Virtual Reality in het onderwijs 10 argumenten om VR te gebruiken? Is VR zelf te maken en te delen?
Hoe zie jij je omgeving? Is alles wat je ziet echt? Kun je ook dingen zien die er niet zijn? Schilderij- foto- film- 3D film- VR
DWDD Filmpje starten
Start Instralleer Google Cardboard app Ga naar http://bit.ly/2m3b2EE Klik op Plaats je telefoon in je cardboard én …. Veel kijkplezier
YouTube http://bit.ly/2nfjZuu cyberpesten http://bit.ly/2mmCGz6 WWII http://bit.ly/1QItaei bootvluchtelingen Zoek een fantastische 360 graden video
Immersie Virtual reality (VR, virtuele of schijnwerkelijkheid) simuleert een werkelijkheid via een computer, om een gebruiker via diverse zintuigen onder te dompelen in een tijds- plaats- en ruimteonafhankelijke ervaring.
Nieuw? 2006 1939 1995 2013 2017 2014
Hoe maak je virtual reality? Computeranimatie Fotocamera – Smartphone 360 graden camera Holobuilder (*) Quiver (*) kleuters
Wat gaan we doen? Verdelen ons in groepjes We bekijken en beoordelen minimaal 5 apps We schrijven op wat we vinden van de ervaringen We bespreken onze ervaringen Groep 1 Groep 2 Groep 3 Groep 4 Groep 5 Groep 6 Groep 7 Groep 8 Groep 9
Storytelling
Google Expeditions
Google Street View
Within
King Tut VR
Jaunt VR
Discovery VR
VR Roller coaster
Eigen keuze
Ook interessant www.airpano.com Gigapixel foto’s http://virtualreality.yurls.net
Meer info / theorie Virtual reality in de klas docentenhandleiding Virtual reality in de klas werkblad PO Virtual reality in het onderwijs brochure VR Pantheon lesbrief
Conclusie Kansen? Aandachtspunten? Vr…ustratie?
Ontwerp een les Tweetal Kies een bouw Kies een vak of kies voor vakintegratie Doel TPACK SAMR: aanpassing of transformatie plaats jouw ervaringen en dit resultaat op je blog