Inleidende Module Waarom Web 2

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

Hoe ga je om met LinkedIn?
TagCloud Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Welkom bij de workshop social media. Wie is de ? Marketing, communicatie, pr on- en offline. •Strategie en advies. •Uitvoeren middelen, persberichten.
Hoe maak ik een goed online cv?
Social media gebruiken om een baan te vinden
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Anders Denken = Anders Doen! VERNIEUWEND ONDERNEMEN EN NETWERKEN “New roads towards the Labour Market: web based employment services of the JobCreator”
LinkedIn, KennisCafe en Twitter Rens de Graaff. Inhoud LinkedIn  Algemene Info  Demo Video  Print Screen  Voordelen binnen de IC KennisCafe  Algemene.
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Internettoepassingen waarmee we niet (zo) bekend zijn
Talenten ‘vinden & binden’
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
FINACE :: THINK, BUILD, OPERATE. Recruiting Center Werving en Selectie – Recruitment - Sourcing.
Wouter Mennen & Paul van Ulft
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Communicatie en Digitale media, Hogeschool Rotterdam.
Het nieuwe solliciteren:
Kennismanagement & Sociale media
Social Media – Topic 1 Originalosboys. Wat is Social Media Verzamelbegrip Het ontstaan van Social Media Invloeden van Social Media.
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
Een nieuwe arbeidsmarkt Social media Marcel Burger van Burger Support.
Training voorbeeld voor
WAI-NOT Internet voor mensen met een mentale beperking
UVW LinkedIn Presentatie
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
“Google+ en Linkedin” Doeworkshop voor arbeidsconsulenten Sara, communicatieverantwoordelijke Sophie, arbeidsbemiddelaar.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
1BaSWb-Eline Beernaert.  “Sociale media is een verzamelnaam voor online platforms waar door interactie en dialoog tussen gebruikers de inhoud wordt vormgegeven.”
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Sterk door je netwerk zet jezelf op de kaart!. Even voorstellen 21 mei 2016 in TilburgTRIVALENT LOOPBAANEVENT 2 mens & werk.
Het is een noodzaak voor het bedrijfsleven om online aanwezig te zijn Maar veel kleine bedrijven zijn terughoudend om dit te doen, als gevolg van de tijd.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
1. Stap 1 Samenstellen portfolio 2. Stap 2 Samenstellen netwerk 3. Stap 3 Social Media selecteren 4. Stap 4 Aanmaken profielen 5. Stap 5 Optimaliseren.
Monitoring Beluisteren van sociale media. Dagelijks verschijnen er ruim 5 miljard berichten in alle media. Dat kost je 250 miljoen uur per dag om door.
Samenkracht80+ Hoe kunnen de oudste generaties meedoen en van betekenis zijn in de gemeenschap? Dit project werd gefinancierd met de steun van de Europese.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Leerlingen en social media
Operationeel plan DIMAGINI
Module 3 Het leven gaat door …
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Introductie social media
Sociale media inzetten
Social Media & Sport Deel I
Oud klantenbestand Weinig nieuwe klanten
Welkom Dames!.
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Solliciteren met Social Media
Twitter • LinkedIn • Facebook
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Dienstverlening Krikke Consult
Social media voor statenleden/politici
Sneak Preview voor CV&V Yvonne de Boer
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Hoe omarmen Nederlandse non-profit organisaties informatietechnologie?
Marketing in sociale media
Transcript van de presentatie:

Inleidende Module Waarom Web 2 Inleidende Module Waarom Web 2.0 en Sociale Media gebruiken op zoek naar werk?

Disclaimer Dit project werd gefinancierd met de steun van de Europese Commissie. De verantwoordelijkheid voor deze publicatie (mededeling) ligt uitsluitend bij de auteur. Dit project werd gefinancierd met de steun van de Europese Commissie. De verantwoordelijkheid voor deze publicatie (mededeling) ligt uitsluitend bij de auteur; De Commissie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het gebruik van de informatie die erin is vervat. de Commissie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het gebruik van de informatie die erin is vervat.

module plan Leerdoelen en resultaten

Waarom web 2.0 gebruiken ….om een baan te vinden Leerdoelen Sociale media en andere web 2.0 technologieën leren kennen en gebruiken en de mogelijkheden verkennen om ze te gebruiken bij het zoeken naar werk en voor loopbaanontwikkeling Na het bestuderen van deze module zullen deelnemers: Onderscheid kunnen maken tussen de verschillende sociale media en een inzicht hebben in de doelgroepen, toepassingen en etiquette ervan Het gebruik, de impact en het bereik van sociale media verkend hebben als hulpmiddel bij het zoeken naar een baan Het belang van sociale media waarderen en het potentieel ervan inzien

Wat zijn socialE media … …& “web 2.0”

Web 2.0 web 2.0 het web als een sollicitatie platform Communities, groepen en sociale verbondenheid Web 2.0: -Laat mensen samenwerken en online informatie delen -Gebruikers ontwikkelen inhoud -Gebruikers nemen deel -Sociale media -Massale deelname online zijn vs online gaan Als je actief bent op het web (lezen, schrijven en communiceren) digitale zelf expressie web 2.0 graphic adapted from image by East Los Angeles College, cited at www.open.edu/openlearnworks, accessed 10/02/15

social media OM EEN BAAN TE VINDEN EN een LOOPBAAN te ONTWIKKELen

Gebruik van Sociale media op de arbeidsmarkt Gebruik door werkzoekenden Gebruik door werkgevers

