Belang bewegingsonderwijs met kleuters

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Een katholieke school is geen school van gelovigen, maar een school door gelovigen gedragen. Een katholieke school herken je aan haar ‘open deuren’. Ieder.
Advertisements

Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
Spelend leren, leren spelen Een training in sociale vaardigheden
Milieuzorg Op School FOCUSGROEP visie en standpunten leerkrachten 2 de graad.
Pastoraal op school.
Didactiek procesgerichte aanpak
Veiligheid, gezondheid en kwaliteitszorg 22 november 2013
Workshop Relationele en seksuele vorming
Herfst 2010 basisschool Jacinta
Handleiding Interactieve versie mbv DSB Onderwerp 7 – Gilden.
Interactieve versie mbv DSB
Evaluatie Barim coaching Wat heeft het opgeleverd? & Hoe nu verder?
Welkom op de Uilenhof Nieuwe Mavo en Havo Junior
Workshop Open Leercentrum
Kinderen en hun sociale talenten
Handleiding Interactieve versie mbv DSB Onderwerp 5 – Stedelingen.
Voortgangsgesprek fase 1
CanDo Coaching.
Presentatie methodeanalyse Zo leren kinderen lezen en spellen & Leeslijn De Hand-out.
Hoe bereid je lessen voor?
Het leren in BS 2 gebaseerd op de leertheorie: het behaviorisme
De basis van ADSL: het constructivisme
1. 2 Waarom Multimove in Damme ? 3 Nog geen activiteiten naar die doelgroep. Extra sportief aanbod na de schooluren. Meer kleuters aan het bewegen krijgen.
WORKSHOP werkvormen en media koppeling didactische principes
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
1. lesoverzicht les WiG volgens lesmodel Realistisch Rekenen
Mark Manders. Bezoek Oosterlicht 17 november Rondleiding (ouders en ll) Voordragen verhaal Maken kostuums afvalmaterialen Modeshow in de kantine voor.
Week 3  Inleiding attitude interview  Oefenen met attitude interview a.d.h.v. de practicum-vragen.
Coach Academy Opbouw 1. Doel Leren hoe je van het Alkmaar Guardians jeugdplan tot een trainingsplan komt Ervarigen met elkaar delen Een gezellige avond.
Klinische les medisch maatschappelijk werk
Methodiek: Plancyclus
Omgaan met agressie Klinische les 6 mei 2003
Vele wegen leiden naar Rome Over differentiëren in het Primair Onderwijs EDR Studiedag 22 november 2012 Onderwijs op maat Jantine Kuijpers
Referentiekader rekenen. Uit: /
VAD BIJEENKOMST 1.3. Inhoud bijeenkomst Welkom, mededelingen, stage ervaringen 2. Presentatie / bespreken van de voorbereidingsopdrachten 3.Leerdoelen/lesdoelen.
Gewoon een goede rekenles, hoe doe je dat? Anneke van Gool.
Ieder kind de best passende ontwikkeling NOT 2011 Henk Keesenberg
Gedragsmatig Arrangeren Een praktische kijk op eigen(-)aardigheden.
Tussen aandacht en doelgerichtheid zoeken naar een methodische structuur.
Belang bewegingsonderwijs met kleuters
Belang bewegingsonderwijs met kleuters
Vanuit overtuiging een patiënt laten participeren
Belang bewegingsonderwijs met kleuters
Belang bewegingsonderwijs met kleuters
Belang bewegingsonderwijs met kleuters
Belang bewegingsonderwijs met kleuters
Belang bewegingsonderwijs met kleuters
Wat is bingel? Online leerplatform voor de lagere school
Communicatie 7e les.
Deze les Nabespreken toets
Aanpak opleidingsonderdeel KLASMANAGEMENT EN REFLECTIE
Belang bewegingsonderwijs met kleuters
Hoofdstuk De aarde en het heelal.
Wat is bingel? Online leerplatform voor de lagere school
Wat is bingel? Online leerplatform voor de lagere school
METHODESCHOLEN IN HET VLAAMSE BASISONDERWIJS Sessie 4
Wat is bingel? Online leerplatform voor de lagere school
3x3 evaluatie Effectief evalueren.
Deze les: Herhalen 4.3 Uitleg 4.4 Maken 4.4
Wat is bingel? Online leerplatform voor de lagere school
Tutorgym.
Wat is bingel? Online leerplatform voor de lagere school
Wat is bingel? Online leerplatform voor de lagere school
Wat is bingel? Online leerplatform voor de lagere school
Automatische schakelaars
Jouw verhaal over antibioticaresistentie
Kritiek geven en krijgen
Transcript van de presentatie:

Belang bewegingsonderwijs met kleuters Hoofdstuk 2 Een goede les bewegingsonderwijs met kleuters Aan welke criteria dient zo’n les te voldoen?

Het referentiekader Eerste overwegingen Voorkomen is beter dan …. Hoofdstuk 2

Criteria voor een goede les Drie domeinen Bewegen Beleven Reguleren Hoofdstuk 2

Bewegen Drang tot bewegen Zich competent voelen Gevarieerd aanbod Verhouding actie en rust Veel oefenbeurten en herhaling Hoofdstuk 2

Beleven Variatie in speelkriebels Ruimte voor relatie en verbinding met de ander Hoofdstuk 2

Reguleren Structuur en overzicht Zich autonoom voelen

De voorbereiding De lesvoorbereiding Lesvoorbereidingsformulier A.A.R.D.E.G. Activiteit Arrangement Regels Doel Verschillende typen accenten Extra Als ….. dan Gedrag leerkracht De voorbeelden Hoofdstuk 2

De uitleg De zes W’s PAD Wie doet…. Wat? Wanneer Waar op Welke manier? en Wat erna? PAD Plaatje Accent(en) Doen Hoofdstuk 2

De les De drie centrale vragen: Observatietorens Sturend en richting geven Vraag 1: Wat zie ik? Vraag 2: Wat vind ik ervan? Vraag 3: Wat doe ik? Observatietorens Loopt’t, lukt’t, leeft;t De Laat’t-actie Hoofdstuk 2

Evaluatie van de les Van de negen criteria Van de lesvoorbereiding Van de drie centrale vragen Vanaf de drie torens Lesnabereiding = lesvoorbereiding Hoofdstuk 2