Breinleren.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het tweede werkstuk.
Advertisements

Huiswerktips.
Autisme en Mindmap Thuis en op School
K!X is een project van. Wat is K!X? K!X is een project waarin je op een leuke, boeiende en actieve manier met een groep jongeren een promoteam vormt om.
Aandachtspunten voor een jeugdtraining
De opbrengsten van een groei-mindset
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
Ho 3: Leerstijlen.
Kijk, dit is C.V.I..
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
Train je brein!.
CanDo Coaching.
Opleiding Interactieve Media SBC V1: Inleiding presenteren 26 november 2009 kijk bij de bron:
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
(bijna) eindexamen.
De dag van het solliciteren Blok 1
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
Flip de Proef Hoofdstuk 4 maar dan anders…. Wat is dat? Hoofdstuk 4 gaat over handig tellen. Dat gaan we proberen 's op een andere manier te doen. Ik.
Week 1: kennismaken Mindset en feedback.
Inhoud: 1. Controleer de winkel. 2. Controleer de verkoper. 3. Veiligheid van website. 4. Veiligheid van betaling. 5. Shoppen via smart phone of tablet.
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
Mijn Leefstijl. EVEN VOORSTELLEN… Kan je een inschatting maken van de prijs van een product. Besef je dat reclame invloed heeft op wat je besteedt. Weet.
Is ‘t kofschip gezonken…?
Woordjes leren.
Groep 6 Wat doe ik vandaag?. TIPS om te doen O Je zit vandaag onverwacht thuis. Je krijgt wat tips om vanmiddag te doen. Je hebt soms wel een PC nodig.
Workshop Plannen. Welke associatie heeft u bij het woord plannen? Uitstippelen, ordenen, voorzien Vooruit kijken, inrichten, bedenken, creëren.
Spreekbeurt in groep 4.
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
Leespubliek. Spoorboekje Even opfrissen Oefening leespubliek Bespreken oefening Wat gaan we leren?: Je kunt vertellen wat een leespubliek is en naar welke.
MOTIVATIE. Dromen en Idealen Jongeren dromen en hebben idealen.
ADV Pedagogische en educatieve dienstverlening De blik van de leerkracht kijk, luister, ontdek en zie de talenten! ADV.
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
Het maken van een toets. Inleiding Voordat je aan de toets gaat beginnen doe je er verstandig aan om aan de volgende tips te denken: 1.Goed lezen Goed.
Groep 4 Begrijpend lezen lezen
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Milo van der Zee
De vraag is je beste vriend
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Spreekbeurt in groep 4.
De gemiddelde leerling…
29 maart CREADAG.
Hand-Out.
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Wat zit er allemaal in je hoofd ?
Bouw aan je veerkracht.
29 maart CREADAG.
Workshop ‘netwerken, samenwerken, delen en verbinden in de praktijk’
Spreekbeurt in groep 4 en 5
© UNIEK IN DE KLAS.
Nee Zeggen!.
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
NSCCT Instructie groep 4
Studie vaardigheden Thema 3: Jouw brein.
Thema 4: Zo bereik je meer
Studie vaardigheden Thema 2 : Plannen.
Spreekbeurt in groep 4 en 5
NSCCT Instructie groep 5
NSCCT Instructie groep 7
Uitleg bij de vragenlijst ZIEN. Leerling 5-8 Leer- en leefklimaat ZIEN
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
Prestatiegedrag.
Communicatie 3e les.
Downsyndroom door naam.
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
NSCCT Instructie groep 4
NSCCT Instructie groep 5
Hoeveel weet jij van onderzoekers?
NSCCT Instructie groep 7
Transcript van de presentatie:

Breinleren

Om mee te beginnen Kijk hoe leren werkt: https://www.youtube.com/watch?v=7NPNt4y-OzI Zo dus. Maar hoe pak je dat nu aan?

Vaker doen is beter doen! Kennismaken: Oefenen met onze voornamen Op verschillende manieren leren: Woordweb Schema Samenvatting Zelf toetsvragen maken Enzovoort

Focussen http://www.youtube.com/watch?v=IGQmdoK_ZfY Je kunt je nooit overal tegelijk op concentreren Dus niet op je studie én je smartphone tegelijk

Verbindingspaadjes Je hersenen kunnen allerlei verbindingspaadjes aanleggen. Via wat je opschrijft Via ezelsbruggetjes (het kofschip) Door het aan een ander uit te leggen Door je eigen toetsvragen te maken en te beantwoorden

Hou het overzichtelijk Je hersenen kunnen niet onbeperkt achter elkaar opnemen . Hou de stof dus regelmatig bij Pauzeer regelmatig en doe dan even heel wat anders. Bewegen is het beste! Verwerk niet teveel nieuwe stof achter elkaar

Plannen!!! Begin meteen de eerste week met plannen. Neem elke week de stof door (dus ook schrijven)

Nu even een onderzoekje Vul de vragenlijst in We maken van de workshop een…..

Workshop? Growshop!! fixed mindset 1. Uitdaging: Ik moet altijd zo slim mogelijk overkomen, anders denken ze dat ik dom ben! 2. Visie op inspanning: Zie je wel, ik moet me zo inspannen: ik heb geen talent! 3. Reactie op tegenslag: Zie je wel, ik kan net zo goed opgeven: geen talent!

fixed mindset 4. Effect op eigen ontwikkeling: Laat maar zitten, ik kan het niet, ik doe het niet. 5. Effect op anderen Ja hallo, ik stop ermee, zoeken jullie het maar lekker uit!

growth mindset 1. Uitdaging: Hé, daar kan ik iets van leren, word ik slimmer van! 2. Visie op inspanning: Ja logisch, ik moet er wel voor gaan zitten… 3. Reactie op tegenslag: Tja, dat kan natuurlijk gebeuren, ik moet kennelijk meer doen, om resultaat te zien.

growth mindset 4. Effect op eigen ontwikkeling: Zie je wel: het gaat me wel lukken!!! 5. Effect op anderen: Eens kijken wat ik voor anderen kan betekenen en wat hun ideeën zijn. Misschien hebben ze nog goeie tips.

fixed mindset → leert met meer moeite → ziet meer tegen dingen op → vindt zichzelf gauw minder slim/leuk

Kop drveur! growth mindset →leert met meer plezier →geeft zelfvertrouwen

Hoe krijg je een growth mindset? De Star Wars-methode: http://www.youtube.com/watch?v=inNMktqIkh0 In het kort https://www.youtube.com/watch?v=o8JycfeoVzg

Hoe hou je leren interessant? Zorg voor een prettige leeromgeving, waar je je goed kunt concentreren. Leer je eigen leerstijl kennen Oefen met wat je geleerd hebt , zodat je het ook echt in je vingers krijgt. Goede resultaten geven een goed gevoel: dus overhoor jezelf regelmatig.

Meer informatie? Bijvoorbeeld op: http://www.academievoorlerenenontwikkelen.nl/brein-leren- artikelen/ Fixed-growth mindset:: http://www.youtube.com/watch?v=1wkqgMp49q8