst PHS Meteren-Boxtel
Horstermeerpolder.
seminar kleine windturbines
Vervangen stalen gasleidingen
Bewonersbijeenkomst Roode Beek tracé
IKC Doetinchem Noord en Overstegen
Kansen voor Jongeren in een Kwetsbare positie, RMC regio Utrecht
De toekomst van internationalisering: een afstemming tussen visies
Convenant Stedelijke ontwikkeling.
Plattelandsontwikkelingsprogramma
Voorbereiding locatie FrieslandCampina Bedum op toekomstige uitbreiding 19 april 2018.
Vervangen stalen gasleidingen
Over de lijn Zuid-Holland
Biedboek Utrechtse Middenhuur
Programma uur Welkom en opening
Transcript van de presentatie:

RijnlandRoute 1 november 2012 Welkom en kennismaking Kort programma: 1 uur voor presentatie discussie 1.5 uur rondrit >mogelijkheid tot vragen 16.30: terug in Leiden > besloten commissievergadering

Boortunnel in Voorschoten Boortunnel tussen A4 en de spoorlijn Ingang op 240 meter oostelijk van de Vliet Uitgang op 240 meter westelijk van de spoorlijn Twee tunnelbuizen, voor elke richting één Totale tunnellengte 2.280 meter

Voordelen boortunnel Functies in Voorschoten blijven behouden Sportvelden, volkstuinen, golfbaan Bestaande verbindingen blijven intact Woningen kunnen blijven staan Hofweg, Leidseweg, Vlietweg Bedrijven op het tracé kunnen blijven (be)staan Maaiveld blijft ongerept Beproefde techniek van boren

Tracé geoptimaliseerd

Langsdoorsnede Dichte toerit aan westzijde wordt iets langer door aansluiting op -1 niveau; bak blijft langer laag waardoor dichte bak langer doorloopt om aan maaiveled aan te sluiten Open toerit aan westzijde wordt korter door aansluiting op -1 niveau

Financiën Kruising onder spoor en Vliet vragen reeds hoge investeringen op deel Voorschoten Meerkosten boortunnel boven beschikbaar budget: € 13 miljoen € 9 miljoen voor gemeente Voorschoten Restant voor rekening provincie

Beproefde boortechniek Nederland kent reeds negen boortunnels 2de Heinenoordtunnel Westerscheldetunnel Groene Harttunnel Botlekspoortunnel Sophiaspoortunnel Statenwegtracé Noord-zuidlijn Tunnel Pannerdensch Kanaal Hubertustunnel