UCCaaS bij FOD WASO Dana De Groote 14-02-2017.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

WORKSHOP. EEN CPU MAKEN VAN UW COMPUTER. Dinsdag 05 / 04 / Door; Tom Roef, bestuurslid. Sodipa Computerclub.
Samenwerken aan “rechtstreeks toegankelijke hulp”.
Samenwerking met MOSS 2007! Chris Hoppenbrouwers.
Een gratis website voor uw appartement - waarom?
De herboren Anet gebruikersdag Jan Corthouts Anet Gebruikersdag 15 juni 2011.
ASCC clubmiddag 20 december 2011 Ruud Vloeimans 2011 © R.P.Vloeimans, Amstelveen, Netherlands.
FEWEB ON TOUR 20 oktober 2011 Testimonial An Verschooten – Legal Online Stepstones bij de opstart van een webshop
Mailoplossingen voor het onderwijs
01 van 06 Portal4U Loe Hameleers Twan Saleming Klanten: Wat kost dat artikel? Wanneer wordt geleverd? Die werkt hier niet meer.. Die factuur ken ik niet.
De informatiespecialist maakt
VERWERKING GESPREKKEN v w e l k o m Advieswerk INFINITE - de mens centraal - - de mens centraal - Johan Royeaerd Johan Royeaerd Koningsbergweg
Adobe formulieren : stand van zaken.
Protocol het geheel van afspraken over de communicatie en vooral de stuurinformatie.
De keuze voor uw klant en voor U als partner
UPGRADE PROGRAMMA WINDOWS 7 OFFICE 2010 OFFICE 365.
Wat is dat eigenlijk.  Bij een normale setup wordt van de gebruiker interactie gevraagd.  Moet het een volledige setup zijn, of mogen er delen worden.
Werkverslag. Inhoudsopgave Pag.1 wat hebben we gedaan in deze lessen?
WIKI’s met MOSS 2007! Chris Hoppenbrouwers. Korte overview MOSS 2007 WIKI’s in MOSS 2007 Wat is een WIKI Geschiedenis Voordelen Geschiedenis van een WIKI.
Wat is facebook eigenlijk? Facebook is een nieuwe manier van communiceren. Facebook is snel – vroeger ging dit met de post en kon wel dagen duren Online.
Excel Oplossingen MAATWERK voor alle diensten en organisaties die betaalbare oplossingen zoeken voor hun administratieve afhandeling.
Student Advantage SLBdiensten & APS IT-diensten Charles Stork
Communicatiehandvatten Blijf in contact
Documentbeheer voor de lokale besturen
Interactieve Media Kick Off V2 Kernproject. Onderwerpen Kick Off o Intro o Doelstellingen V2 Kernproject o Organisatie o Werkplekken o Deliverables o.
Het verschil tussen telefoon en . Telefoon Telefoon is het communicatiemiddel waarmee je elkaar met een telefoon kan oproepen en zo met iemand kan.
Opzet presentatie nieuwe communicatiemiddelen.
1. 2 Waarom Multimove in Damme ? 3 Nog geen activiteiten naar die doelgroep. Extra sportief aanbod na de schooluren. Meer kleuters aan het bewegen krijgen.
?.
Installatie Windows 10 woensdag 30 september 2015.
Hoe optimaliseer ik de bereikbaarheid voor mijn organisatie.
Is Windows 10 geschikt voor mij? Updaten of nieuw kopen.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Traject Departement Landbouw en Visserij. Agenda 1. Het Departement Landbouw en Visserij 2. Traject binnen het Departement Landbouw en Visserij 3. Aandachtspunten.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
Welkom. Veiligheid Allemaal bril op!!! Waarom zou ik mij houden aan de veiligheidsvoorschriften?
SIP client vs SIP Trunk Private GSM Server MCS kan aangesloten worden als: SIP client SIP trunk MCS adviseert SIP-client koppelingen.
Project Agility. Projectoverzicht –Doel: 1algemeen pakket voor meldingen en de verwerking ervan, Melding: kan elke melding omvatten Mogelijkheden om deze.
Veilig Online. Wat als Facebook een dag niet werkte?
Feiten Meest voorkomende helpdeskproblemen.  Per werknemer wordt gemiddeld een half uur per dag(!) besteed aan zoeken naar ICT antwoorden.  Productieverlies.
Social Intranet: een ‘ver van mijn bed’-show Intranet Congres Sonja de Vries - ilionx.
Social intranet Donderdag 19 november Even voorstellen… Erica van de Veen Communicatiemedewerker Gemeente Putten 2.
17 november 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit, unit onderbouw slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
1 WELKOM AGENDA Voorstellen Basisconcepten Toestel Softphone Smartphone app Standaard functies van centrale zelf Vragen en Opmerkingen.
Alleen digitaal communiceren? Antoinette van Leeuwen & Sylvia Suvaal.
Jaarverslag Inleiding 2.OR en communicatie 3.Onderwerpen 4.Advies en instemmingsverzoeken 5.Kennis en scholing OR 6.OR en samenwerking met andere.
Dienstverlening aan de burger HOE ERVAREN BURGERS MET EEN CHRONISCHE AANDOENING DE OVERHEIDSDIENSTVERLENING?
SharePoint Alles over versiebeheer In de Private en Public cloud.
Windows 10 Creators Update
Het Nieuwe Werken en ééngemaakte communicatie
ZESC – Situationeel leiderschap
Medichain Hosted VoIP Medichain ICT & telecom
Inleiding, stand van zaken COINS2.o
Welkom bij GO.
ProjectWise Connect Edition
Waarom Multimove in Damme ?
Het postkantoor van windows
Start Aandacht voor levensvragen en liefdevolle zorg in uw organisatie
Kluwer The end of Publishing
VeiligheidsRegioTwente
Thema 4: Zo bereik je meer
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Welkom bij de nieuwe versie van PowerPoint
Welkom bij de nieuwe versie van PowerPoint
Case: Nieuwe website Anne Heining (M&C
Het Nieuwe Werken en ééngemaakte communicatie
Opnemen colleges als dienst bij de Hanze
Gemeente Nieuwkoop - Bechtle
ProjectWise Workshop Back to Basic.
Zet je kinderopvang lokaal op de kaart
Transcript van de presentatie:

