Training: Cliëntsessies Deze training leert je in een paar stappen hoe je als professional een cliëntsessie maakt in de sociale kaart. Klik nu hier Klik nu hier
Als professional moet je eerst inloggen voor je een cliëntsessie kunt starten. Volg daarom eerst de training Inloggen en Zoeken. Als je die training al hebt gevolgd ga je verder. Klik nu hier
Kies wel voor de Sociale Kaart van jouw gemeente anders krijg je deze melding na het inloggen. Klik op ‘Sluit’
Met ‘Cliëntsessies’ kan je voor jouw klant een overzicht van geselecteerde organisaties maken en een persoonlijke notitie toevoegen. Klik op ‘ Cliëntsessies’.
Je ziet nu de pagina met Cliëntsessies. In dit voorbeeld zie je al een rijtje met Cliënten staan waarvoor al eerder een sessie is gemaakt. Klik op: ‘Start nieuwe cliëntsessie’
Je kan nu een nieuwe Cliëntsessie starten door in dit veld de naam van jouw klant te tikken. In dit voorbeeld is de naam ‘Jansen’ er in gezet. Klik daarna op: ‘Start’
Ga nu naar ‘Dashboard’ om organisaties te vinden voor jouw (actieve) klant. Je ziet dat de ingetikte naam op actief staat.
Klik op het blauwe icoontje ‘Miens Eethuis’ Je hebt gezocht op ‘eten’ (Zoek op trefwoord) en ‘Oss’ (Werkzaam in): Je ziet nu achter alle gevonden organisaties een blauw ballon-icoontje staan. Klik op het blauwe icoontje ‘Miens Eethuis’
Je ziet nu dat het blauwe ballon-icoontje veranderd is in geel. Klik nu op de link ‘Miens Eethuis’
Een andere manier om deze organisatie aan de actieve cliëntsessie van Jansen toevoegen is door hier op de kaart op ‘Aan actieve cliëntsessie toevoegen’ te klikken.
Je kunt nu klikken op ‘Jansen’ Je ziet ook nu dat het blauwe ballon-icoontje geel is geworden.
Je kunt ook nog een notitie toevoegen aan de sessie van Jansen Je kunt ook nog een notitie toevoegen aan de sessie van Jansen. Klik op ‘Notitie toevoegen’ Terug bij de sessie van Jansen zie je dat de geselecteerde organisatie Miens Eethuis is toegevoegd.
Je kunt nu hier tekst typen. In dit voorbeeld is dat al gedaan. Klik op de blauwe ‘Klaar’ knop om verder te gaan.
De notitie is opgeslagen De notitie is opgeslagen. Je kunt nu een PDF-document maken dat je daarna geprint aan je klant kan geven of je kan het mailen naar je klant en/of naar je eigen mailadres waarna je het document aan het klantdossier hangt. Klik op ‘Opslaan als PDF’
Klik hier om terug te gaan naar ‘Cliëntsessies’ Zo ziet het PDFdocument er uit. Klik hier om terug te gaan naar ‘Cliëntsessies’
Klik hiervoor op het witte driehoekje achter je inlognaam. Terug bij cliëntsessies zie je dat er meerdere sessies van cliënten zichtbaar zijn. Die kun je afschermen zodat alleen de actieve sessie zichtbaar is.
Klik op ‘Persoonlijke gegevens verbergen’.
Je ziet nu dat alleen de actieve cliënt Jansen zichtbaar is. Om de andere cliëntsessies weer te kunnen zien, ga je nog een keer naar het driehoekje achter je naam en klik je op ‘Toon persoonlijke gegevens’
Je moet dan wel opnieuw je wachtwoord opgeven omdat je weer meer persoonljke gegevens gaat tonen. Klik op de blauwe OK knop
Klik nu op ‘Stop actieve sessie’ Nu zie je weer alle cliëntsessies.
Het systeem vraagt of je de sessie echt wil stoppen. Klik op ‘Ja’.
De sessie van Jansen is nu niet meer actief De sessie van Jansen is nu niet meer actief. Je kunt hier kiezen uit vier functies. Als je voor ‘Verwijder’ kiest, dan is de sessie van Jansen verdwenen uit je systeem. Klik op de knop ‘Verwijder’. Als het systeem je daarna vraagt om deze keuze te bevestigen klik dan op ‘Ja’
Klik hier om verder te gaan Je ziet dat de sessie van Jansen is verwijderd. Klik hier om verder te gaan
Dit was de training Cliëntsessies. Bedankt voor het meedoen. Je hebt nog een keer gezien hoe je kunt inloggen als professional. Je hebt geleerd hoe je voor een cliënt kunt zoeken in de Sociale Kaart. Je weet hoe je de gevonden informatie voor de klant op een rijtje kunt zetten en een aantekening (notitie) kunt maken. Je weet hoe je deze informatie aan de klant kunt geven (pdf-versie) of opslaan en per mail versturen voor je eigen klantdossier.