De Boom Symposium ‘De Kennis Voorbij’ Mechelen, 19 april 2012

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Onderwijs in onderzoek & onderzoek in onderwijs Etalagebijeenkomst
Advertisements

Onderwijs voor Duurzame Ontwikkeling
Van, voor én door het onderwijs. Een curriculum opgebouwd uit bouwstenen 12 november 2008 Ans Teunissen BOUWSTENEN.
28 april 2014 Output Systeemdenken & Nieuwe kennis Brussel
Vierde ervaringsuitwisseling “Competent van kop tot teen!” 8 april 2010 Lieselore Beckers & Isabelle De Wispeleir VIVO vzw ompetent van kop tot teen !
Hogeschool en Bedrijf Utrecht – 3 november 2009 Erwin van Rooijen Jan Willem Vos.
Project Cirrus Duurzame Ontwikkeling in het HTNO
Workshop Wat is Opleiden in school? Hoe pak je het aan?
AISHE cursus Rollen auditor in AISHE proces 13 en 14 december 2007 Niko Roorda en Jorien Helmink.
AISHE cursus Beleidscyclus na de audit 13 en 14 december 2007 Niko Roorda en Jorien Helmink.
Methodiek: ‘leer der te volgen methoden’. (Uit: Van Dale woordenboek)
Business Onderwijs: vakgericht of competentiegericht
Begeleiden van het B-leerproces
Samenwerken in burgerschap
24 september 2007 Introductie op het onderwerp van de dag Peter Michielsens (vertegenwoordiger) Minister F. Vandenbroucke Het thema “zelfevaluatie en doorlichting.
Samenwerking werkveld - HAN
Studietaak De studietaak staat centraal
(H)erkend multi-talent Martha Meerman Lector gedifferentieerd HRM.
Portfolio 1 Portfolio kunstenaars trekken langs opdrachtgevers om opdrachten in de wacht te slepen ze nemen voorbeelden mee van hun beste producten verzameling.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Competenties en VTO beleid Een degustatie van instrumenten Joke Sweygers Patricia Van Dessel VIVO vzw.
Sessie: realiseren van doelwaarden 25 november 2013.
Voorontwerp van decreet betreffende de Vlaamse Kwalificatiestructuur Geel 10 maart 2009.
OIDS Novem-traject SKPO Gemert – Bakel.
PDS binnen ZML Midden-Brabant 23 april 2003
Auditing Instrument for Sustainability in Higher Education
AISHE training Auditor vaardigheden 13 en 14 december 2007 Niko Roorda en Jorien Helmink.
Auditing Instrument for
AISHE Auditing Instrument for Sustainability in Higher Education.
Regionale bijeenkomsten: Duurzame Ontwikkeling in het Hoger Onderwijs
AISHE, Keurmerk, kwaliteit en beleid
1 Docentenhandleiding De integratie van verantwoord ondernemen Studie-avond Syntra West 13 september 2007 Marijke De Prins.
TOM keurmerk Marius Berendse.
Duurzame ontwikkeling en hoger onderwijs De aanpak van Hogeschool Zeeland 10 oktober 2003 Anja de Groene Lector duurzaamheid.
Workshop Duurzaam Curriculum ‘Op weg naar een duurzame Zernike Campus’ Hanze Hogeschool Groningen 18 november 2010 Olivier Bello & Pieternel Boer.
1 Duurzaam Doorwerken Coachen op Workability Jeroen Frerichs.
Het opleidingsprofiel:
Academie voor algemene beeldende
Workshop Duurzaam Curriculum
Vernieuwing Voortgezet Onderwijs Lelystad Presentatie persbijeenkomst 28 november 2012 Ambitie: uitstekend opgeleide en kansrijke leerlingen Doelstelling:
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Netwerk Ouderenzorg Regio Noord Derde regiobijeenkomst 15 oktober 2010 Interdisciplinair Opleidingsmodel Ouderenzorg Samen ontwikkelen Samen opleiden Samenwerken.
Nieuwe uitdagingen voor de opleiding tot arts Studiedag stageleiders/stagiairs 26 mei 04.
Duurzame ontwikkeling & kwaliteitszorg binnen de HAN
Het Maatschappelijke harder - een offensief - V ernieuw(d) Maatschappelijk Ondernemerschap, SEV Informatiebijeenkomst Tender Het Maatschappelijke Harder.
 1. Het begrip (beroeps)competenties 1. Het begrip (beroeps)competenties  2. Werkend leren 2. Werkend leren  3. Stageplaatsen als leeromgeving 3. Stageplaatsen.
Getuigenis studiedag “Levende Geloofsgemeenschappen in Vlaanderen” - 24 oktober 2015 Interdiocesaan Pastoraal Beraad - Academisch.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Presentatie Peter Cras, 27 maart 2006, Onderwijscommissie VNO/NCW Kwalificaties voor competentiegericht beroepsonderwijs Essentie in notendop.
Samenhang in het sociaal domein Sociale visie, decentralisaties Commissie S&V 17 april 2012.
Jeugdhulp K ip met de gouden eieren door slimme en betere samenwerking tussen 1e en 2e lijn in de lokale jeugdzorg Henny Luppes Manager Welstad Stadskanaal.
Certificering van assetmanagement
5 april 2007Topos Symposium Een onderwijs keuken Hoe we proberen smakelijke en gezonde onderwijsgerechten te bereiden en op.
INTEGRAAL PERSONEELSBELEID CED-Groep. Visie Missie Doelen Gespreks- cyclus en beoordeling Personeels- beheer Management en Organisatie Loopbaan- management.
Business Process Management
Het Cirrus Project: De Resultaten
Nederlandse Dalton Vereniging Strategisch Fundament
Beroepsgericht onderwijs (BGO)
Nederlandse Dalton Vereniging Strategisch Fundament
AFSTUDEERPRESENTATIE VAN Eve Huang Foen Chung 2 November 2016
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Klik om te starten Visie op toekomstige professional 2017
GMR Consent 14 februari 2011.
14 november 2017 ISPT Amersfoort
Twee in Een Kick-off online masterclass van de Open Universiteit
Burgerschap binnen VM2: op weg naar een doorlopende leerlijn
Instrument Team Intervisie
Team charter Instrument.
Groeien als team - het teamcharter als hulpmiddel
Transcript van de presentatie:

