Virtual Reality in het onderwijs

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
BLOGGEN Op School.
Advertisements

Workshop ‘kennis’. Moderne media •Computer •Video •DVD •Mobiele telefoon •iPod •internet •Radio •TV •Satelietontvangst •HDTV •Enz….. •Enz……….
Bonhoeffer - Enschede Hogeschool Windesheim - Zwolle.
om deze presentatie uit te voeren
1.Ga naar 2.Kijk rustig rond. 3.Laat een foto van je trekken. 4.Ga naar
Virtual Reality Systems woensdag 23 april Virtual Reality Systems Wat is virtual reality? Het zo goed mogelijk nabootsen van de reële wereld met.
Opdracht 1: Pak een s. Openen van materialen: Materialen in verschillende formats ontwikkeld (Word, Powerpoint, Zip) Programma Good Reader (gratis)
Ik zie… Ik zie… wat jij niet ziet
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
Les 2 – Jouw media.
Les 3 – Zullen we delen?.
Gewoontes / verslaving
AUGMENTED REALITY. W IE ZIJN WIJ ? Maureen Verdonschot Hester Smolders Wij zitten zelf ook op school, op hogeschool De Kempel. Wij komen deze middag een.
Medialessen groep 8.
Wat leer je? Je leert dat heel veel actuele onderwerpen ook iets met wetenschap en techniek te maken hebben. Je denkt na over wat wetenschap en techniek.
GOOGLE & YOUTUBE MADE BY MARC VLENDRÉ Z1D
Arkelstein, school voor Praktijkonderwijs Oefenen met de zoekmachine Google Deel 2: gericht zoeken.
Coach’s Eye: sometimes all it takes is looking at a specific moment to improve your performance.
#kennisdelen | #samenwerken | #durftevragen
Workshop iPads – iMovie/iPhoto/iPrompt Pro K. De Schuyteneer.
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
OCULUS RIFT JESSE MONTEYNE. Inhoud 1. Over Oculus Rift 2. Oculus producten 3. Voor- en nadelen 4. Gebruik 5. Competitie 6. Prijs.
TRENDS 2015 Kwartaal 3, week 1. Even voorstellen  Naam: Madeleine Meurs  Site: med.hr.nl/meurm   Kamer: MP L
“video op Youtubekanaal” Doeworkshop voor arbeidsconsulenten Sofie, ICT-verantwoordelijke.
Haarlem Foto’s op computer en internet Cloud. Haarlem Werken met Google foto’s.
Lizzy Komen & Kelly Mostert Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid Erfgoed in Virtuele Werelden Cultuur in Beeld 14 december 2015.
EVEN VOORSTELLEN… Je kan een inschatting maken van de prijs van een product. Je beseft dat reclame invloed heeft op wat je besteedt. Je weet wat een.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Digitale portfolio´s Volgende. Waarom? Heb je ook niet zo vaak gehad dat een kind in de klas zoiets moois maakte dat je dacht, het is wel jammer als we.
3D Printen Wat gaan we leren? Wat is een 3d printer?
Thema 5 TOERISME: MEER DAN EEN BEETJE REIZEN Naar volgende dia.
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Het internet Sociale media MailBlogChattenVirussen.
Talent in Ontwikkeling
We kunnen al via een bril informatie opvragen van de omgeving of iemand laten meekijken onze toekomst ga naar de volgende dia.
Virtual Reality in de les
Smartphone via PC bedienen
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
AR/VR maakt de les echt leuker Én leerzamer!
Pokémon Go Mediabegrip week
Made by: Virtual reality De wereld om je heen Made by:
Week 1, les 9 Ga zitten in de kring.
Project mediacentrum Instructies IMT.
Left-out? or LinkedIn or Left-out?.
Hoofdstuk 3 Kwadratische problemen
Blog / Vlog woensdag 26 februari 2018
Lessen in social media Voorbeeld 1
Iedereen heeft z’n eigen locker om
DESIGN BY TALHA Klas j1a Docent P. Broekhuizen
En wat het kan betekenen voor senioren
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Starten met LEX Handleiding voor het installeren en gebruiken van de app Dedicon. Starten met LEX versie 1.0 september 2018.
volgende bladzijde terug
volgende bladzijde terug
Wat heb je nodig: Pen en papier en een fototoestel.
Leesboekjes Zie je het voor je? Carmen Meester.
Ondersteunen bij wonen
Chromecast Door Google.
Gedragsproblemen en stoornissen
Communicatiemanagement
E health, Domotica en E-learning
Ik kies bewust Films Les 1 Groep 3-4. Ik kies bewust Films Les 1 Groep 3-4.
SEL Les 7: it`s up to you!.
IS EEN WALVIS WEL EENS BANG IN HET DONKER? LES 7 : DIEPSTE PLEK.
Opdracht product-PP Maak een PowerPoint over een product naar keuzen.
Social media Wat deel je wel en niet?.
Media ICT en Design College – ROC Midden Nederland
Project gamemarket Les 1.
Klik hier voor voorbeeld vragen
volgende bladzijde terug
Transcript van de presentatie:

Virtual Reality in het onderwijs 10 argumenten om VR te gebruiken? Is VR zelf te maken en te delen?

Hoe zie jij je omgeving? Is alles wat je ziet echt? Kun je ook dingen zien die er niet zijn? Schilderij- foto- film- 3D film- VR

DWDD Filmpje starten

Start Instralleer Google Cardboard app Ga naar http://bit.ly/2m3b2EE Klik op Plaats je telefoon in je cardboard én …. Veel kijkplezier

YouTube http://bit.ly/2nfjZuu  cyberpesten http://bit.ly/2mmCGz6  WWII http://bit.ly/1QItaei  bootvluchtelingen Zoek een fantastische 360 graden video

Immersie Virtual reality (VR, virtuele of schijnwerkelijkheid) simuleert een werkelijkheid via een computer, om een gebruiker via diverse zintuigen onder te dompelen in een tijds- plaats- en ruimteonafhankelijke ervaring.

Nieuw? 2006 1939 1995 2013 2017 2014

Hoe maak je virtual reality? Computeranimatie Fotocamera – Smartphone 360 graden camera Holobuilder (*) Quiver (*) kleuters

Wat gaan we doen? Verdelen ons in groepjes We bekijken en beoordelen minimaal 5 apps We schrijven op wat we vinden van de ervaringen We bespreken onze ervaringen Groep 1 Groep 2 Groep 3 Groep 4 Groep 5 Groep 6 Groep 7 Groep 8 Groep 9

Storytelling

Google Expeditions

Google Street View

Within

King Tut VR

Jaunt VR

Discovery VR

VR Roller coaster

Eigen keuze

Ook interessant www.airpano.com Gigapixel foto’s http://virtualreality.yurls.net

Meer info / theorie Virtual reality in de klas  docentenhandleiding Virtual reality in de klas  werkblad PO Virtual reality in het onderwijs brochure VR Pantheon  lesbrief

Conclusie Kansen? Aandachtspunten? Vr…ustratie?

Ontwerp een les Tweetal Kies een bouw Kies een vak of kies voor vakintegratie Doel TPACK SAMR: aanpassing of transformatie plaats jouw ervaringen en dit resultaat op je blog