Gedragsgericht Interview

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Reflectievaardigheden en instrumenten
Advertisements

Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Instrumenten in het EVC-traject
meten en observeren van competenties op de werkvloer
KWALITEITSZORG IN INTERNATEN 1 september A.KWALITEIT Wat is kwaliteit in internaten ? Internaten moeten zelf instaan voor de vormgeving van een.
Vierde ervaringsuitwisseling “Competent van kop tot teen!” 8 april 2010 Lieselore Beckers & Isabelle De Wispeleir VIVO vzw ompetent van kop tot teen !
1.
Reflectievaardigheden en instrumenten
Doelstelling van vandaag
Voorspellende analyse
Militaire beroep Divers voor wat betreft de functies
Het bemiddelingsproces
Workshop Reflecteren 3 februari 2011
GROEN PROEVEN Workshop 31 maart 2011 Reflectie binnen de PvB
Leerdoelstellingen Na afloop van deze training:
Aandacht voor taal raakt de hele school
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Competenties en VTO beleid Een degustatie van instrumenten Joke Sweygers Patricia Van Dessel VIVO vzw.
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Gedragsgericht interviewen bij werving en selectie van nieuwe medewerkers Annelies Poppe Charlotte De.
Gedragsgericht Interview
Reflectie gesprek Vandaag als voorbereiding op Nieuw examineren.
Basistraining groepsmaatschappelijk werk
Basistraining groepsmaatschappelijk werk
WEB vzw - Steenweg Op Tielen Turnhout - www. webwerkt
Stagebegeleiding Bijeenkomst 3 Blok 2.
Leren en beoordelen op de werkplek Docentenoverleg Workshop alternatieven voor KPB’s Juli 2014.
Dossier Empowerment.
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Jaar 1 – Blok P3.
Professioneel werken: gestructureerd en methodisch
Help Selina’s eerste les
Personeel en organisatie
Werkveldconferentie 3 juni 2015 Wat is de rol van zorgverlener door de ogen van leerjaar 2?
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Les 2:Vriendschap, relatie en seksualiteit
 1. Het begrip (beroeps)competenties 1. Het begrip (beroeps)competenties  2. Werkend leren 2. Werkend leren  3. Stageplaatsen als leeromgeving 3. Stageplaatsen.
Thema 2 Bijeenkomst oktober 2015.
thema 2 Bijeenkomst oktober 2015

Starr methode.
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Reflecteren.
Studieloopbaancoaching
Voor mens en organisatie itineris bvba Houtestraat PEER Tel.: Gedragsgericht interview Oog voor competenties en talenten.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Opgaven Oplossingen.
Assessorentraining 2 Hannah Wielenga maart 2016.
Hannah Wielenga januari 2017
Onderzoek In Onderwijs – groep bèta
Hannah Wielenga januari 2017
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
Interview voorbereiden
ASAP-TIPS VOOR DE HR-PROFESSIONAL
Agressie op de werkvloer
Jan Leen Projectmanager EVC Kerndocent MER deeltijd
Gesprekstechnieken Les 4.
DOEN?! Coachtraining Dag 1
Coachtraining DOEN?! Dag 3
Gesprekstechnieken Les 4.
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
The making of: Omgevingsvisie
Lotgenoten Bijeenkomst 7.
Portfolio, Logboek en Casus
Cyclisch proces binnen methodisch begeleiden
Richting geven aan Teamontwikkeling
Bouwen aan succesvolle teams LSD en Casuïstiek
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Transcript van de presentatie:

Gedragsgericht Interview Het selectie-interview Gedragsgericht interviewen bij het aanwerven van personeel DE SPERWER VZW ompetent van kop tot teen!

Gedragsgericht interview Op een systematische wijze aan kandidaten de gelegenheid geven om belangwekkende ervaringen uit hun curriculum vitae toe te lichten, zodat de selecteur kan voorspellen hoe de kandidaat het zal doen in analoge situaties op het werk (De Rycke, 1999) ompetent van kop tot teen !

= STARR methodiek Situatie Taak Actie Resultaat Reflectie Wie? Wat? Waar? Wanneer? Taak Wat was jouw taak/rol? Actie Hoe heb je dat aangepakt? Resultaat Hoe is het afgelopen? Reflectie Hoe vond je het? Wat zou je anders doen?

3 fases van het gedragsgerichte interview De kandidaat kiest een casus uit zijn/haar leven die verband houdt met de vooropgestelde competentie Schetsen van de context Bespreken van de persoonlijke rol en taak van de kandidaat Samen kritisch terugblikken op de persoonlijke ervaring en het leerproces

Focus van het gesprek WIJ IK META 1. Context 2. Persoonlijke ervaring 3. Persoonlijkheid Focus

Kenmerken van het GGI-model Leren uit het verleden De kandidaat selecteert cases en voorbeelden De volgorde van de stappen is belangrijk voor de dynamiek De selecteur bepaalt het interviewscript De kandidaat moet zich kunnen voorbereiden

Toepassing van GGI in de sollicitatieprocedure van De Sperwer