Gebruik van Sociale Media op de arbeidsmarkt 94% van de recruiters gebruikt sociale media voor werving of is van plan dat te doen dit percentage is de laatste 6 jaar gestegen 59% van de recruiters schatten de kwaliteit van kandidaten die met SM geworven worden hoog in 39% van de werkgevers gebruikt sociale media voor werving werkgevers die sociale media gebruiken voor werving constateren een verhoging van 49% van de kwaliteit in vergelijking met degenen die geworven werden via traditionele kanalen. Zal deze ontwikkeling zich doorzetten? …

Gebruik van Social Media op de arbeidsmarkt 89% van alle recruiters gebruikt LinkedIn 26% gebruikt Facebook 15% gebruikt Twitter… 15% Werving via sociale media is steeds succesvoller, sinds 2013 is de stijging 15% de meeste recruiters zoeken sollicianten op LinkedIn of Google laten we als inleiding eens kijken naar de belangrijkste sociale media waarop werkzoekenden actief zijn …

Een inleiding tot LinkedIn

Laten we een kijkje nemen…

Publiek & gebruik meer dan 280m gebruikers meer dan 5.7bn beroepsgerichte zoekopdrachten 89% van de recruiters zegt te werven via LinkedIn 94% van de recruiters is actief op LinkedIn… slechts 36% van de werkzoekenden is hier actief

Gebruik & etiquette dit is de sociale media locatie voor uw professionele online aanwezigheid Hier kan u uw professionele identiteit etaleren- wat maakt u tot de beste in wat u doet breid uw netwerk uit voeg iedereen toe die u persoonlijk hebt ontmoet vraag om contacten: recruiters zullen niet weigeren laat u door uw contacten introduceren bij nieuwe contacten

Gebruik & etiquette heeft meer dan 2.1m groepen Bijvoorbeeld over Leiderschap; Management; Verkoop; Opleiding; Talent Management; Industrie, Professional & Accreditatie-organisaties word lid van Groepen die relevant voor u zijn zoek naar banen & bedrijven die mensen aanwerven & volg hen vraag aanbevelingen & ondersteuning aan degenen met wie u gewerkt hebt plaats berichten – zo wordt u opgemerkt berichten moeten professioneel zijn en over uw werk gaan zorg dat uw netwerk aan u denkt Voor meer informatie: kijk naar de module over LinkedIn voor het zoeken naar een baan

een korte introductie in Twitter

Laten we een kijkje nemen……

Laten we een kijkje nemen…

Even kijken

Publiek & gebruik Meer dan 218m gebruikers 55% van de recruiters is actief op Twitter 40% van de werkzoekenden is actief Marketing afdelingen gebruikenTwitter Iets vriendelijks over een bedrijf zeggen kan een goede manier zijn om er binnen te komen

Gebruik & etiquette Informeler dan LinkedIn Maar altijd zakelijk en correct Gebruik uw LinkedIn profielfoto – professioneel/consistentie Wees beknopt 160 karakters voor je biografie; 143 voor een Tweet; geen volzinnen! Tweet dagelijks als uw doelgroepen actief zijn: Over interessante onderwerpen relevant voor uw volgers/doelgroepen geen schreeuwerige reclame! Volg interessante bedrijven en selecteer dinformatie om te re-Tweeten Voor meer informatie, zie de MODULE TWITTER voor HET VINDEN EEN BAAN

Een korte inleiding tot Facebook

Laten we een kijkje nemen …

Laten we een kijkje nemen …

Laten we een kijkje nemen…

Laten we een kijkje nemen …

Laten we een kijkje nemen …

Publiek & gebruik meer dan 1 miljard gebruikers! 65% van de recruiters is actief op Facebook 83% van de werkzoekenden is hier actief 26% van de bedrijven zegt Facebook te gebruiken om vacatures te vervullen

Gebruik & etiquette Dit is de sociale media plek voor uw persoonlijke online aanwezigheid Mensen worden geliket en vinden dan soms banen , … vaak zijn dat niet geregistreerde banen! Een plaats om uw persoonlijkheid te laten zien en uzelf te zijn…en ook wat plezier te maken Zet ten minste een keer per week iets op uw prikbord Is een potentiële ‘kraamkamer’ voor contacten in LinkedIn Voor meer informatie, zie de MODULE FACEBOOK voor HET VINDEN VAN EEN BAAN

Meer web 2.0 tools voor het vinden van een baan

Google+ Niet een van de belangrijkste sociale media voor carrière/werk zoeken Slechts 18% van de recruiters zegt actief te zijn op Google+ Google zelf zegt dat cirkels belangrijk zijn voor carrière, baan en persoonlijke netwerken “cirkels” kan u gebruiken om persoonlijke/professionele contacten gescheiden te houden Voor meer informatie zie de MODULE over Skype, Google Hangouts en Google+

Laten we een kijkje nemen …

een korte inleiding tot Skype

Laten we een kijkje nemen

Laten we een kijkje nemen

Publiek & gebruik Voor gesprekken, videogesprekken & berichten Zowel sociaal als zakelijk Is toegankelijk via “al je apparaten” Is gratis Skype-Skype via wifi Voorbeelden voor gebruik bij het zoeken naar werk werkgever : voorselectie /interviews Opleiders: oefenen van sollicitatiegesprekken Voor meer informatie zie de MODULE skype, Google Hangouts en Google+ MODULE

round up what follows Volgende stappen

Om af te ronden… Vandaag hebben we verkend: Wat Web 2.0 is Waarom web 2.0 te gebruiken voor het vinden van een baan Wat het potentieel is van web 2.0 zoals LinkedIn Twitter Facebook Google+ Skype

Dank u! web 2.0 Communities, groepen en sociale verbondenheid het web als een sollicitatie platform Communities, groepen en sociale verbondenheid online zijn vs online gaan Als je actief bent op het web (lezen, schrijven en communiceren) digitale zelf expressie web 2.0 graphic adapted from image by East Los Angeles College, cited at www.open.edu/openlearnworks, accessed 10/02/15