UCCaaS bij FOD WASO Dana De Groote 14-02-2017

Verouderde telefooncentrale Synergie Communicatie moderniseren Beslissing Verouderde telefooncentrale Synergie Communicatie moderniseren Verouderde telefooncentrale. Geen ondersteuning meer door de leverancier. Tijdens projectfase waren gemiste oproepen plots niet meer te zien, fysiek stuk uit de centrale gevallen… Vervanging was dringend! Communicatiemiddelen moderniseren: naast bellen ook chatten, scherm delen, documenten delen, vergaderen. Dezelfde functionaliteiten aanbieden ongeacht waar je je bevindt, vooral handig in het kader van de uitbreiding van telewerk. De computer vervangt de telefoon. Synergie: FOD WASO was door verouderde telefooncentrale al bezig met zoeken naar een nieuwe oplossing. Toen er een federaal initiatief kwam, hebben we ons daarbij aangesloten en gevraagd of we één van de pilootinstellingen mochten zijn.

Waar staan we? Buitendiensten Hoofdbestuur Migratie op 02-12-2016 650-tal gebruikers Buitendiensten Migratie in voorbereiding 36 locaties 400-tal gebruikers Hebben gewerkt in 2 fases. Om de complexiteit enigszins te beperken hebben we ervoor gekozen om in fasen te werken. We zijn gestart met het hoofdbestuur. Voordeel van de nabijheid. In de tweede fase de buitendiensten. Bij FOD Werkgelegenheid gaat het om 36 locaties, hoewel sommige gegroepeerd zitten in eenzelfde gebouw. Verschillende Algemene Directies die elk een eigen manier werken hebben (bv. qua opleiding).

Partners (1) Workshops functionaliteiten Project status meeting met action list Klantgericht: doorschakelen in test Licenties Waarop letten? Goede samenwerking Workshops om bepaalde functionaliteiten te bespreken. Niet alles even gemakkelijk in te schatten aangezien je een theoretische uitleg krijgt. Ik ben natuurlijk ook pas achteraf ingevallen, maar we betaalden bv. voor één faxlijn en het is ons pas achteraf duidelijk geworden dat we hier veel verschillende nummers op konden steken. Ook Dan hebben we wel een mooi overzichtsdocument gekregen, user requirements reference guide, waar ik tijdens het volledige project nog nut van gehad heb. Toch blijft het allemaal wat theoretisch en leer je in elke fase weer bij. Ook DiDa heeft tijdens het project constant bijgeleerd. Project status meetings 2 wekelijks. Ik vond dat je de werklast bij DiDa goed kon voelen. Tussen de project status meetings soms weinig info of reactie, maar eens project status meeting merk je dan wel dat er een aantal zaken bekeken zijn en wat de resultaten zijn. Hoe dichter bij de eigen migratie, hoe reactiever DiDa. Wij hebben altijd het gevoel gehad dat ze hun best deden om in te gaan op onze vragen en behoeften. Doorschakelen is daar een mooi voorbeeld van. G-Cloud en dan heb ik het over Office 365 tenant, maar daar had ik geen logo’tje van. Het activeren van de licenties is zeer belangrijk, anders zijn de geavanceerde functionaliteiten zoals doorschakelen, documenten delen en dergelijke niet beschikbaar. Er kan dan wel gebeld worden, maar deze functionaliteiten worden toch gemist! Aangezien we zelf geen zicht hebben op wat er precies gebeurd binnen de Office 365 tenant, en alles nieuw is, was het soms moeilijk om te detecteren waar bepaalde problemen vandaan kwamen. Skype zonder licentie was bij ons het gevolg van: ofwel een probleem met de synchronisatie met de O365 tenant, ofwel een probleem met de client. Het is van belang om de click to run versie te installeren op een PC met Windows in 32bit. In Windows 64bit lijkt er een probleem te zijn met de licenties.

Partners (2) Overgang vlot gegaan PRA  PRA  SIP trunk Migratiedatum bepalen is moeilijk Snel stopgezet Uitwisseling tussen instellingen Ambassadeurs + demo-lokaal

Communicatie Intranet Filmpjes Affiches - folders Nieuwsberichten Projectpagina Vaste pagina Mailing middle management en ambassadeurs Filmpjes Projectsponsor: voorstelling project Ambassadeurs: eigen rol Affiches - folders

Opleiding Handleiding Opleiding Uitgebreid Basis Screencast doorschakelen Opleiding Plenair  demo (basisfunctionaliteiten) Demo-lokaal  klassikale opleiding (train-the-trainer, basisfunctionaliteiten, doorschakelen, telefoons) Concentreren rond migratiedatum

Onderhoud telefooncentrale(s) Financieel Telefonie Colt SIP trunk Proximus Onderhoud telefooncentrale(s) Dimension Data Office licenties, vroeger sloegen we altijd aantal versies over nu niet meer mogelijk met O365, voor ons serieuze meerprijs Geheel duurder maar ook meer functionaliteiten voor in de plaats Eens O365 ook andere opportuniteiten Office 2010 Office 365

? ? ? ? ? ? Dana De Groote dana.degroote@werk.belgie.be 02 233 47 40 – 0494 91 19 16 ? ?