ACTIEPLAN (wie en wanneer)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Uitbesteden van ICT diensten? Bezint eer U begint!
Advertisements

Themadag & NRK BioBased Erik de Ruijter 1 december 2011.
Fontys Centrum voor Ondernemerschap maart 2013
Implementatie van de UNCO-MOB
Aanpak voor een top team
HOGESCHOLEN IN DIALOOG Dag van de kennisuitwisseling 19 januari 2010
VISIE “Techniekmuseum HEIM is een interactief belevings- en ontmoetingscentrum waarin techniek, geschiedenis en wetenschap zijn gekoppeld aan vernieuwende.
Conditietest als basis voor samenwerking. De conditietest is een hulpmiddel voor vrijwilligersgroepen om: de huidige kwaliteit van de groep te meten en.
Marketing Opportunities. Nieuwe Positionering/Merkmissie Living Technology.
Integraal Gezondheids Management in het MKB Kansen en Weerstanden Horeca Gouda
Gedragscodes en het belang van waarden voor een goed bestuur
Monitoring en Benchmarking Maarten Zemann & Arie Uyttenbroek 1 april 2009.
Organisatie-ethiek Wat is het ? Wat heb je er aan ?
Ledenvergadering Btg GDW Beleidsplan ‘Van verbinding naar versterking!’ 1.
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen Ed OGO Hoe leer je ontwerpen? –doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: –modelleren: probleem terugbrengen.
MVO en public relations
Uitbouwen van samenwerking: processen en acties
Lokale acties en campagnes alcohol en drugs Werkgroep lokale acties en campagnes.
Jongeren Preventie Team
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Transdisciplinaire projecten
Zonnekeur Installateur Solar days 2014, Wageningen Gerard van Amerongen Stichting DEPK 1.
Welkom Workshop: Vereniging van de Toekomst Programma: -Voorstellen -Introductie Huis voor de Sport Limburg -Vereniging van de Toekomst.
Teamwerk. Heldere doelstellingen Teamwerk Heldere doelstellingen Initiatief tonen.
Vereniging van Apothekersassistenten in het ziekenhuis
De start * 2010 * Initiatief: NIGZ (CBO),NHG, LHV, Pharos, AMC, NIVEL, Stichting Lezen & Schrijven *Intentieverklaring ondertekend door 30 organisaties.
VISITATIERAPPORT WOONGOED ZEEUWS-VLAANDEREN. WAAROM VISITATIE? VISITATIE IS EEN VERANTWOORDINGSINSTRUMENT OVER DE PRESTATIES VAN WONINGCORPORATIES. EEN.
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
Met Stakeholders Gedeelde Visie
Verkenning Strategische personeelsplanning voor [uw organisatie]
september 2009 Aanbevelingen van Compliance professionals
Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns
Pilot leerwinst en toegevoegde waarde in het voortgezet onderwijs
Samenwerking met organisaties: troeven en valkuilen
Duurzame ontwikkeling & kwaliteitszorg binnen de HAN
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
Waarden & organisatiecultuur
Duurzaam voor Charlie 2015 Duurzaamheid verankeren in onze bedrijfs DNA/cultuur.
De ontwikkeling van een zorgpad Valpreventie
Landelijk beleidskader OTO. OTO Opleiden Trainen Oefenen Ter voorbereiding op een ramp of crises.
Naar een regionale aanpak taal en rekenen Mei 2010 Voorstel aan bestaand samenwerkingsverband Profijt om tot afstemming met betrekking tot taal en rekenen.
Welke veranderprocessen spelen nu binnen de LVNL of komen eraan?
Tijs van Ruiten, directeur. Nationaal Onderwijsmuseum. Grootste collectie ter wereld; bezoekers in museum; bezoekers buiten museum;. Sterk.
Niels Bosman Naam:Bosman Voornamen:Cornelis, Niels Geboortedatum:27 oktober 1980 Geboorteplaats:Emmen Postcode en Woonplaats:9718cm Groningen Adres:Westersingel.
Beeldvorming Vlaanderen EWI-Focus, 12 oktober 2010 Tom De Smedt, afdeling Communicatie (DAR)
Welkom op de netwerkbijeenkomst crisiscommunicatie Dagvoorzitter: Peter van der Maat WIFI: bezoeker WACHTWOORD: 1000 #VGN.
Jenneke van Veen, voorzitter van het Verbeterprogramma Palliatieve Zorg.
Claire van Emmerik. Hoe zet je een stad op de kaart door middel van citymarketing? Deel 1  Het gebruik van citymarketing Deel 2  Dordrecht: Het citymarketingbeleid.
Strategische Sportvisie Heeze-Leende Bijeenkomst woensdag 23 november 2011.
Duurzaam ondernemen Ethiek Bijeenkomst 2.. Duurzaam ondernemen Programma Theorie Ethiek Opdrachten reader maken.
Kenmerken van de vrijgevestigde praktijken die bij PsyDirect zijn aangesloten: Lokaal verankerd Laagdrempelig Snel (korte wachttijd) Klantvriendelijk Persoonlijk.
