Know and Understand Maker Education ‘ Leren door maken ’

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Opleiding Plezier Discipline communicatieBeleving Begeleiding.
Advertisements

Meer(hoog)begaafde leerlingen ‘in kaart’
Informatie avond Profielkeuze havo/vwo 3
Het Techniek- en MotivatieKompas Leerlingen in hun kracht brengen.
Autisme en Mindmap Thuis en op School
EDO in het basisonderwijs Educatie voor Duurzame Ontwikkeling in het onderwijs Brussel, 20 januari 2009 Marleen Wouters, Departement Onderwijs en Vorming.
Karen van Hulten Rekenen in groep 1 en 2 Bijeenkomst 5: pientere kleuters, groepsplannen, planning en organisatie in de klas.
Kinderarbeid.
Als we wisten wat we deden, heette het geen onderzoek.
Docentontwerpteams en self-efficacy
 Muzische vorming 1 Balo Les 6. 1 e semester: wat hebben we gedaan?  1 e semester  Zanglessen  Aanbieden – inzingen – verwerken  Bordplannen – prenten.
Rekenkundig begaafd… Ze zijn goed in het leggen van verbanden
Voorlichtingsavond groep 3
Pass’t Montessorionderwijs ?
Olie in Oman Introductiepresentatie <naam bedrijf>
VMBO Wageningen een kleine school met persoonlijke aandacht
Online filmpjes maken. (
Online filmpjes maken. (
Met de Kennisbasis in zee!
Jeannette van Nieuwkoop
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
Basisonderwijs Voorbereidend Middelbaar Beroepsonderwijs HAVO VWO Praktijk- school.
BOMBERBOT Programmeerlessen in het PO
Workshop Inspirerend ICT Eric Redegeld & Eline Redegeld.
INTERVIEW. Hallo, Ik ben juf Isabelle. Ik geef les in het 1 ste leerjaar van de Sint-Stevensschool.
Lesgeven aan hoogbegaafden Beta-didactiek binnen onze ace-klassen.
Christiaan huygens college rachmaninowlaan Bèta aan de Basis 1.
Grenzen verleggen door talentgericht werken in de klas! In opdracht van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap wordt er hard gewerkt aan de.
ECENT conferentie, Utrecht 12 mei 2011 Hoe lio’s voor te bereiden op omgaan met excellente leerlingen? Ton van der Valk, curriculumcoördinator JCU.
Onderzoek Doorlopende Leerlijnen vmbo-mbo Peter den Boer Lector keuzeprocessen/loopbaanleren ROC WB.
De functionele reken-wiskundemethode. de functionele reken-wiskundemethode.
Ontwerpen van 3D lesmateriaal voor biologie Ecent conferentie 20 mei 2015 Dirk Jan Boerwinkel Freudenthal Instituut voor Didactiek van Wiskunde en Natuurwetenschappen.
ADV Pedagogische en educatieve dienstverlening De blik van de leerkracht kijk, luister, ontdek en zie de talenten! ADV.
Algodoo als katalysator voor ontdekkend en ontwerpend leren Fontys Lerarenopleiding Sittard, Jos Smits, vakgroep natuurkunde.
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
Het Technisch College Velsen De Technologie route.
Voorlichting de Woldborg. rsg de Borgen Voor iedereen Dichtbij huis en vertrouwd Alle opleidingen in huis De route die bij je past De plek die bij je.
VOORLICHTINGSAVOND MAVO 3 7 maart 2016 RGO Middelharnis.
Dienstverlening & Producten: een nieuw profiel op het VMBO ondernemend duurzaam innovatief.
Je hebt iets te kiezen op het mbo!
Presentatie ouderbijeenkomst
Wat is DRAMA??.
Studiekeuzes van uw kind
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
23 maart 2017 profilering.
WAT IS NLT?.
Opdracht voor Module 4 effectief en efficient lesgeven
Technologie en Toepassing
Maker Education Know and Understand ‘Leren door maken’
Student-centered learning Student-centered learning is het proces waar bij studenten makkelijk kunnen leren plannen, tactieken toepassen om het studeren.
Inhoud Digitale ontwikkelingen op school Actuele zaken Wat vindt u?
Avila College meer dan onderwijs school voor mavo en onderbouw havo
PWO Mieke Goos, Anne Decelle: UCLL Lerarenopleiding
WELKOM Graag ouders en hun kinderen bij elkaar zitten.
blok 3 les 2: de gewone basisschool
Loopbaan Oriëntatie en Begeleiding
Activernde didactiek & passende werkvormen
Studiekeuzes van uw kind
Consumenten-gedrag Het gezin
Grafische Vormgever Joost van Ophuizen 3Ma1.
Assertief zijn Hoofdstuk 25 VZ Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Profiel van een plusleerling
IS ER VOOR ELK PROBLEEM EEN OPLOSSING?
ONTWERPEN LES: HELP! TEVEEL WATER!.
Maakonderwijs Verbeelden – spelen – maken - leren
<naam bedrijf> & <naam school>
<naam bedrijf> & <naam school>
<naam bedrijf> & <naam school>
Ik wil jongeren in mijn bedrijf
Transcript van de presentatie:

