Evaluatie 11 scholingsessies: 358 deelnemers (scholen, GGD’en, cateraar samen met school) Evaluatie Brigade: intervisiedag Evaluatie deelnemers: enquête.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
BKK Conferentie Kinderopvang werkt! Implementatie pedagogisch kader
Advertisements

Lessenserie gericht op gezonde leefstijl. Gezonde leefstijl DOiT programma DOiT op school Ouders en DOiT Inhoud presentatie.
Lessenserie gericht op gezonde leefstijl
De uitkomsten van de enquête op hoofdlijnen. -Geslaagde pilot uitgevoerd weken van de gastlessen -Optimaliseren van voorbereiding leerlingen op school.
Psycho-educaties voor kinderen met ASS Handleiding voor jezelf Ik ben speciaal Navigeren in de sociale wereld.
GOMARUS COLLEGE ASSEN. 2 DE DEELNAME  We wilden vanuit de oude situatie als school een nieuwe start maken t.a.v. ons kantine aanbod en beleid. We hebben.
<Naam spreker en school/ gemeente
Datum Naam school Naam presentator Organisatie presentator
Gezonde School Conferentie MBO Vitaal voor leren en werken 7 april
3600 feedback kwaliteit BPV Kwaliteitsspiegel
Pantar Amsterdam E-learning Maaike Verburgh – teamleider/docent
Workshop Kennisdelen Wilma Kossen 16 januari 2014.
Datum Naam school Naam presentator
Communitybijeenkomst 21 april 2009 Kies Kleur in Groen.
ICT-er als coach. Stelling "De rol van ICT-coördinator bestaat uit het plannen en begeleiden van een veranderingsproces dat onderwijzend personeel (en.
Schoolmodellen LOB Frans van Hoek, 20 juni 2014.
Workshop Fondsen werven
Schoolmodellen LOB Marieke Baijens 29 september 2014.
UNIE NOORD NOORDRAND COLLEGE ROTTERDAM. 2 DE DEELNAME  Wij zijn een school die al langer bezig is met een gezondere leefstijl. Wij zijn begonnen met.
Workshop ‘visieversneller’
Knowledge broker netwerk CVA vanaf 2016 regionale netwerken
Adviesrecht in de praktijk. Caroline van den Berg, trainer BOinK.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Improving Mental Health by Sharing Knowledge Themacertificaat Welbevinden en Sociale Veiligheid Marjolein Keij, Jeroen Lammers 21 oktober, 2015.
Workshop Meten – 2 Training voor de kennisbasistoets rekenen-wiskunde Onderdeel Meten, deel2: samengestelde grootheden en varia.
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
BBM workshop Educatie & Jeugdbeleid 20 april 2015 Tilburg.
Terugblikken en vooruit kijken Irene van Bokhoven & Nienke Foolen invoerteam Richtlijnen jeugdhulp en jeugdbescherming Jeugd in Onderzoek 2016.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
Richtlijnen Gezondere Kantines  Basisregels  Uitstraling  Verhouding betere keuze/ uitzondering  Groente en/ of fruit 1.
Op naar een STER bestuur… Avond 1: De meerwaarde van een Bestuur. Avond 2: Hoe organiseren we een Scouting Vereniging. Avond 3: Vinden, Binden, Boeien.
QUICKSCAN BELEID. HELP!!  leerling moet er zelfstandig mee aan het werk kunnen.
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
Peuter & Co De Hbo’er in Groep Nul en de Startgroep Van spelen word je vrolijk!
Infectieziekten in de GGZ Praktijktraining [Ruimte om eigen naam, organisatie en evt. datum in te vullen]
Toelichting en uitleg bij deze tool  Hoe is deze tool tot stand gekomen? Tijdens het MT van verschillen (V)SO scholen in het midden van het land. Naast.
Bijeenkomst 4.  Toepassen van Directe Instructie in een deelles.  Toepassen van het ABCD-model in het logboek.  Digitale interactie in de praktijk.
Uitkomsten van de enquête van ouders Februari 2016.
Laurentius Stichting Wel en wee rondom onze ICT… Evaluatie IT-bedrijf Teveel verschillende platforms > voorbereiding naar migratie Windows 10 Upgrade wifi.
Welkom en korte introductie aanwezigen
Topfit de zomer in!.
Cursus vrijwilligers werven
Cursus vrijwilligers werven
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Coördinatoren VZ 13 januari 2017 Verslag.
PE Adviesvaardigheden Vereniging voor Gereformeerd Schoolonderwijs
Coördinatoren VZ 13 januari 2017.
Waarom doet onze club mee aan Team:Fit
Een gezonde kijk op je werkomgeving
inductie* Module pedagogische tact
Social Media & Sport Deel I
Passend onderwijs.
Coördinatoren VV 19 januari 2017.
Coördinatoren VV 19 januari 2017.
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Visie en strategie Les 3: Visie verdieping.
Vereniging NLT: groei naar volwassenheid
Waarom doet onze club mee aan Team:Fit
Aura Software: meer dan 25 jaar thuis in schoolmediatheken
Duurzame inzetbaarheid
Periode 4 – IBS 3 De gezonde kantine
PAR-dag, , De Sensatie van een Goed Leven Workshop ‘Zonder gelijkwaardigheid geen communicatie’
Effectieve inspraakmethodieken
Ratificatie VN-verdrag: 14 juli 2016
Effectieve inspraakmethodieken
Forum ROMAnum Evaluatie
Aan de slag met de Naam/school - Datum -.
DOCENTENWORKSHOP Wat je kunt verwachten van…
HOE SCOOR JIJ? Naam deelnemer: Leeftijd: Project: Datum:
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
Transcript van de presentatie:

Evaluatie 11 scholingsessies: 358 deelnemers (scholen, GGD’en, cateraar samen met school) Evaluatie Brigade: intervisiedag Evaluatie deelnemers: enquête Responspercentage: 39% (142/358)

Doelen scholingsdagen Scholen begrijpen wat de nieuwe richtlijnen inhouden Scholen kunnen de richtlijnen vertalen naar de praktijk Scholen kunnen zelfstandig de kantinescan invoeren

Uitkomsten enquête Algemene waardering: 3.6 van de max. 5 sterren Begrijpelijkheid & bruikbaarheid onderdelen (schaal 1 – 10): Richtlijnen Notendop: 8 & 8 Nudging: 8 & 8 Tips & Tops: 8 & 7 Ambassadeurs: 8 & 7 Kantinescan: 8 & 8 Meest uiteenlopend beoordeeld: Tips & tops, Ambassadeurs, Kantinescan

Uitkomsten enquête Thema, organisatie, locatie: 8 Stellingen (niet mee eens (1) – helemaal mee eens (5) ) “Ik weet wat de RGK zijn..”  3.9 “Ik ben gemotiveerd om aan de slag te gaan” 4.1 “Ik weet hoe ik de kantinescan moet gebruiken”  3.6 “Ik voel me in staat de kantine gezonder te maken” 3.9

Uitkomsten enquête “Na de scholingsdagen ga ik het eerst aan de slag met..” 24.2%: Uitvoeren van de Kantinescan 20.2% Oprichten of opnieuw enthousiasmeren werkgroep 26%: Anders namelijk..: “Zoals we het nu doen voortzetten..” “Beleid opstellen” “Verder gaan voor het Vignet” 13.4% Aanbod kantine veranderen, 5.6% lezen brochure, 9.5% bekijken inspiratielijst

Uitkomsten enquête Hoe willen jullie volgend jaar geïnformeerd worden? (max. 2 keuzes) Per mail Per post Nieuwsbrief Telefonisch Facebook WhatsApp

Uitkomsten enquête Suggesties/tips training of scholing in 2017 (open vraag) Voedingsinhoudelijk: Wat is gezond en welke producten horen hierbij? Zelf broodjes/producten samenstellen/bruikbare workshops Financieel gezond blijven met gezonde kantin Meer tijd voor netwerken Gezonde schoolkantine behouden Aansluiting bij leerlingen: trends/motiveren om gezond te eten

Doelen behaald? Scholen begrijpen wat de nieuwe richtlijnen inhouden Scholen kunnen de richtlijnen vertalen naar de praktijk Scholen kunnen zelfstandig de kantinescan invoeren Positief gescoord op de 3 doelen! Welke verbeterpunten nemen we mee naar 2017…?

Training 2017 Voedingsinhoudelijk: Wat is gezond en waarom? Aansluiting bij de leerlingen Contact met andere scholen Verschillende onderdelen in training?: Kantinescan/wat is gezond?/trends/financieel gezonde kantine/borgen