Arbeidsmarktonderzoek gehandicaptenzorg
Collectieve transitie en veerkracht
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Op weg naar SNP 2.0! Hendrik R. Oosterveld,
Actie plan zorgzame samenleving
Een herziene, bestuurlijke visie op passend onderwijs en Plein 013
Bedrijfseconomie, Ondernemerschap en Financiële Zelfredzaamheid
Gemeenteraadsverkiezingen
Waarde(n)vol werk in uitvoering
ONDERWIJS EN ARBEIDSMARKT
Hier is het OOP! Zeggen wat je wilt!.
De kracht van de Fietsersbond
Duurzaam ondernemen.
Startmoment Duaal leren Provinciehuis Boeverbos
Wij zijn ‘One PPG’ Ons doel We protect and beautify the world
Start to Buurtsport David Nassen - directeur ISB
Tel mee met Taal: Meer samenwerken voor minder laaggeletterdheid
Rol van de NVZF rondom het thema: stimuleren van beweeggedrag in ziekenhuizen Nederlandse Vereniging voor Ziekenhuis Fysiotherapie Maart 2018.
Sanne van Beek en Willisa Kragt
Transcript van de presentatie:

ACTIEPLAN (wie en wanneer) OBJECTIVE 2016-2020 Leden van de NVD staan bekend als kwaliteitsdierentuinen door te inspireren tot liefde en respect voor de natuur GOALS STRATEGIES DASHBOARD ACTIEPLAN (wie en wanneer) staan bekend als kwaliteitsdierentuinen 50% van onze bezoekers herkent onze objective 5% (1 mio) van de Nederlanders kent het kwaliteit stempel van NVD dierentuin 40% van de externe professionals (journalisten, dierenwelzijn, ethiek, regelgeving/politici & wetenschap) erkent het verschil inspireren tot liefde voor de natuur: 30 % bezoekers geeft aan natuur actiever te ondersteunen 50% bezoekers gaan met meer liefde voor de natuur naar buiten Financiële Goals: Ledenbijdrage / contributie 100% van de leden vindt contributie meer dan waard Het NVD “merk” is geladen en wordt gecommuniceerd door een doelgroep gerichte benadering Alle leden integreren NVD promotie in hun promotie aanpak eind 2016 50% bezoekers herkent objective NVD 5% van de NL bevolking herkent onze NVD objective 40% van externe professionals erkent het verschil Positionering NVD merk is bepaald door het opstellen van een merkhandboek Leden informeren bezoekers over het merk NVD door een branche campagne NVD richt zich op de externe stakeholders door het opzetten van een lobby werkgroep Uniforme communicatie door het ontwikkelen van een toolkit Inspireren tot duurzaam handelen door action leader te zijn op duurzame bedrijfsvoering. 30% van de bezoekers herkent onze duurzame boodschap van de dierentuinen en waardeert deze. 20% heeft de intentie om actie te ondernemen De dierentuinen scoren in de top 10 bij een test op duurzame bedrijfsvoering door een bekend, extern verificatiesysteem. Iedere dierentuin heeft een duidelijke, aansprekende duurzaamheidsboodschap door deze op te nemen in het algemene beleid Iedere dierentuin stimuleert de verspreiding van duurzaamheid door een netwerk van partners te ontwikkelen Duurzame bedrijfsvoering is verankerd in de organisatie door dit item op te nemen in de (jaar)plannen Een heldere belofte voor onze bezoekers betreffend duurzame bedrijfsvoering door een keuze te maken voor een (of meerdere) goed extern meetinstrument. Koploper op gebied van dier management door gebruik te maken van nieuwe inzichten en ontwikkelingen 4 publicaties wetensch. en /of populair Alle leden voldoen aan NVD dier management / morele en ethische normen door beslissingsondersteunend model in te zetten Afweging altijd toetsen bij NVD collega’s Bijdrage leveren aan soortbehoud door te investeren in duurzame diercollecties De leden zijn (op gebied dierenwelzijn) NVD waardig door een kwalitatief hoogwaardig visitatiesysteem Op de hoogte zijn van de nieuwste inzichten door goed geschoold personeel Een op de diverse stakeholders gerichte uitleg van ons collectie beleid door een gezamenlijke ethisch standpunt Onze toegevoegde waarde onderbouwen door toegepast wetenschappelijk onderzoek naar dierenwelzijn en mentaliteitsverandering bij bezoekers 2 x dierenwelzijnsonderzoek 1 x mentaliteitsonderzoek 100% van de leden kan mentaliteitsverandering aantonen in cijfers 100% van de leden weet door onderzoek hoe mentaliteit wordt beïnvloed Eind 2018: shortlist knelpunten op gebied dierenwelzijn Bredere wetenschappelijke onderbouwing door het NWWO uit te breiden met gedragswetenschappers Samenwerking met uni’s door studenten in te zetten voor door ons gevraagd onderzoek Het verder professionaliseren van het NVD visitatiesysteem als middel om knelpunten voor wetenschappelijk onderzoek te inventariseren Samenwerking opzetten met Marketing/PR en educatiegroep op gebied van mentaliteitsverandering en met Curatoren op gebied op gebied van welzijn # Symposia over wetenschappelijk onderzoek door middels van uitwisselen van informatie