Know and Understand Maker Education ‘ Leren door maken ’ Module 11 Teaching Practice Group members: Kiba Marja Marjanom Picktula Badrising Manisha Akobe Watson Baboe Fayeez Dhamsahai Shermila

Wat is Maker Education? Door het goedkoper worden van moderne technologie kunnen leerlingen nu makkelijker hun creatieve vermogen tonen. Leerlingen worden zo sneller de uitvinders waar onze maatschappij naar zoekt. Hierdoor kunnen wij Suriname tot een producerend land maken.

Wat is Makers Education? Door het toepassen van makers education wordt de les ook boeiender. Zo pak je leerlingen hun aandacht en komt hun creativiteit en innovatief vermogen tot uiting. De kans om talenten van leerlingen te ontdekken en te helpen vormen wordt groter.

Waarom Maker Education toepassen? 1. Het maakt van leerlingen i.p.v. consumenten, producenten. 2. “Leren door maken” is een vorm van leren die we kwijt zijn geraakt maar die heel sterk is. 3. Maken doet ook een beroep op vaardigheden waar de waardering soms voor verdwenen. 4. Het lijkt erop dat de aandacht voor goede en mooie ontwerpen ook meer meisjes de richting van de harder bèta techniek op kunnen sturen. 5. Maker economie is groeiende. Er wordt steeds meer mee verdiend.

Maker Education en STEM Het leren omgaan met nieuwe technieken als game design. En technologie leren gebruiken om tastbare dingen te maken. En oplossingen te vinden voor kleine of maatschappelijke vraagstukken. STEM (Science, Technologie, Electronica en Mathematica) met als belangrijke doel: opleiding naar een hoger niveau te brengen.

Foto’s Maker education en STEM

Maker education beheersen Maker Education implementeren binnen het Surinaams onderwijs systeem zal wel nieuw maar, absoluut niet onmogelijk of moeilijk zijn. Om jezelf als leerkracht hierin in te werken kun je je aansluiten op Platform Maker Education

Maker Education in de praktijk (foto’s)

Apply Maker education to a subject ‘Rekenen’ Reken lessen verzorgen middels toepassing van ‘Maker education’ werkbaar voor leerlingen van de derde klas (9 jaar) en vijfde klas (11 jaar) basis school. Opdracht: 9 jaar => Maak middels de zome tools een gebouw die niet duurder kost dan SRD 50,-. 11 jaar => Maak middels de zome tools een gebouw die niet duurder kost dan SRD 100,- .

Rekenen Hier voeg je aan elk formaat de zome tool een bepaald bedrag in SRD. Laat de leerlingen werken in groepen van bv 4. Geef de opdracht het gebouw te bouwen binnen 15 minuten, zo hoog, goedkoop en stabiel mogelijk.

Leerlingen die op deze manier “maker” worden leren ongemerkt en worden uitvinders. En onze maatschappij zit te wachten op uitvinders. Je ‘triggered’ op zo een manier het kind zijn: -denkvermogen -rekenvermogen -innovatief denken -samenwerken -werken binnen een kort tijdsbestek -je haalt de ‘maker’ uit het kind