Communicatie 3e les.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vaardigheden van de coach Bijeenkomst 2
Advertisements

Welkom bij de 4e workshop over:
Talenten boven water krijgen
Ho 5: Kernkwaliteiten.
Medmec04 les 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Professioneel-kritische Instelling
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
Beatrijs Vandecasteele & Luc Lemarcq
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
Help Selina’s eerste les
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 6 Pascal van Schajik.
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 2 Pascal van Schajik.
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Groepsdynamica wc 5
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 kwartaal 2.
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2.3
Week 6 Docent: COMMUNICATIE. Huiswerk Opdracht 3 Hoe is het gegaan? Wat viel je op? Vragen over de theorie.
Opdrachten en eindopdracht
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Matchcare REGIE OP JE EIGEN LOOPBAAN: WORKSHOPS TER INSPIRATIE.
KERNKWADRANTEN.
KernKwaliteiten 10 mei Matchcare | Programma Verwachtingen IK WIJ HET model van Moeten  Willen  Kiezen Het Kernkwadrant Een andere kijk op samenwerken.
Regie op je eigen loopbaan: workshops ter inspiratie
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Communicatie Les1.
Hogere denkvaardigheden
Communicatie 5e les.
Rob Goossens Het Werkplan.
Opdracht voor Orienterende stage EA2X0
Professionele ontwikkeling
Talent in Ontwikkeling
Communicatie 6e les.
Communicatie Les 1.
Communicatie 4e les.
LOB Waar ben je trots op?.
Kwaliteitszorg Les 4.
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
Beste Havo 4..
Technische Bedrijfskunde
“Ontwikkelingsgericht Leidinggeven, hoe doe je dat?”
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Begeleiden Les 5.
Communicatie 3e les.
ADL 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Observeren Les 1.
Communicatie Les 2.
Communicatie 4e les.
Communicatie 7e les.
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Gedragsproblemen en stoornissen
Communicatie 6e les.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Bouwen aan succesvolle teams Met TeamQ
Communicatie 5e les.
Methodisch handelen Week 2. Methodisch handelen Week 2.
Social media Wat deel je wel en niet?.
Observeren rapporteren
Cijferloos lesgeven bij talen
Eerste Hulp voor Leerkrachten
Project gamemarket Les 1.
Eigenaarschap.
PIT - Samenwerken Les 3.
Burgerschap Thema: politiek
Positief Leiderschap : wat. waarom. hoe
B1 – k1- w2 Vertrouwensrelatie en persoonlijke verzorging Sem 1.
Transcript van de presentatie:

Communicatie 3e les

Les programma 1. Theorie kernkwadranten/communicatie 2.Rollenspel a.d.h.v.een casus uit theorie boek 3. Activerende werkvorm gericht op kernkwadranten 4.Opdracht kernkwadranten 5. Vooruitblik volgende les

Theorie kernkwadranten 4.5. Verdieping: Kernkwadranten en communicatie(pagina 86 & 87) Daniël Ofman ontwikkelde het kernkwaliteiten model Het helpt je bewust te worden van je eigen kwaliteiten, valkuilen, uitdagingen en de manier waarop je communiceert met de ander. Kernkwaliteiten zijn de sterke eigenschappen, die kenmerkend voor jou zijn

Rollenspel a.d.h.v. casus uit theorie boek Lees de casus op pagina 87 Om de samenwerking in het vervolg zo goed mogelijk te laten verlopen ga je in gesprek met je collega. - Je wilt de stroeve samenwerking graag uitspreken - Je geeft de ander inzicht in jouw kwaliteiten en valkuilen - Je benoemt waarom je denkt dat de samenwerking niet makkelijk verloopt - Je probeert samen tot een goede oplossing te komen.

Kernkwadranten spel Maak groepjes van 3 personen Jullie krijgen per groepje een aantal vaardigheidskaarten. Deze vaardigheden gaan jullie vertalen in de kernkwadranten Daarna gaan wij dit klassikaal bespreken Jullie krijgen hier 20 minuten voor! Succes!

Individuele opdracht Je gaat bezig met het formuleren van je eigen kernkwaliteiten Je plaatst ze in een kernkwadrant Beschrijf op welke manier je kernkwadrant invloed heeft op je communicatie ( Zowel positief als negatief)

Vooruitblik volgende les Metacommunicatie Inhoudsniveau en betrekkingsniveau Gelijkwaardig/ongelijkwaardig