1. Kan je objectief kijken?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Eens Ja Klopt Oneens Nee Klopt niet. Ik kijk naar de voice of Holland.
Advertisements

foto's door Casper görannsson
Probleemformulering De kaas is op divergeren analyse convergeren boek
In de leerlingenraad zitten 6 kinderen(bij ons)
We horen altijd “de regels" van de vrouwelijke kant. Nu horen we de regels van de mannelijke kant. En alles is regel nummer 1.
Medmec 1 Herfst Les 5.
Film cameraman.
Proeven doen natuurkunde.
De omtrek van een cirkel
BRIDGET JONES The edge of reason Kijk een film (dvd/bluray) met het commentaar van de regisseur en ga opzoek naar de succesfactor.
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
Ga naar Diavoorstelling bovenaan het scherm.
ANW Module 2 Leven Door Gabriella, Melanie, Elise en Fabienne van v4.
Rouw & Verlies Les 3.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
Wat doe je hier? Je gelooft al in Jezus, maar je wilt gewoon lekker ‘Opwekking’ zingen Je bent hiervoor uitgenodigd en zo sociaal dat je geen ‘nee’ durft.
Het schrijven van een verhaal
Belangrijke tips voor een spreekbeurt
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
ono počínatzahrátkošile (het inspeelshirt)
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
Nu is het plan om een map op een van de 2 computers te plaatsen en die te simpel te delen naar die andere computer ook wel SFS (Simple File Sharing) genoemd.
Flip de Proef Hoofdstuk 4 maar dan anders…. Wat is dat? Hoofdstuk 4 gaat over handig tellen. Dat gaan we proberen 's op een andere manier te doen. Ik.
Onderzoeksvaardigheden 3
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Rotterdam, 00 januari 2007 Kijken naar kinderen Bijeenkomst 3 kwartaal 3.
Waarom? Je hebt ontdekt wat je interesses zijn. Behalve dat het van belang is dat je doet wat je leuk vindt, is het ook belangrijk om te doen waar.
RET Verdieping bij hoofdstuk 11 Handboek voor leraren RET Een goede leraar worden.
Lezen: betoog. Spoorboekje 1)Begrippen/theorie 2)Betoog lezen en beoordelen 3)Bespreken Wat gaan we leren? -Je kunt vertellen wat het tekstdoel van een.
Het houten huis. Door: Emma Flinsenberg Ilse Strijbosch Julie Leeuwis Annemieke Thijsene Michelle Pelzer.
8 Samengestelde Redeneringen identificeren
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Het schrijven van een verhaal
De week van de teek Mediabegrip week
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Leer weer jezelf te zijn
Kan je zien of iemand holebi is?
Moleculen Mo eculen Les 5 Zoek het uit! deel 1.
Hand-Out.
IJsster maken.
4 Richtlijnen ter inspiratie
3. Dus geen van beide heeft gelijk?
Aandacht Experiment ‘Bourdon-Vos’
Rineke Dijkstra, strandportretten (1992 – 1994)
Negatief doublet.
1. Wanneer is een theorie wetenschappelijk?
Lotgenoten Bijeenkomst 2.
Dagje naar het strand? Ga eerst even naar de kapper.
3. Dus zonder probleem, heb je geen ideeën?
Tips voor autorijdende dames
Moleculen Mo eculen Les 1 Alle kleuren van de regenboog.
1. Bestaan er slechte uitvindingen?
Het postkantoor van windows
We horen altijd “de regels" van de vrouwelijke kant
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
3L week 16: ‘Wij kijken naar de natuur op tv’ © JL
1. Kan je alleen aan wetenschap doen of heb je anderen nodig?
Want dat maakt het wachten leuker.
Wetenschapsbeursproject
SEL Les 1: kennismaking.
Semantisatieverhaal: Het is nu maart, en na maart komt april hè
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
1. Wanneer is een theorie wetenschappelijk?
Raden, regels en redeneren Groep 7 en 8
voorbeeld volgende bladzijde terug
Iedereen in de dramadriehoek
Quiz ‘Ik ben van mij!’.
Transcript van de presentatie:

1. Kan je objectief kijken? 4. Nee, want je achtergrond speelt altijd een rol. 8. Wat bedoel je daarmee? 2. Als onderzoeker moet je objectief kijken. 3. Maar kan dat wel echt 100%? 5. Je moet zo objectief mogelijk kijken! 6. Maar wanneer je iets ontdekt, heb je eerst een subjectief idee en daarna pas ga je objectief kijken. 7. Objectiviteit vind je in het meten. 9. Door het meten kijk je objectief. 10. Maar verschillende mensen met verschillende instrumenten gaan anders meten, bv. met een andere nauwkeurigheid. 11. Het is toch objectief dat ik tot 1cm kan meten. Mijn instrument kan niet beter. Wel?

1. Kan je onderzoek doen zonder experiment? 11. Misschien is er vroeger al een experiment geweest waarop die persoon zich gebaseerd heeft voor de afleiding… 3. Waarom niet? 5. Is iedereen het daarmee eens? 7. Wat bedoel je met theoretisch onderzoek? 14. Ben je daar zeker van? 2. Ja... maar dat is geen echt onderzoek. 6. Theoretisch onderzoek kan toch ook. 8. Bv. een afleiding uit de optica. Wie dat bedacht heeft, heeft ook onderzoek gedaan, onderzoek naar de wet zelf. 4. Omdat je niet kan testen of het klopt. 9. Maar heb je het experiment niet nodig om te kunnen zeggen dat die wet wel klopt? 10. Volgens mij hoeft dat niet om te kunnen zeggen dat die persoon onderzoek gedaan heeft. 13. Maar om te kunnen zeggen dat je echt iets nieuws ontdekt hebt in de natuur, moet je toch een experiment hebben. 12. Maar als je observaties gebruikt van anderen zonder zelf experimenten uit te voeren, dan doe je toch aan theoretisch onderzoek, niet?