Profilering 1/A 3 stptn Profilering 2/B 3 stptn

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samen over de drempel van 3de kleuterklas naar 1ste leerjaar
Advertisements

Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Onderzoekend kijken naar opleidings-gedrag
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Voor stagedocumenten ga naar: Stagevoorlichting MT januari 2013 Leren.
Loopbaan Oriëntatie en Begeleiding in de Tweede Fase
De weg naar het voortgezet onderwijs
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s Platform Zorg & Welzijn 7 juni 2012.
Dagopleiding HBO5 Marketing
Stagebegeleiding bijeenkomst 2.
Beleidsimplicaties van multicampusonderwijs: besparing, eenheidsworst, of opportuniteit? Ludo Melis & Irene Hermans Dag van het Onderwijs 28 november 2013.
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen. OGO – ontwerpgericht onderwijs Hoe leer je ontwerpen? doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: modelleren: probleem.
Domstad Samen deskundiger Presentatie Velon 12 maart 2007 Elleke Verwaijen Paul Veringa.
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen. OGO – ontwerpgericht onderwijs Hoe leer je ontwerpen? doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: modelleren: probleem.
1 Afstudeervoorlichting Afstuderen 2 Personen: SLB coach 4-de jaar INF, TI: Stage/afstudeercoördinator INF, TI: A. van Raamt kamer K.1.07 tst (
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
1 Afstudeervoorlichting Afstuderen 2 Personen: SLB coach 4-de jaar INF, TI: Stage/afstudeercoördinator INF, TI: A. van Raamt kamer K.1.07 tst (
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
Inleiding presentatie digitaal OKR en protocol september 2014 Samenwerken aan Passend Onderwijs voor elke leerling.
moderniseren van het curriculum.
AANBOD internationalisering AJ Erasmus studie (SMS): Semesteruitwisseling in Nijmegen 
EXPERIENCE ABROAD! INFOMOMENT ‘INTERNATIONALE TRAJECTEN’ 05/03/2015.
Vroege stage en feedback – departement lerarenopleiding Hasselt.
Welkom bij xxx Bachelorvoorlichting Universiteit Utrecht.
Naar het voortgezet onderwijs
Van groep 8 naar klas 1 Het Nieuwe Eemland Amersfoort
Onderwijs op de Masten Van onderwijzen naar leren.
Ouderavond klas 1 Hartelijk welkom 1 Ouderavond klas 1 14 september 2015.
S1: 22 september 2015 Elisa Vandenbussche Mentorenvorming D1.
Beroepsopdracht 4 In het cluster Talen.
Praktijk(gericht) onderzoek Bijeenkomst 1
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Afstudeerstage in het buitenland Opleiding Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek.
European Charter, een kans voor implementatie?! Leonard van der Hout Bologna expert Amsterdam,4 juni 2015.
Profilering A 3 stptn Profilering B 3 stptn Briefing studenten 9 februari.
De nieuwe studente krijgen in hun opleiding te maken met keuzedelen. Hoe ziet het keuzeproces van de student eruit? Wat zijn belangrijke momenten in het.
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
Voorlichting voor ouders op basisscholen Het Groene Lyceum van Lentiz Welkom!
TWEEDEGRAADS LERARENOPLEIDINGEN DEELTIJD Faculteit Onderwijs en Opvoeding Maart
Onderwijs & Innovatie Hogeschool Inholland Algemene voorlichting Lerarenopleidingen Amsterdam Locatie Amstelveen 1.
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
Infoavond schakeljaar Het Groene Lyceum Welkom Even voorstellen Contactgegevens checken.
Regionale info basisonderwijs
Studietijdmeting met KronosMetis Pedagogische wetenschappen Educatieve studies Onderwijskunde Educational studies SLO gedragswetenschappen Verantwoordelijke.
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Van groep 8 naar klas 1 Maaike Swets rector Het Nieuwe Eemland
Internationalisering info maart 2017
Algemene vergadering LOP Basis Anderstalige Minderjarige Nieuwkomers
VU: Kristien Lammertyn en Marijke De Smet
Profilering A 3 stptn Profilering B 3 stptn
Naar het Voortgezet Onderwijs
Hoe plannen we onderzoekend leren in wiskunde?
Kiezen voor keuzedelen
Entreeschool: samen naar een goede basis
Onderzoeksgemeenschappen en ervaren onderzoekers professionaliseren lerarenopleidingen
het katholiek basisonderwijs
Directievergadering BAKO specifiek
Communicatie CAR Tonté Chow – Dienst Communicatie Voorstelling:
LOB 4 MAVO Schooljaar
Voorlichtingsavond Voortgezet Onderwijs 11 September 2018
Van groep 8 naar klas 1 Paul Koolen muziekdocent
We gaan vernieuwen! KWT en VO verdwijnen
Nieuw kader inschrijvingsrecht
Startkracht! in de lerarenopleiding
Minor in het buitenland
INTRODUCTIE academiejaar
De start van werkplekleren 2a
DIVERSITEITSSTAGE Foto’s in presentatie van studenten TKO en Hilde Braet in het kader van de diversiteitsstage en het project visuele vertellingen.
Informatieavond voor de ouders van de leerlingen van H3C
Voorlichtingsavond Voortgezet Onderwijs 11 September 2019
DIVERSITEITSSTAGE Foto’s in presentatie van studenten TKO en Hilde Braet in het kader van de diversiteitsstage en het project visuele vertellingen.
Transcript van de presentatie:

Profilering 1/A 3 stptn Profilering 2/B 3 stptn Briefing studenten 27 juni 2017

P.OLO-beurs di 27 juni 2017 17.00 – 18.30 uur Voorstelling door studenten OLO3 OLO-Projecten Ahs-Mobiliteit ! Internationalisering Communicatie van expertise aan studenten en genodigden