De Boom Symposium ‘De Kennis Voorbij’ Mechelen, 19 april 2012 Niko Roorda, 1

B

B

Interdisciplinaire samenwerking Disciplinaire verdieping Multidisciplinaire verbanden Output: Bijdrage aan beroep en samenleving Basis: introductie DO Input: Missie, doelen

Boom-model: Input Proces Output (Her)ontwikkeling Opleiding xxx: Prioriteit ++ – + Boom-model: Wortels: Visie, missie, onderwijsdoelen Stam: Basismodule / introductie van DO Biochemie & fysiologie: Onderwijsmethoden Takken: Disciplinaire verdieping Interne samenhang: Multidisciplinaire integratie Bos, ecosysteem: Interdisciplinaire integratie Groeiproces: Ontwikkeling en onderhoud van studieprogramma Vruchten: Output: effect op beroepenveld en samenleving Input Proces Output

Verantwoordelijkheid Emotionele intelligentie Instrumenten voor organisatieontwikkeling Curriculum Scan (nog onvoltooid) Boommodel AISHE Basisboek Keurmerk VESTIA+D : Beroepscompetenties voor DO Competentie V: Verantwoordelijkheid Competentie E: Emotionele intelligentie Competentie S: Systeemgerichtheid Competentie T: Toekomstgerichtheid Competentie I: persoonlijke Inzet Competentie A: Actievaardigheid +D: Disciplinaire competenties VESTIA+D

Meer informatie: nroorda@planet.nl www.linkedin.com/in/nikoroorda Eerst linken Ga naar ‘Full Profile’ Ga naar ‘Files’-gedeelte Download o.a.: Theoretische verdieping: Proefschrift (oktober 2010) Alles over AISHE, incl. computerprogramma ‘AISHE Reporter’ Diverse publicaties en presentaties En: www.basisboekduurzameontwikkeling.noordhoff.nl Beroepscompetenties: VESTIA+D