V&A Mobiliteitsdiensten – martplaatsen voor mobiliteit Rotterdam en Antwerpen
V&A Mobiliteitsdiensten - vraagbeïnvloeding Segmentatieonderzoek uitgevoerd onder gebruikers in ZNL Aanpak Respons, ca. 2900 respondenten verdeeld over 7 gebieden: Start werven gebruikers per 1/1/2018 voor N279, A2WE en Zuidoost (ihkv Landingsplaats) Inzicht in reisgedrag, bezit en gebruik, ervaring filedruk, toekomst mobiliteit en inzicht in gebruik concepten Medio 2018 uitbreiden naar A58 2017: segmentatie verdiepen in de deelopgaven, H-B, etc. Veel animo voor nieuwe mobiliteitsconcepten Opbouwen database gebruikers uit diverse communities met inzichten Vier unieke gebruikersprofielen voor ZNL opgesteld Opbouwen gebiedsteams en -aanpak Inzicht in mediaprofiel voor wijze van benaderen per profiel
V&A Mobiliteitsdiensten – opschalen bestaande diensten Aanpak: Stap 1: tijdelijk beloningsproject als aanjager voor gedragsverandering Stap 2: marktplaats voor diensten in `percelen` N279, A2WE, Zuidoost Brabant. Later A58. A67 Versterken (1) en verleiden (2) bestaande diensten voor ZN, ontwikkelen (3) nieuwe Inschrijvingen met een prestatieverplichting (spitsmijdingen) Meerdere winnaars zodat gebruiker iets te kiezen heeft – inschrijving op pakketten spm Meerdere rondes, waardoor (ook) opschaling mogelijk Stap 3: zelfstandig draaiende diensten Afzetmarkt buiten ZN Afzetmarkt in ZN Bestaande dienst Nieuwe 2 1 3