Algemene VOORWAARDE Geslaagd voor stage 2 Reisigids om je te oriënteren Profilering 1

Specifieke VOORWAARDE Bekijken per keuze Reisigids om je te oriënteren Profilering 1

Handleiding voor de student Profilering Handleiding voor de student 2017-2018

ECTS-fiche Onderzoeksvaardigheden 1. Een onderzoekende houding demonstreren met 9 generieke kenmerken (p. 3) 2. De opdracht zelfsturend aanpakken. 3. Constructief overleggen en samenwerken met het werkveld, collega-studenten en/of opdrachtgevers. Alle Profileringsprojecten (OLO – Mobiliteit – Internationalisering hebben 5 gemeenschappelijke doelen – iedere student, ongeacht de thematische voorkeur, moet voldoen aan de basisdoelen die ik zal overlopen; Elk profileringsproject heeft dan nog enkele specifieke doelen die op de ects-fiche staan en door de docent zullen worden toegelicht. Doorlichting kwaliteit van hun diploma te garanderen

Vervolg: 5 generieke doelen 4. Gestructureerd, doelgericht en planmatig rapporteren tijdens - (tussentijdse) begeleidingsmomenten; (do 21 september 2017) - onderzoeken van een praktijkvraag en/of het onderwijskundig ontwerpen van didactisch materiaal of dienstverlening; - de Profileringsbeurs P.OLO. (di 26 juni 2018) 5. Het accent op eigen talent(en) illustreren.   3 begeleidingsmomenten met de profileringsdocent 1 daarvan rond stand van zaken van het onderzoek van Profileringsbeurs verplicht 2017 datum juni Veel motivatie aan de keuze van hun project aan te tonen, het waarom toelichten, wat wil je leren en wat zal je ondersteunen in je professionalisering. Bv; wat kun je aanbieden aan een directeur bij een sollicitatie Document voor alle studenten ‘begeleiding profilering’ waarin je toelichting krijgt hoe het moet

Cyclus voor Praktijkonderzoek Alle studenten krijgen eenzelfde basisdocument krijgen bij de start van profilering in eerste lesweek en samen met de docent doorlopen - Niet beginnen met ontwerpen – valkuil – initieel oriënteren rond de thematiek waarrond je wil werken Olods zoals professionalisering, didactiek wereldoriëntatie, geleid ontdekkend leren, KBO1 observeren .

OLO-projecten (meer dan 20) Voorlezen aan huis Taalondersteunend materiaal ontwikkelen Krachtige leeromgeving WO Technauten Levensbeschouwelijke communicatie met kinderen – 2 mogelijkheden Muzisch onderzoek ICT-integraties Vreemde talen leren Onderwijs in de metropool Wiskunde binnenstebuiten Praktijk BuO …

Vragen uit werkveld: Klim – Triangel Hoe kan de school structureel kindcontacten inplannen? Welke alternatieven bestaan er voor LVS? Hoe kunnen we het welbevinden op onze speelplaats verhogen? Welke maatregelen werken effectief bij onze ouders/kinderen om het te laat komen  tegen te gaan?

P(raktijkgericht)W(etehschappelijk)O(nderzoek)-projecten VIAA Archief voor onderwijs: Sven De Maertelaere Een leidraad voor de klassenraad. Samen beslissen over scharniermomenten in de schoolloopbaan van kinderen met SOB: Marijke De Smedt Educatieve games in de klas (Gamification): Els De Latter

Ahs-Mobiliteit Het keuzeaanbod op de website profilering goed bekijken Is het olod beschikbaar in het herfstsemester?! Studenten met stage 3 7de semester: lentesemester! Doelen daarvan uitproberen via onderzoeksvraag in (lentesemester) eindstage Digitaal secretariaat: Mobiliteit A (3stptn) - Mobiliteit B (3 stptn)

Project Eigen initiatief A en B Hoogst uitzonderlijk! Je stuurt een mail met korte schets naar kristien.lammertyn@arteveldehs.be mogelijkheden Project Eigen initiatief Namen van keuzes niet in digitaal secretariaat coöperatief leren gelaagdheid in differentiatie Idea Factory (Accio)

Studiepunten: Mobiliteit en Internationalisering: trajectbeheer Ahs-Mobiliteit Wereldwijd Erasmus Mobiliteit A - 3 stptn Mobiliteit B - 3 stptn Reflectief en experimenteel omgaan met de praktijk Mobiliteit B aanvinken Internationalisering A - 3stptn Internationalisering B - 3 stptn Internationalisering A- 3 stptn Internationalisering B – 3 stptn opnemen Reflectief en experimenteel omgaan met de praktijk Na stage 3 Ook alle andere vakken aanvinken - worden pas later vervangen in je traject

Procedure aanmelden elke keuze verplicht aanmelden digitaal formulier tegen 5 juli 2017

Inschrijven: via herinschrijvingsmodule OLO-projecten zijn benoemd: kiezen voor 6stptn bv. Onderwijs in de metropool A 3 stptn Onderwijs in de metropool B 3 stptn Voorlezen aan huis 3 stptn Peer-tutoring 3 stptn Mobiliteit: Opvolging in de opleiding zelf: campus van keuzeolod Mobiliteit A (olod) – Mobiliteit B: aanduiden Keuzelijst op weebly profilering Internationalisering: A en B

P.OLO 27 juni 17.00 uur www.profileringolo.weebly.com studenten zijn nog stand aan het opzetten. Eventjes wachten. Valorisatie (= ontsluiten van de profileringskeuze) meer opnemen.

Nog Vragen? Kristien.lammertyn@arteveldehs.be Trajectbeheerder.olo@arteveldehs.be